Visst är den underbar?


Dag 4 (förmiddag) - Trysil, Norge

Nu har ännu en förmiddag passerat. Pillan var seg i morse och bestämde sig för att stanna hemma, så det blev ingen fun park som vi hade planerat. Åkte istället med kusinen Madde och moster Marie. Vi åkte runt lite överallt med mål att till slut hamna vid de röda backarnas område. Problemet var bara att det var storm och jättedimmigt där så vi valde att åka hem istället. men det blev ändå några timmars åkande och jag känner mig ganska nöjd!

Jag tror att det blir snowboard-åkning nu på eftermiddagen men jag vet inte riktigt än. Pillan har fortfarande inte vaknat (!!!!) så jag måste försöka få upp henne först...


Min fula kusin..




Dag 3 (eftermiddag) - Trysil, Norge

Hallo, någon vaken?

Har haft en sjukt spännande eftermiddag! Jag och Pillan åkte till backen efter lunch dåra och tänkte åka lite bräda. men vi kunde inte bestämma oss för vilken barnbacke vi skulle ta, så det slutade med att vi tog sittliften upp (?).. Jag höll på att skita på mig för jag hade ingen aning om hur man kom på och av liften med en jävla bräda.. På gick ändå okej, men under liftens gång lyckades jag trassla in brädan i en okänd norrmans skidor *piinsamt*.. När vi väl skulle av sen så typ sprang jag av (?) och satte mig vid kanten för att sätta fast fot nr 2. Bara det att då kom värsta gänget med killar och ställde sig några m bort, och både jag och Pillan visste att vi inte skulle kunna svänga förbi dom.. Så vi tog av oss brädan och gick ner en bit i backen innan vi satte på oss den igen.

Blått var det som gällde dåra. Jag ramlade en hel del i början, men sen gick det faktiskt ganska bra. Jag kunde ta mig neråt, men jag åkte däremot med brädan på tvären. Jag försökte att vända upp brädan och sedan svänga och bromsa med bakre foten, men jag stod fan på näsan varenda gång.. Tror att det bara är att fortsätta träna? Det gick iaf bättre idag än igår. 1 timme och 10 minuter tog det för mig och Pillan att ta oss ner. Jag var helt slut.

Vi åkte under sittlifen också, fast där var det i princip plan mark (transportsträcka) så jag och Pillan hade tagit av oss brädorna. Jag gick ner med brädan och Pillan satte sig på den och åkte pulka ner. Då klev några killar på liften, kollade på mig, kollade på Pillan, kollade på mig igen och började asgarva.. hahaha.. Det är sånt som jag och Pillan alltid lyckas råka ut för, konstigt nog...

Efter detta tränade vi lite till i barnbacken, men sen åkte vi hem, helt slutkörda. Väl hemma chillade jag lite vid datorn, duschade, pluggade och sov i 2 timmar. Sen käkade jag tacos *mums* och kollade på house. Nu ska jag dricka lite vatten och gå och lägga mig, är riktigt trött och har inget bättre för mig..

Se ya tomorrow!



Hur gör man såhär? Typ åker med ryggen neråt? Jag slår ihjäl mig när jag försöker göra så! Någon som kan åka som vill instruera mig?


Dag 3 (förmiddag) - Trysil, Norge

Hallooe gulleläsare! Allt bra?
Själv har jag sjukt ont i röven, annars är det finfint! Jag har hela förmiddagen åkt skidor i framförallt röda backar för att träna lite teknik. Gick faktiskt ganska bra. Pappa e duktig på att veta hur man ska åka så han tipsar alltid om vad jag kan gära bättre och så, riktigt nice!

En sak som jag har kommit på är att jag inte har tagit några bilder eller filmat något! Jag ska försöka ta upp mobilen lite nu i eftermiddag när jag och Pillan ska åka bräda. Tror att det kan bli riktigt kul att se, ha! En annan tråkig sak som jag inte tänkte på var att jag inte tog med mig den här lilla grunkan som man sätter i minneskortet i. Jag hade kunnat lägga upp bilder varje dag då men neej, så smart är inte jag. Har ett hål i datorn till kameraminnet, men kan inte precis släpa runt på den i backen..

Jaja, om en kvart ska vi dra iväg. Ska kolla runt lite här på datorn om hur livet är där hemma och sen klä på mig snowboard dojjorna och dra ut. Tjiingeling så länge!


