Barnvakt

Nu är en trött och seg Jossan hemma igen. Eller ja, det var ett tag sen. Jag har haft det riktigt mysigt. Vi kollade på tv och sen läste Maja högt ur en bok tills dom somnade. Var enklare än vad jag trott. Min faster kom strax efter 21. Snäll som hon är så fick jag 200 kr för det lilla jag gjorde. Vid ungefär 21.30 tog jag moppen hem igen. Nu har jag spelat lite farmville och ska gå och sova nu. Jag är verkligen trött..

Pratade med Tunkis för första gången på 2 veckor i tele. Fiinally! Var trevligt att prata med honom iaf. Längar tills på söndag nu. Men nu ska jag som sagt sova. Seyaa tomorrowwww! Natti<3

Kusinerna

Nu drar jag till kusinerna. cyyyyyjaa!

Nelly.com

Jag fick ett ryck och började kolla runt på nelly. här är mina favoriter!

Erase Long Top SEK 299, Vila - NELLY.COM

Zip Asymetric Jersey SEK 449, Rare Fashion - NELLY.COM

Roady Coat SEK 1299, Vila - NELLY.COM

Ruched Shoulder Jacket SEK 1799, Lipsy - NELLY.COM

 

World Class Parkas SEK 895, Jeane Blush - NELLY.COM

Jamie Trashed Jeans SEK 699, Dr Denim - NELLY.COM

 


Schysst? inte särskilt

ÅÅh vilken tråkig dag.. Har bara varit sämst faktiskt.. Matte, Samhällskunskap A och Spanska, kan det blir bättre? Det ända som har varit roligt var påvägen hem. Zin hade väntat i 90 minuter på att jag skulle sluta, och när jag väl hade slutat så gick bussen 10 min senare och det tar typ 10 min att gå. Så jag började gå med lite tempo, och då sa Zin "men hallå, har du glömt mig eller?" Jag ba "neej, men kom igen då. Bussen går strax". Efter det valde Zin att gå segt iaf så jag låg långt före henne. När jag nästan var framme vid busshållplatsen så kommer bussen, och jag börjar springa. Busschauffören var snäll och väntade inte mig, så jag hann. Men zin som var så pass långt bakom hann inte med den. Hon hade väntat i 90 min på mig och så bara åkte jag.. Schysst? Haha, nej inte särskilt.

Jag saknar sommaren när man kunde ligga ute och sola på altanen


Sämst på minigolf

Godkväll! Hur har eran dag varit? Min har varit skön. Åkte iaf och spelade minigolf med familjen. Var riktigt roligt att få umgås lite bara vi 3. Jag slutade iaf på sista plats med 67 poäng. Pappa kom 2a med 64 poäng och morsan vann med 57 poäng. Jag ska utmana dom på en omgång till i framtiden, jag ska minsann vinna. På vägen hem handlade vi och åkte förbi kusinerna. Nu är det bestämt att jag ska passa dom imorgon. Hoppas dom inte är allt för jobbiga och vill leka mamma pappa barn, för det orkar jag inte..



Resten av kvällen har jag ätit grillat, tränat och pluggat med mina föräldrar. Jag skulle förklara några ord i Samhällskunskapen och varenda ord ledde till en stor diskution. Jag tror det tog ungefär 2 h att skriva en kort beskrivning av vad ca 4 ord betydde.. Inte vad jag ville men men, nu är det färdigt och kan lämnas in imorgon iaf. Men jag håller på att somna, så det är bäst att jag går och lägger mig! Ska som vanligt upp tidigt imorgon. Men vi hörs såklart imorgon igen, pussar på er!


dagens låt

Akon-Against the grain
mitt låtval har ingenting med texten att göra idag. Jag är bara på bra humör och då gillar jag att sjunga, och då blev det den här låten! Jag älskar att sjunga den!


?

Är det någon som känner till en bra hemsida där man kan köpa snygga skor med låg klack?

Snygg sko!

Nagoya SEK 349, Nelly  Shoes - NELLY.COM

Är inte den här skon bara fööör snygg? Aso jag är helt kär! Varför ska jag ha en knäskada som gör att jag inte kan gå i höga klackar för !?


minigolf

Hejsan hoppsan lillebror! Har ni haft en skön sovmorgon? Inte jag. Jag fick gå upp 7.20 och ställa mig i cafét på svanhagen med 2 lagkamrater. Hände typ ingenting där, och fick åka hem strax efter 11 tiden. Sen dess har jag bara legat och halvsovit/kollat på tv resten av dagen. jag är seg som vanligt.. Hur blir man pigg? Jag kan ju inte ha det såhär..