Och pötsligt tappar man lusten helt



Till Johanna!

Tack för kommentaren stumpan. Jag pratade med mamma, hon skrattade lite gott och svarade
"jaa, dom har en lite gnällig dialekt, roligt låter det! Lite som dalmål."
Ser fram emot att få höra den!

Dag 2 - Trysil, Norge

Halloe alla där hemma i Sverige! Haft en härlig måndag i kylan? Själv började dagen skit men bättrade sig tror allt. Det var nämligen så att jag satte på mig mina nya pjäxor och fick kramp direkt, precis som igår. Så jag insåg helt enkelt att det inte gick att åka med dom. Så pappa ringde butiken och nu ska vi lämna tillbaka dom. Riktigt trist att dom inte funkade!

Jag drog till slut på mina gamla pjäxor och åkte iväg. Vi åker i längdspåren en bit innan vi kommer ut i backen, och på grund av plusgraderna tog allting emot idag, så sjukt jobbigt! snön på förmiddagen var t.o.m så jobbig att jag fick staka mig ner för gröna och blåa backar.. Till slut gav jag upp och åkte bort mot dom svarta. Där åkte jag, pappa, mamma och Pillan en lång stund, sjukt roligt! Jag hade glömt bort hur härligt det är med svart, fart och lite svårigheter, det är underbart!

När benen höll på att vika sig för att jag var så trött så började vi röra oss hemåt. Väl hemma käkade vi lite lunch, elr lite skulle jag inte vilja säga, jag käkade som en häst.. Vi tog det lugnt någon timme och sedan drog jag och Pillan på oss snowboard dojjorna och fick skjuts till backen. Ingen av oss är duktig på att åka, så vi tog oss till en gullig liten barnbacke med en knapplift och satte på oss skiten. Sen var det bara att ta sig ner, vilket var lättare sagt än gjort. Båda två ramlade om och om igen, vi körde hit och dit, skrek akta åt folk som stod stilla för att vi varken kunde bromsa eller svänga och jaa, jag vet inte vad. Efter säkert en halvtimme hade vi lyckats ta oss ner och då skulle vi bara upp igen. Ha. Trodde vi jaa.. Första försöker ramlade Pillan direkt som åkte först och jag 10 m efter. Andra försöker ramlade jag efter 20 m kanske. Tredje ramlade Pillan vid samma ställe som jag ramlat på innan och fjärde gången lyckades vi äntligen ta oss upp. Problemet var bara att kl då var 16.15 och liftarna stände 16.30. Så vi satte oss på brädan och åkte pulka istället tills mamma kom och hämtade oss. Riktigt kul hade vi iaf, vi ska åka igen imorgon!

När jag kom hem duschade jag och sen har jag abra suttit vid datorn. Jag ska snart sätta igång med att plugga som jag inte har gjort än, sen ska jag äta och kolla på en film tror jag. Hoppas att ni har det grymt hemma, hälsa alla jag känner!


Dag 1 - Trysil, Norge

Första dagen i Norge avklarad! drog på mig mina nya pjäxor och kände att ååh va bra det här kommer bli. Men innan jag ens satt pjäxorna i skidorna så hade jag fått kramp och satt ordagrant och grinade för att det gjorde så ont. Men jag drog på mig skidorna och åkte iväg till slut.

jag fick knäppa upp pjäxorna i liften och sen spänna dom när jag skulle åka, då gick det ganska bra. Problemet var att jag är van vid ett par för stora pjäxor, så nu när jag har ett par som sitter rätt så känns det jättekonsigt att åka! Allting kändes okontrollerat och jag vet inte vad. Men inom några dagar blir det nog bättre iaf.

Efter några timmar åkte vi hem och käkade lite lunch, chillade lite och sen åkte vi ut igen. Det blev bara några få åk innan liftarna stängde men det var iaf något.

resten av eftermiddagen har jag pluggat, kollat på tv, käkat middag, kollat på Linas kvällsbok och suttit här. Ska fortsätta snacka med Sasan och Victor på msn nu och läsa lite bloggar, sen är det väl dags att krypa ner. Skrive mer imorgon, kisses!

I Norge

Halloe gullungar! Jag hittade ett internet här så jag kan blogga härifrån, galet najs!!