Nu ska jag iaf åka till Brostugan med mamma och pappa och spela minigolf. Vi har velat det länge så det blir nog roligt! Ikväll vet jag inte riktigt vad som händer. Stoffe har köpt ny moppe som  jag vill se, men han var sjuk igår så vi får se. Ska iaf ringa och kolla med honom!
Men nu måste jag dra, vi hörs sen. Kisses


Dagens låt

Westlife-Written in the stars

Det kanske är så. Än så länge har det inte blivit stjärnklart, men jag tror den dagen kommer. Det känns bara bra. Jag känner mig lycklig. Skulle jag förlora dig nu, skulle jag få börja om från 0 igen. Det skulle inte stämma utan dig.


snygg!



Är det bara jag som tycker att han är sjuukt snygg?

Statistik

Statistiken har börjat höjas ganska mycket nu. Känns kul att fler läser min blogg! Jag vet att jag skriver mycket om mig själv och mitt liv, men om ni tycker att det är tråkigt så ge tips på vad ni vill läsa! Jag är öppen på förslag och blir bara glad av att få höra lite kritik så att jag vet vad ni gillar och inte gillar!


Kladdkaka

Godmorgon! Måste faktiskt säga att jag ändå har haft en riktigt bra morgon. Vaknade strax efter 10 och gick upp och gjorde mig i ordning och käkade frukost. Sen satte jag och mamma igång och bakade 2 kladdkakor som vi ska ha med laget imorgon. Haha, det var riktigt roligt faktiskt. Jag har typ en liten ljudanläggning i mitt rum, så jag och morsan drog på en massa hög musik och dansade medan vi bakade, haha. Nu väntar jag på att andra kakan ska bli klar i ugnen, sen drar jag till Svanhagen och kollar när laget möter serieledarna. Blir en tuff match. Jag langar lite bilder från när vi bakade och så skriver jag mer när jag kommer hem sen.

Bara för att jag älskar att slicka allting

Mums!

Mumsigt diskvatten

Är det bara jag som tycker att det ser riktigt jävla gott ut?

In i ugnen

Färdig!


Dagens låt



George Shaid-Jag tror jag är kär

Texten säger det mesta

Ännu en trött dag

Hej och förlåt för att jag inte skrivit något idag, men jag har verkligen inte orkat. Dagen började i skolan. Först spanska, sen idrott som vi fick sluta 60 min tidigare på vilket gjorde att vi hade 2 h lunch, skönt! Vi käkade asgott på subway och chillade innan vi hade Historia som sista lektion. Sov på bussen påväg hem. Väl hemma stt jag vid datorn en stund, sen gick jag och sov 1 h till. Trött eller vad? Pappa ringde och väckte mig efter en h och sa att jag skulle ta moppen till kusinerna för att vi skulle käka där. Så jag fick tortelini där (stavning?) och sen kolla jag på film med småkusinerna. Vad är det den hete, toy någonting. med alla leksaker som lever typ? haha.

Kom hem för någon halvh sen nu och chattar lite med Anreas och Victor samtidigt som jag kollar på sagan om ringen. Jag langar en dagens låt ivkäll, men det är det sista jag skriver.

Imorgon har jag inga planer. Någon som vill ses? Ska iaf sova ut som fan. Ska döda den som väcker mig -.- Så godnatt på er så hörs vi imorgon igen. Kissäääs <3

 