Resan hit gick bra, men den var sjuk lång. Första stoppet var på sveriges största godisbutik då jag handlade en massa gottigotti-godis! Därefter åkte vi på fram tills vi skulle käka då vi även mötte upp kussen och hennes familj i andra bilen.

Efter lunchen tankade vi och sen åkte vi till "nalles" där vi skulle hyra lite grejjor. Det var en sjukt rolig historia som vi kan ta en annan gång, haha! Det var faktiskt helt galet.. Så fråga gärna, men den historyn orkar jag inte ta här och nu. Jag hyrde iaf en bräda och nu får vi se hur det går. Har åkt en gång förut och då gick det riktigt illa. Men nya tag och nya försök, nu ska det för tusan gå bättre!

Jag ska kolla på natt på museet nu och sen sova tror jag, men jag skriver antagligen mer imorgon. Natti på äär!



Bjuder på denna vackra bild!


Norge och Barcelona, here I come!

nu var det nästan en vecka sen jag bloggade, riktigt dåligt!
veckan har bestått av en del plugg och mycket umgänge med kompisar. Har det hänt något speciellt egentligen? hmm.. Joo, i tisdags var jag och köpte nya pjäxor, det var nog det mest spännande av alltihopp!

Ledsen att säga det men på grund av mitt korta minne minns jag bara igår och idag..

Igår skulle jag hem och plugga efter skolan, men såklart så somnade jag och sov i 3 fucking h.. Så mycket plugg blev det inte eftersom jag hade träning på kvällen, men men.. Joo juste, nu kom jag på en sak! Det brann ju fan i våran skola i tisdags, haha. Någon hade tänt eld på 2 st toaletter så när jag och några till kom tillbaka från lunchen stod det 4 brandbilar, 3 polisbilar och 3 ambulanser utanför skolan tillsammans med alla elever. Var en spännande historia eftersom ingen fick gå hem, och ingen fick gå in.. Men men, efter snarare timmen fick vi till slut åka hem iaf..

Idag efter skolan åkte jag hem till Sasan. Det var en härlig upplevelse.. Vi  började med att chilla i soffan och leka med hundarna en bra stund. Sen gick vi och chillade vi vid datorn ett tag, lagade pytt i panna med köttbullar (haha?) och kollade på farsan! Haha, det var fan det bästa.. Sasan hade levt utan snus ett bra tag, vet inte hur länge det var. Så kom hans morsa hem med snus åt honom och han satt typ och asgarvade åt sig själv? Alltså herregud, jag trodde han hade rökt på där ett tag.. Svårt att förklara via en text, men när man satt där var det helt sjukt roligt..
Vid 21 tiden började jag rulla hemåt mot Ekerö. Fick sällskap till Solna av Sasan så det blev en la trevlig resa! Nu har jag bara suttit och chillat hemma, ska snart packa lite och sen gå till sängs. Ni som står mig nära vet att jag imorgon kommer att åka till Norge för att åka skidor / snowboard. Jag kommer hem igen nästa lördag och är hemma en dag innan jag åker till Barcelona. vi får se om jag hinner blogga någonting där emellan. annars får vi helt enkelt höras tidigast lördag v 14! Hoppas ni får en underbar skolvecka och följande påsklov!


myshelg med favoriterna!

halloj där alla käraste!
Igår blev det inget inlägg för jag hade fan inte en minut ledig. Jag vaknade runt 11 och käkade frukost, duschade och gjorde mig i ordning. Sen hjälpte pappa mig att sätta upp mina tavlor som jag gjort i bilden på väggen, tycker ni att det blev snyggt?
Vid 14 tiden åkte jag till Rådmansgatan och träffade Evan på café 60. Det var väl en trevligt historia att komma dit, eller hur Evan? haha.
satt där ett tag iaf innan han var tvungen att dra. Då åkte jag hem till Klaris och var där en liten stund innan vi mötte upp Alex och åkte hem till mig.
Så vad gjorde vi under kvällen? vi käkade hamburgare, godis, ben&jerrys. Lisa kom 1,5 h efter oss också. Så vi spelade lite kort, satt vid datorn, kollade film, snackade skit. Ja, vi hade faktiskt en riktigt trevlig kväll hos mig!