Trött dag

Hejsan hoppsan lillebror! Nu är jag äntligen hemma från allt igen. Men vi börjar från början. Kollade som sagt på män som hatar kvinnor. Det är en riktigt bra film, men eftersom jag läste boken var det många detaljer som saknades vilket gjorde att den fick ett lägre betyg av mig. Efter filmen käkade jag och satt vid datorn 20 min och asgarva åt Anders. Vi camar i princip alltid och sitter och gör fula grimaser åt varandra och det går inte att sluta skratta.. Sen tog jag moppen till träningen. Var med på fysen först, äckligt jobbigt! Mycket mage och rygg var det som tränades. Usch och blä. Sen sprang jag lite, gjorde mina övningar och var barnvakt åt en tjej i lagets son. I slutet av träningen kom Anders och hans polare förbi med moppen också. Dom stannade borta vid gårn så jag gick dit och hälsade på honom. Har inte träffat honom på flera veckor, så han fick en lite utskällning av mig. Mohaha. Men nu är reklamen slut, jag ska fortsätta kolloa på Grannfejden och sen gå och lägga mig! ( btw, min darling är hemma igen!! Överlycklig!!!) Natti Natti på er, sov gott ! <3



Jag och Anders under tiden vi var tillsammans

Dagens låt

Insåg att jag missade igår. Ber om ursäkt för det! Här kommer dagens.


colbie caillat-realize
Även om dom kanske inte riktigt sjunger det i låten så måste jag förstå och acceptera en hel del saker i mitt liv som jag har kommit underfund med idag. Därför har jag valt den här låten.

Kan du förklara orden åt mig?

Halloppsan hejsan! Oj oj, ännu en dag avklarad. Äntigen har 10 dagar gått och idag kommer han tillbaka, jag är så glaaad! Många förstår säkert inte, men en del gör. men nog om det. Har varit i skolan idag dåra. Hände inte så mycket. Hade Historia, bild, lunch, mentorpass och företagsekonomi. Slutade kl 14.00 vilket var skönt. Hade inte pallat en lektion till. Kom på att jag måste ta en bild på mina darlings i skolan! Ska försöka att komma ihåg det.

Nu har jag precis pluggat lite. Skulle skriva en halv A4 om någonting som har hänt som vi ska diskutera på historian imorgon som jag skrev nu. Jag valde att skriva om konfirmationen. Men det hände så mycket att det blev 1,5 sida istället. men men, vem bryr sig? Sen pluggade jag lite Samhällskunskap A också. Svarade på lite frågor som ska vara klara tills på måndag. har bara några ord som ska förklaras nu som jag inte förstår, men det får mamma och pappa hjälpa mig med. eller ni kanske vet vad folkomröstning, direktdemokrati, representativ demokrati, regering, riksdagen och skattetak betyder? Man kan ju såklart några av dom, men hur ska man kunna förklara det? aja jag vet inte. Nu tänkte jag gå och kolla på Män som hatar kvinnor som mamma beställt hem. Jag har läst boken och älskade den och har hört att filmen också ska vara bra. Så vi får väl se, jag skriver sen om vad jag tyckte. Ikväll blir det träning som vanligt. Just nu är jag inte så taggad, men jag kommer antagligen bli när det börjar närma sig dags. Men ni får ha det så gött så hörs vi ikväll. Kisses!


Träning

Hallå allihopa! Det blir ett kort inlägg nu för jag håller på att somna. Jag och pappa åkte iaf och tankade och jag kunde åka till träningen. Gick riktigt bra idag och tyckte att det var riktigt roligt. Fick fika efterråt. Riktigt gott att kunna äta en macka och någon frukt precis efter så man får tillbaka energin. Sen tog jag moppen hem igen och nu har jag bara suttit här vid datorn en stund. Ska upp och tvätta av sminket och så nu, sen är det godnatt. Så vi hörs imorgon! Sussi gott <3


Taankaa!

God eftermiddag alla härliga läsare. Gick upp kl 6 idag och var i skolan strax före 8. Hade siktat in mig på en kaffe i caféet för att piggna till, men kaffemaskinen var såklart trasig så det blev ingenting av det.. Hade Bild och Svenska innan lunch. Gick riktigt bra på båda lektionerna. Till lunch tryckte jag och några kompisar pizza. Gott gott, fett fett. Men man måste få unna sig ibland. Efter lunchen hade jag engelskaprov, vilket gick helt okej faktiskt. Vi fick sluta tidigare och börja tidigare på sista lektionen som var företagsekonomi A. Måste säga att dom lektionerna inte är något att se fram emot.. Fy va tråkigt det lät.. Slutade iaf 14.20 ungefär istället för 15.20 och satte mig på bussen som gick 39 och pluggade lite på vägen hem. Nu har jag suttit och läst bloggar en stund och ska leka lite på facebook nu och sedan sätta på tvn och ta en powernap igen.

Ikväll blire träning. jag hoppas att pappa kan åka och tanka åt mig för jag kan inte göra det själv.. haha. Jag har just nu i princip tom tank, så jag hoppas han kan tanka, annars får jag ta bussen och det orkar jag INTE.. Buss inom Ekerö är inget alternativ för mig längre. Haha. Men nu ska jag sova lite. Kisses!



Moppe älsk <3

Vinst!

Kom precis hem från matchen nu. Satt och kollade på tv och käkade fram till strax före 20 då jag tog moppen till vallen. Matchen började precis när jag kom fram. Var en riktigt rolig match att se på. Jag sprang samtidigt också vilket var väldigt avkopplande och jobbigt.. haha. Matchen slutade iaf 5-1 till oss vilket känns väldigt skönt! Imorgon ska jag gå upp 6.10 så jag tänkte gå och duscha, borsta tänderna och så och sen kolla på djurpolisen i houston med mamma ^^ Så ni får ha det så bra! Godnatt på er


Dagens låt



Thåström-fanfanfan
Idag har jag valt den här låten pga att precis som gårdagens låt stämmer texten in ganska bra. Känner mig rätt besviken på mig själv. Jag har inte deppig, inte glad. Ingenting ungefär. Bara besviken på mig själv.

Match

God morgon allihoppa! Eller godmorgon? God eftermiddag blir det väl antagligen. men iaf. Idag har jag varit i skolan dåra. Gick upp kl 6.15 så jag tänkte gå och ta en powernap nu för jag håller på att somna.. skoldagen har väl inte varit så speciell.. Hade Sammhällskunskap A första lektionen. Då satt vi typ och gjorde en massa grejer jag inte fattade ? Men vi fick iaf rast mitt i lektionen och det är ett plus! Sen hade vi engelska. Vi hade typ diskutioner på svenska hela lektionen (?) men det är bara skönt enligt mig. Hatar engelska. Sen hade vi lunch. Tog typ år att hitta den restaurangen vi skulle till men till slut kom vi dit och där käkade jag lasagne. Var helt okej, men inte den godaste jag ätit. Sen hade vi svenska med en lärare som jag verkligen inte gillar.. Hon var helt konstig.. Vi har bestämda platser och alla satt vid rätt bort men inte på rätt stolar runt bordet och hon typ dampade på oss för att vi inte satt på rätt stol.. (?) Asdryg. Sista lektionen var iaf bild. Vi fick typ göra mappar idag. Det var ganska kul faktiskt. Jag är inte riktigt klar med min mapp, men jag tror den kommer bli snygg för att vara jag.

Som sagt ska jag ta en lite powernap nu. Jag hoppas på att mamma kommer om en stund för jag är hungrig.. Men jag tror det får bli en macka till mellis istället för det dröjer tills middagen.. Ikväll ska jag iaf och kolla på laget som har hemmamatch mot Kallhälls FF. Vi får väl se hur det går! Tänkte springa lite där först och sen kolla så det blir nog roligt. Jag ska ringa stoffe och kolla om han vill följa med, men vi får se eftersom den är ganska sent (20-22). Men nu ska jag sova en stund, vi hörs ikväll!



Tv-kväll

Hallå bloggen! Sitter just nu och kollar på tv. Har varit så jävla seg hela dagen så jag kände att jag bara behöva ta det chill ett tag. Satt och kollade på Extreme home makeover och det var typ det gulligaste jag sett.. En familj som förlorat sin pappa och hela huset bestod av grejer som hyllade pappan.. Aso jag skojar inte, jag grät som en gris.. Så jävla gulligt! Efter det kollade jag på room raiders. Så jävla fejk program men det är ändå kul att kolla på.. Nu sitter jag och kollar på A shot at love with Tila Tequila. Också sjukt patetiskt, men jag gillar sånna program. Men nu är reklamen slut så jag måste fortsätta. Kommer inte skriva något mer ikväll så ni får ha det så bra! Pussar <3


Dagens låt

Jag kommer börja med dagens låt där jag lägger in en låt varje dag som beskriver hur jag mår ungefär. Jag kommer att skriva en kort förklaring till varför jag valt just den låten jag har valt.