Idag hade jag min första match på 11 månader och 17 dagar. Vädret var ok när jag åkte hemifrån, men på vägen till Haninge där vi skulle spela började det regna. När vi sen klev ut på planen snöade. När vi kom in på planen efter första halvlek så snöade det helt extremt mycket. Så det var ju inte så härligt! Matchen förlorade vi iaf med 5-1. Åh andra sidan spelar dom i div 2 och vi i 3 så det var inte så konstigt. ägde oss gjorde dom långt ifrån iaf! Själv är jag inte alls nöjd min prestation, men säg någon gång som jag är det åh andra sidan..


Godispåsen är avslöjad!


tro det eller ej, men jag lever fortfarande!

Herregud, nu var det riktigt otroligt länge sen jag skrev.. Kan korta av veckan med att jag har pluggat och tränat hela jävla veckan.. Projektarbetet skulle redovisas igår och seminariet skulle hållas idag så det var mycket att förbereda. Igår var jag även och kollade på kvarteret skatan med mina föräldrar och storebror, så sjukt roligt! Det var länge sen jag skrattade så mycket, jag grät verkligen! Finns det biljetter till den så rekommenderar jag den starkt!

Idag efter skolan åkte jag hem till Sasan och typ chillade. Satt vid datorn, lyssnade på musik och snackade skit i princip, riktigt najs faktiskt. Måste bara nämna hans hundar! Aso nuttegulle-vovvisar, ge till Jossaaan!!!! Pyttesmå, går mig inte ens till knäna! Är kär i dom, haha!

och idaag äre faktiskt min namnsdag, så grattis alla andra Josefine! Fick faktiskt en godispåse och en rakhyvel av mamma som en liten present, taha! Fett nice ju. Problemet var att jag somnade med godiset på bordet i soffan och när jag vaknade var 3/4 av det uppätet, av mamma.. gottegris alltså..

Ska typ gå och lägga mig snart för jag är helt sjukt trött och det blir en lång dag imorgon skulle jag gissa. Ska försöka vara bättre på att blogga nu i veckan. Tror det kommer gå bättre för jag inte i princip inget plugg *peppar peppar ta i trä*.


Händeserik söndag

Jaa, igår hände det mycket! Eller egentligen hände det kanske inte så mycket men det kändes som det.

Jag vaknade ganska tidigt och gick upp och käkade frukost. Sen gick jag och mamma ut och promenerade i 1 h och 20 min typ. Var faktiskt jätteskönt! Var härligt att få vara lite själv med mamma och prata lite också.
När vi kom hem satt jag först och fikade lite med mamma och sen försökte jag klura ut hur Dif skulle välja i slutspelet. Det blev inte riktigt som jag tyckte eftersom Brynäs är ett helt ok lag med en grym målvakt.. Men men, det är bara att hoppas på att det går vägen!

Strax före 4 duschade jag och gjorde mig i ordning, sen åkte vi till min faster som fyllde år. Vi käkade en massa god mat och hade trevligt. Var lite lustigt för mina kusiner har varit i Indien i 2 v och de var kritvita.. så jag förstår inte riktigt vad de gjorde där, haha.. Men men! Jag har lite bilder från min söndag iaf, enjooy!


under promenaden - vackra Ekerö


under promenaden - vackra Ekerö


Jossan i ett nötskal


Sol och bilruta - tummen upp!


Vi släppte upp en sån här fin liten ljussak hos faster.


Tänka sig va snygg man kunde vara under kvällen

Melodifestivalen

Var på genrepet av melodifestivalen idag eftersom jag fick det i julklapp av min farfar. Jag gillade Salem Al Fakir och Eric Saade mest, såklart! Själva genrepet var jätteroligt i början när alla sjöng och så, men sen skulle de lägga in lite slumpade resultat bara för att öva och då blev det jättetråkigt.. Men i stora helheten tyckte jag att det var skitkul!

Jag tog lite bilder, men platserna var dåliga och mobilens bilder ger ju inte precis en bra skärpa..


Det vita i mitten är Darin som springer runt


Darin på skärmen


Jäkla mycket folk även på genrepet


Pernilla Wahlgren


Andreas Johnson


Timoteij


Ola Svensson


Jessica Andersson

Kollade självklart på finalen hemma också. Var lite roligt eftersom jag visste precis vad alla skulle säga och vad som skulle hända.
Iaf så hejade jag som sagt på Salem Al Fakir och Eric Saade, så jag ringde och röstade på dom. Insåg sen att det var dom som fick bäst resultat av den europeiska juryn. När jag insåg att Anna Bergendahl skulle vinna stängde jag av tvn och gick ungefär. Hur tänker svenska folket? Hon fick inga häga poäng alls ifrån den euripeiska juryn, hur fan tycker alla att det ska gå? Fy fan, tänker inte ens kolla på Eurovision, så pinsamt är det.

Gammal, men visst är den läskig?

1) New York City har 11 bokstäver.
2) Afghanistan har 11 bokstäver.
3) Ramsin Yuseb (Terroristen som planerade ödeläggelsen av Twin Towers 1993) har 11 bokstäver.
4) George W Bush har 11 bokstäver.

Detta kan hittills vara rena tillfälligheter, men det blir intressantar längre ner i texten.

1) New York är den 11:e staten.
2) Flygplan 11 hade 92 passagerare (9+2=11).
3) Flygplan nummer 77 som flög in i Twin Towers hade 65 passagerare (6+5=11).
4) Tragedin skedde 11 September, också känt som 11/9 (1+1+9=11)
5) Som du kanske känner till är "US emergency services" telefonnummer 911 (9+1+1=11)

Fortfarande bara tillfälligheter? läs vidare!

1) Totalt antal passagerare på planet som störtade var 254 (2+5+4=11)
2) 11 September är den 254:e dagen på året (2+5+4=11)
3) Bombningen i Madrid skedde 03.11.2004 (0+3+1+1+2+0+0+4=11)
4) Tragedin i Madrin skedde 911 dagar efter Twin Towers tragedin (9+1+1=11).

Nu kommer något som är ännu märkligare: Den mest kända symbolen från USA, efter Stars and Stripes, är örnen. Följande vers är tagen från Islams mest heliga bok, koranen:

"For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome Eagle. The wrath of the Eagle would be felt throughout the lands of Allah and while some of the people trembled in despair still more rejoiced: For the Wrath of the Eagle cleansed the lands of Allah and there was peace."

Det var alltså vers nummer 9.11 i Koranen.

Tror du fortfarande att det är en ren tillfällighet? Prova detta och se vad du sedan tror och tycker: Öppna Microsoft Word och gör följande:

1) Skriv "Q33 NY". Detta är numret på det första flygplanet som flög in i Twin Towers.
2) Markera "Q33 NY".
3) Ändra storleken till 48.
4. Ändra typsnittet till Wingdings (Vilken av dom beror på hur nytt Word man har. På någon gammal ska det vara Wingdings 2, på word 2007 är det endast Wingdings. Ni kommer att förstå vilken som gäller.)

Hur kan en text beskriva precis allt jag känner?..


mitt lilla söta liv just nu

Länge sen jag skrev om mitt lilla liv, men har inte hänt så mkt kul.. tränar nu 5 gånger i veckan (måndag, tisdag, torsdag, lördag och söndag) så det blir inte mycket tid kvar när man har skola och vännerna också.

I måndags började vi med ett projektarbete i skolan om Industrialismen. Jag ska skriva om mjölkseparatorn och AGA fyren, kul va? Eller inte. Vi var iaf på stadsvandring i slussen i tisdags för att få reda på lite mer typ. Annars har det inte hänt någonting alls. Pluggar, ätit, sovit, tränat i princip.

Känner att jag är så sjukt trött efter veckan så jag ska nog lägga mig en stund och sova. Tror att jag behöver det.


Stadsvandringen


Schnygga tjejjerna!


köpte nya kläder från ellos. Här är en utav 2 tröjor. Köpte även en strandklänning.
Ska lägga upp bättre bilder på kläderna när jag orkar.

Anders Näktergal

Jag vet att jag inte alltid lyssnar på dig och leker envis bitch. Men hur mycket jag än säger emot dig så finns du alltid längst in i mitt hjärta. Säg någonting jag inte skulle kunna säga eller göra med dig. Du och jag var tillsammans ett bra jävla tag, men idag ser jag dig som min broder och bästa vän. Jag har svikit dig alldeles för många gånger men jag ska se till att det inte händer igen för du är trots allt en av dom mest förstående människan jag känner, just för att du veta hela sanningen om mig och mitt liv.

Jag har inte visat tillräckligt vad du betyder för mig och det här är absolut inte allt jag tänker göra för att bevisa min tacksamhet till dig, men det är iaf en bit på vägen.