High school musical-Gotta go my own way
Idag har jag valt den här låten för att texten beskriver precis hur jag känner mig. Jag har lämnat en person jag verkligen tyckte om. men jag hade inget annat val. "I got to move on and be who I am. I just don't belong her, I hope you understand. We might find a place in this world some dag, but at leaste for now, I gotta go my own way." Ledsen för att det blev såhär..

Du har väldigt vackra ögon

Hej och förlåt för en dålig uppdatering. Lite kort om min dag då. Var i skolan och hade första dagen med lektioner. Älskar min Samhällskunskaps lärare, matte och spanska lärare. Helt underbara! Fick även reda på att jag kommer få åka till Sevilla med spanskagruppen någon gång framöver och bo hos en spansktalande familj. KUL! Ja är fett taggad! Träffade som vanligt lite folk på bussen påvägen hem, var trevligt. Var bara hemma en liten stund innan jag drog hem till Stoffe och var där i typ en kvart? Sen drog jag hem och käkade och nu sitter jag här. Juste, haha. Kan berätta om en sak som hände mig i dag. Jag satt inne i cafeterian med lite polare och chillade tills lektionen skulle börja. Så går en snubbe förbi mig som jag knappt la märke till, och så bara stannar han upp mitt i steget, går tillbaka till mig och bara stirrar rakt in i mina ögon. Jag ba "heej" och då svarade han "heej" som om han var helt drogad typ? Sen fortsatte han och stirra och sen ba "Du är väldigt fina ögon" med fortfarande en helt drogad röst.. Jag ba öhm, tack.. Jag och mina kompisar skrattade som fan, han såg fett kul ut! Men jag tänkte läsa lite bloggar nu, men vi hörs väl kanske senare. Seeya!



Jag bjuder på en skitgammal bild på mig

Mischa Barton



Jag måste bara få göra ett inlägg om Mischa Barton. Som många andra har jag såklart sett OC och blivit kär i serien. Framförallt i den här tjejen. Jag älskade henne redan då, och jag gör det fortfarande. Hon är absolut världens bästa skådespelade enligt mig. Nu för tiden har ni säkert hört om hennes skandaler. Inlagt för alkohol- och drogmissbruk bland annat. Hon har även sagt till sina vänner att hon ville begå självmord. Och allt detta får mig bara så sjukt ledsen. Kolla på Mischa när hon spelade in OC. Hon var världens lyckligaste människa. Hon log alltid, var ständigt helt underbart vacker och det gick bara inte att sluta älska. Sen gick hon upp i vikt och började med drogerna. Nu ser hon ut som en uppblåst kanin, fint? nej verkligen inte. Saknar verkligen gamla Mischa. Jag önskar verkligen att jag såg ut så som hon gjorde innan hon förstörde sig själv. men en gång min största idol, alltid min största idol. Så är det bara. Jag kommer aldrig sluta älska Mischa. Du kommer alltid vara mitten av OC.





Kan man få in en hel knytnäve i kissies vagina?

Halloj bloggen! Kom precis hem från stan. Jag har varit och fikat med Klara, Maria, Lisa, Signe och Alex. Det började med att vi möttes på plattan, sen gick vi bort till ett utecafé och fikade. Själv tog jag en latte, mums. Vi satt där och pratade i säkert 2 h innan vi gick bort till plattan där vi skulle möta signes kompis. Då drog även Alex. När vi mött dom så drog Signe också och då gick jag, Klara, Maria och Lisa till ett annat café och drack chai latte. Första gången jag drack det och jag tyckte att det var lite för sött, men det gick ner. Det sista vi gjorde tillsammans var att gå in på Åhlens och köpa block till skolan. Juste! Jag glömde att berätta. När vi satt på första cafét och fikade så fick vi för oss att smsa en fråga till 118800. Kan ni gissa vilken fråga det blev? "Kan man få in en hel knytnäve i kissies vagina?" Och vet ni vad svaret blev? "Aja, garanterat. Säkert 2". Jag trodde att det var ett skämt först Vafan är det för skit som svarar? hahahaa. Vi höll fan på att garva ihjäl oss.. Så grattis Kissie, nu vet vi.

På bussen hem träffade jag Lydia, Lollo och Johan W, så vi satt och pratade en hel del på vägen hem om skolan och en massa sånt. Var riktigt trevligt med sällskap. Ikväll vet jag inte riktigt vad dom händer. Blir till att sova tidigt eftersom det är skola imorgon igen. Men kanske träffar Stoffe en stund om han har tid. Vi har sagt att vi ska träffas nån kväll så jävla många gånger men det har inte blivit av, så ja, vi får väl se om det blir idag. Men vi hörs senare iaf, Pussar!