Broder, ex, gullunge, toffel, vän, pojkvän, kärlek, kung, cooling, ja allt som du är för mig;
Glöm aldrig att för mig är du värd allt!


Kiss me, kiss me, say that you miss me...


Brorsan

Heej alla underbaringar!
Det här blir dagens ända inlägg, det är nämligen så att jag åker till brorsan om en timme. Ska kolla på dif-luleå hos honom och sen ska vi käka, spela tv-spel, kolla film eller något. Tror iaf att det kommer bli sköj!

sitter nu och chattar med gölliga Anders. ska väl strax fixa frillan och packa väskan och sen börja röra mig eller något. Gud jag har suttit och skrivit i 30 min för att folk skriver på msn och massa så det här känns meningslöst. Vi får höras sen helt enkelt! kisses!

Kääärlek <3333


Tillägnat till dig

Än så länge har jag fortfarande inte förstått att du faktiskt för 6 dagar sedan försvann från mitt liv. Jag vet fortfarande inte om jag ska skratta eller gråta. För mig kom allting som en chock. Inte förens dagen innan när du berättade att vi skulle prata insåg jag att någonting var fel. Jag saknar dig varje dag. Jag älskade dig, och gör det fortfarande. Det saknas en del av mig, som ett stort svart hål. Varje dag påminns jag om dig och allt vi gjorde tillsammans. Du var perfekt. Du har lagt ribban högt och jag vet inte om jag kommer att hitta någon lika underbar person som dig. Vi bråkade aldrig, bara diskuterade saker. Vi umgick tillsammans med kompisar, vi var själva, vi träffade släkt och vi var på skilda håll. Allting var perfekt, jag såg inget slut. De 3,5 månaderna som jag hade med dig var de bästa som hänt mig. och någonting som jag har insett nu efteråt, är att du har gett mig ett otroligt självförtroende. Du är den första människan som verkligen fått mig att känna mig vacker.

Varje dag tänker jag tillbaka på tiderna. När vi var ute, när vi låg hemma och myste, din middag du gjorde till mig, när vi var i Kläppen, alla mornar som jag vaknat upp och känt hjärtat slå ett extra slag när jag insett vem jag haft bredvid mig. Alla skratt, alla tårar. All lycka och allt som vi upplevt. Jag ser tillbaka på tiden och känner en tår rinna ner för min kind. Men den tåren står inte för sorg, den står för lycka. Jag ser tillbaka på en av de bästa tiderna i mitt liv. Jag ser tillbaka på någonting som avslutades på sin topp, någonting som avslutades på allra bästa sätt.

Oftast brukar man kunna säga "glöm honom, han är bara ett svin". Men att säga det vore att ljuga. För vad gjorde du för fel? Du berättade hela sanningen för mig, du gjorde det på det allra finaste sättet man kan tänka sig och du gjorde det med respekt mot mig. Att säga att "han, den där killen, det är mitt ex" är någonting jag är stolt över. Många saker gick fel på slutet, men det finns ingen som kan säga att vi hade en dålig tid tillsammans.

I mina ögon kommer du alltid att vara vacker. Jag vet att du inte längre är min, och jag tänker acceptera det. En dag hoppas jag att du hittar en tjej som älskar dig minst lika mycket som jag gör, och att du är lycklig med henne. För om du är lycklig är jag lycklig.

Idag är jag inte tillräckligt stark, men jag kommer en dag att kunna stå vid din sida och säga att du är min vän. Jag tänker på dig och ler smått för mig själv. Du gav mig en otrolig tid, en otrolig kärlek. Allt det som jag har skrivit nu, och mycket mer som inte står här, är saker som jag har tänkt på sen i fredags. Jag vill berätta det för dig men vet att jag inte ska ta kontakt. Istället skriver jag det här, i förhoppning om att du ska se det här och faktiskt förstå hur lycklig jag är över att ha fått kalla mig för din flickvän. Du är en otrolig kille och du förtjänar det allra bästa, glöm aldrig det. Du kommer förevigt ha en plats i mitt hjärta.

Stan med Oliver

Ännu en dag på lovet slut, tyvärr! Har varit riktigt roligt faktiskt, träffat sjukt mycket folk, fast ingenting med mening..