Dagens outfit. Mitt ansikte blev fuckat så det fick inte vara med. (fjortis fjortis fjortis)



Here U got my face



Här har vi gänget minus Alex



Världens finaste Signe





Maria den snygge



Klara den söte



Lisa den balle



Lisa och Maria i emo-trappan



Jag och Alex från ett annat tillfälle



Söta lilla Alex

Störd natt

Nu är jag hemma från Elin igen. Har haft det helt sjukt bra! För att ta det ganska kort så åkte jag och Elin tillsammans till Adelsö. När vi kom fram tog vi moppen till miniaffären där, köpte glass, chips och godis mohaha. Tog det lugnt och käkade glass en stund innan vi åkte hem igen. Sen satt vi och kollade på hennes "på g" på bilddagboken en stund innan hennes mamma kom hem med kebabrullar åt oss, mohaha. Så dom tryckte vi i oss i ett naffs ungefär. Efter maten var vi feta som djur och satte oss och kollade på Final destination. Det är typ världens äckligaste film, skojar inte.. haha. Blev skittrött på slutet och det var 2 filmer kvar så vi gick ut på en promenad med vovven för att pigga upp oss lite. På vägen träffade vi Evelina, hennes kille, Alfons och Erik som vi pratade med en stund innan vi gick tillbaka hem och kollade på Final destination 2. När det var som allra äckligaste somnade elin på min ena tutte.. haha. Klockan var typ 22.45.. Jag kollade klart på filmen och sen somnade jag som en gris. Hur ofta händer att man somnar innan 24 en fredag? Inte ofta, men nu gjorde det det iaf. Under natten ringde Elins telefon 2 gånger och fick sms ett antal gånger och varje gång vaknade jag.. Eftersom att vi sov i samma säng så blev det en del hopp och studs fram och tillbaka över mig, men till slut somnade vi båda och sov sött fram tills 9 tiden då vi båda två vaknade. Vi gjorde i ordning frukost och kollade sedan på Final destination 3, G som i gemenskap och lite mer än halva av en film jag inte minns vad den heter. Alla filmerna var riktigt bra iaf, haha. Nu är jag som sagt hemma iaf. Tror att jag bara ska ta det lugnt ikväll om inte Stoffe eller Anders ringer för jag är så fruktansvärt trött.. Så vi hörs sen allihoppa. Pussar!



Jag och Elin på Ornö där vi jobbade

Dag 2

Nu är också dag 2 avklarad! 3 st från klassen har redan hoppat av. Det var väl inget för dom helt enkelt. Men men, jag trivs. Idag satt vi först och intervjuade varandra typ. Alla var från Solna, Rinkeby, Tensta och Kista om man säger så.. Det säger väl det mesta? Efter intervjun hade vi lite genomgång på vad skillanden mellan gymnasiet och grundskolan var. Var skittrött så jag trodde helt allvarligt att jag skulle somna.. Men jag lyckades hålla ögona öppna tack vare Amine och Ibrahim som satt och la lite roliga komentarer bakom mig, haha. Sen var det meningen att vi skulle få picknick och spela minigolf. Men ingen av mina polare på att spela om man säger så. Dom ville bara hem och man fick sluta när man var färdig. Så som bara skrev i lite resultat och sen lämnade in.. Riktigt tråkigt tycker jag när lärarna anstränger sig för att vi ska få göra någonting roligt tillsammans.. Men men, jag hade inte så mycket att säga till om. Om en liten stund kommer Elin så jag ska hoppa in i duschen nu och sen packa. Det är nämligen så att jag ska sova hos henne i natt! Ska bli sjuukt roligt. Saknar min bebis. Antagligen kommer vi ha så mycket att göra att jag inte kommer hinna blogga någonting så det kanske inte blir någonting förns imorgon. Men jag bloggar så fort jag kommer hem isf! Men som sagt, nu måste jag in i duschen, pussar på er!