Jag skulle ju som sagt till stan med Oliver dåra, och vid busshållplatsen träffade jag Linnea och Lovisa från gamla skolan. På bussen sen satt Hanna och Lydia också från gamla klassen. så vi satt där allihoppa och snackade. Malin och sara var även på bussen så jag nickade lite snabbt åt dom också.

Sen kom jag in till stan och träffade Oliver dåra. Vi typ gick runt i en massa affärer och plötsligt står Elin (också från gamla skolan) framför näsan på mig! Så vi skulle åt samma håll, och på vägen träffade vi Emelie från gamla klassen, alltså hallå? allt på samma dag, vad är det här? haha. Var iaf riktigt kul att träffa massa folk!

Men tillbaka till mig och Oliver dåra! Vi gick runt i en massa affärer och kollade runt, shoppade lite smått och typ chillade. Oliver köpte ingenting men jag köpte 2 bhar, 2 par trosor, en sportBH och en vattenflaska. Behövligt! Sen drog jag och Oliver och käkade kebab och jag tvingade i honom en massa mat. Massa gott var det, eller hur Oliver?

Vi gick runt en stund till, framförallt på NK.. Jag hatar faktiskt att gå där. Det finns så mycket man vill ha och så räcker inte pengarna till.. Och sen ser man alla som står i butikerna helt prydliga med skjorta, kavaj och vad vet jag, nej jag fixar inte det där.. Sen känner jag inte att märkeskläder har någon betydelse. jag tröttnar fort på kläder, och därför så känner jag att varför ska jag lägga ner jättemycket pengar på ett klädesplagg när jag kommer tröttna på det fort istället för att köpa ett billigt plagg som sedan går sönder lagom tills jag tröttnat på det? jag kan iaf köpa mer kläder genom att inte köpa märkeskläder. Vissa saker tycker jag däremot kan få ha ett märke. Typ jackor, skor och väskor, men det är inte riktigt kläder utan mer accesorarer..

Men iaf, nu vet ni vad jag känner om det också! Ska nu gå ner och kolla på American idol tror jag, har så jävla tråkigt just nu och orkar inte lägga mig i sängen, höhö..

Jag kanske skriver mer imorgon men ikväll blir det inget mer. Godnatt folket, vi höres!

Tung början på lovet

Nu har jag inte skrivit på länge, men jag har helt enkelt inte pallat. I fredags tog det slut mellan mig och Oskar och jag har bara varit med kompisar för att tänka på annat.

I fredags efter allt det där åkte jag till Lisa där jag typ chillade, käkade, kollade film och sov över. Var skönt att min sötnos tog hand om mig <33 Klara var även där ett tag och tog hand om mig. Vänner som dom är vänner som jag kallar äkta.

I lördags så åkte jag först hem och duschade typ, sen åkte jag in till stan och träffade klara, Lisa och maria. Vi drog till burger king och käkade och sen till centralstationen där vi skulle möta en kille som hade hittat Klaras busskort, haha! Var roligt att springa runt och fråga folk någonting i stil med
-Hej, är det du som är Göran?
och människan kollade lite snett på en och sa nej, hahaha.. Skoj var det iaf!

På kvällen åkte alla hem till mig. Vi satt och tjockade chips, godis, läsk och te, kollade melodifestivalen, snackade skit och spelade kort. Var riktigt roligt! Alla sov kvar hos mig och på söndagen satt vi och spelade kort i jag vet inte hur många h innan vi drog in till stan. Klara och Maria åkte hem medan jag och Lisa åkte in och shoppade. Ett par jeans och en klänning blev det, mycket nice! På kvällen var jag bara hemma och chillade med mamma och pappa.

och igår då? Joo, jag var hemma ett tag först och sov, gjorde mig i ordning och kollade tv typ. Sen vid 16 drog jag in till stan och träffade Alex. vi gick och tog en fika och satt där i några h och snackade ut om livet ungefär. Var riktigt nice. Sen gjorde jag inte så mycket, kollade lite på tv på kvällen och sen ringde Sasan mig vid 1 typ så jag satt och snackade med honomi typ 1,5 h.

Joo och idag är det tisdag. jag, klara, lisa och oliver skulle in till stan, käka kebab och typ tjocka oss idag, men klara och Lisa hoppade av så nu blev det bara jag och Oliver. men vi ska iaf käka kebab och shoppa! Så passa er för jossan och Oliver på gatorna för vi e fett balla!

RSS 2.0