Smärta

Sprutan gick bra. För en gång skull gjorde det faktiskt inte ont. Lite öm efteråt bara. När jag skulle hem vägrade såklart moppen att starta. Pappa och någon gubbe från ingenstans hjälpte oss att få igång den efter ungefär en kvart. När jag kom hem insåg jag hur trött jag var och höll på att somna framför datorn, men jag hade bestämt mig för att jag skulle träna ikväll, så sova var ingenting för mig. Kom ner till träningen vid 20 tiden, bytte om och tog det lugnt en stund innan jag började springa på. Tränade på riktigt bra idag och kände att jag hade energin, men i slutet var jag så trött i musklerna att jag knappt kunde stå upp. Väl hemma så duschade jag och sen fick mamma massera mina vader för jag kunde knappt gå för att det värkte så mycket.. men det kanske är så det är när man går rakt på och tränar efter att varit skadad i 4,5 månad? Nu har jag precis kollat på grannfejden. Så patetiska alla där är.. Det är så kul att lyssna på att man inte kan slita sig från tvn.. Men nu måste jag gå och sova. Ska upp strax innan 7 imorgon och har lovat att ringa Timmy innan. Ska spela minigolf imorgon med klassen. Jag är inte så bra på det men det är roligt iaf! Godnatt på er allihoppa så hörs vi imorgon.

Första gymnasiedagen

Nu är min första gymnasiedag äntligen avklarad! Klev på bussen vid 08.50. Träffade på ungefär halva gamla klassen, så det var mycket minnen och tankar som kom upp. Vid 9.30 klev jag och Zin av bussen i Ankdammsrondellen. Promenaden till skolan var inte lite nervös, men till slut kom vi in i skolan och där satt några enstaka elever tyst för sig själva. Jag och Zin satte oss och pratade lite vid ett bord och med tiden rullade fler och fler människor in. Krisse kom såklart dit också, så det vart lite kram och hej på honom. Strax efter 10 fick jag gå iväg med resten av min klass in i ett omklädningsrum. Fick veta att  alla jurister och ekonomer skulle gå tillsammans, så vi är 33 st i min klass, lite många eller? Jag insåg också fort att jag var den ända blondinen i hela klassen.. Hmm.. Kan ni gissa vad dom andra var? jag och Zin skrattade för oss själva och sa "Haha, ja du. Lyssna på hur dom pratar. Vi kommer nog ganska lätt få MVG i svenska iaf". Inte för att jag har någonting emot blattar nu, det var bara ganska kul. Vi fick iaf sheman, busskort och matkort typ. Är riktigt nöjd med schemat. Går 10-15.20 på måndagar, 8.20-15.20 tis-ons, 8.20-14.00 tors och 8.20-13.45. Så det är najjjss! Vi får ju käka på restaurang också. Jag käkade typ pasta med strimlad rostbiff idag. Var gott iaf. Pratade med några stycken i klassen. Vissa var faktiskt riktigt trevliga, men jag och Zin blev lite hmm om ett par tjejer som drygade som fan. Men det kan vi nog stå ut med.



Om en stund ska jag till vårdcentralen och ta sista Twinrix sprutan. Hoppas att det går bra. Ikväll blir det träning och just nu ska jag Sova SOva SOVa SOVA.. Så sjukt trött.. Så Godnatt på er allihoppa, vi hörs senare! <3

Första träningen

Kom hem från Timmy vid 18.20 ungefär. Måste säga att vi faktiskt hade det riktigt roligt! Ser fram emot att träffa honom igen snart. När jag kom hem bytte jag om och gick ut till moppen. men såklart så vägrade den starta.. Ingen var hemma och kunde hjälpa mig, så jag fick efterlysa pappa som fick komma hem och hjälpa mig. Till slut fick vi igång den iaf, men nu accelererar (stavning?) det skitdåligt så ja, vi får väl se. Får ta hem några av mina moppeexperter, mohaha. Efter att motorn gått igång så drog jag till träningen iaf. Jag bestämde mig för att springa ett varv runt planen som uppvärmning och sedan ett varv med de övningar jag skulle göra. Men med den kondisen som jag har (insåg jag då), så blev det ett varv, vila, och sen ett varv till. Blev en ganska slapp första träning för min del, men det blir nog bättre med tiden. Så fort jag får så ska jag ut och springa lite i skogen också. Jag kom hem vid 21.30 ungefär och käkade lite middag+duschade. Nu ska jag ringa Timmy och måla naglarna innan det är dags att säga tack till det här sommarlovet. Jag är riktigt nervös inför imorgon, men alla andra har sagt att det gått bra och jag har Zin med mig hela dagen så det ska nog gå bra. Men nu måste jag gå innan klockan blir för mycket. Kramar på er!

Överraskning

God eftermiddag allihoppa! Förlåt för dålig uppdatering idag, men jag har gjort lite hemlisar. Jag gick up vid 10.30 och gjorde mig i ordning. Vid 11.30 tog jag bussen till bromma där jag träffade på Agnes. Vi satt och pratade om allt och inget fram tills att jag skulle gå av i slussen. Där bytte jag mot tåget till norsborg och gick av i bredäng. Gick hem till Timmy och ringde på. Vi hade pratat en del igår och jag visste att han skulle vara hemma hela dagen så jag åkte dit och överraskade honom. Tyvärr hade han redan anat att jag skulle komma så det blev inte en så stor överraskning.Har nu varit här ett tag och vi har pratat, kollat på twilight och någon annan humor film. Segot är nu påväg in i duschen, men det tar sin lilla tid om man säger så.. Nu flinar han åt mig också.. haha. Ska hem vid 17 tiden ungefär. Måste hem och byta om inför min första träning. Men som sagt kommer jag inte träna med alla andra utan träna själv med mitt egna program. Tyvärr måste jag sluta skriva nu, ska fortstätta leka med timmy. Jag skriver när jag kommer hem. Pussar!

Asgarv!


Du och bara du

När jag från början började prata med dig så tyckte jag att du var världen goaste kille. Du var så snäll och lik mig att det nästan var läskigt. Jag kände direkt att du skulle bli en otroligt bra vän till mig, och kanske till och med mer än det. Tiden gick och känslorna växte sig fram. Problemen med att Victor fanns var jobbiga för oss båda. Och jag behövde göra ett beslut jag inte kunde göra.. När tiden väl var inne och jag var redo för att säga hejdå till honom, så hade vi två redan börjat glida ifrån varandra. jag minns våran första kyss som igår. Jag kommer ihåg när jag sa de tre orden. De kom rakt ifrån hjärtat. Det var verkligen sant. Du var allt som fanns i mina tankar, allt som fanns inom mig. Sommaren kom, och jag visste att den skulle hålla oss ifrån varandra. Jag var förberedd på det. Jag antar att jag redan då insett att jag inte orkade med en tung saknad under sommaren, och lyckades släppa en del av känslorna. men du fanns fortfarande inom mig. Varje dag, varje timme, varje minut, varje sekund. Sen kom nästa problem. Jag träffade nya människor, ville utforska nya människor. Sen var jag där igen. Valet. Jag ville ha dig, men jag ville se hur långt jag kunde gå först. SEN skulle jag bli tillsammans med dig.. Sen hände samma sak igen.. jag ville utforska, SEN skulle jag bli tillsammans med dig. Jag insåg själv hur fel det var det jag gjorde. Men då var det redan försent. Du förstod redan vad jag höll på med. och vad skulle jag göra? Jag älskade dig. Jag kunde inte berätta sanningen, för jag visste att du skulle gå då. Jag ljög för dig. Jag sa att allt var som det skulle. Jag drog ihop en massa vita lögner. och jag insåg att jag bara gjorde det värre och värre för mig själv. Jag mådde sämre och sämre, och jag kunde inte ens förstå själv varför jag gjorde på det här sättet mot dig. När alla sommaraktiviteter tog slut kom jag hem och kastade mig över din blogg. Sen tog svartsjukan över. Allt var bara tjejer tjejer och tjejer. Jag trodde då att jag redan hade förlorat dig. Att du höll på att bli någon annans. Svartsjukan blev till ilska. Hur kunde han? Hur fan kunde han göra så mot mig? Sen insåg jag än en gång att det inte var han, det var jag. Hela tiden var det jag. Han var den oskyldiga pojken som gjorde allt. Allt för att få mig. Allt för att försöka vara perfekt. Och det var han verkligen. Han var så perfekt man bara kunde bli.. Vad tänkte jag med? Hur kunde jag vara så jävla dum och inte se? Hur fan kunde jag???? Vissa dagar gick bra, andra tog svartsjukan över. Och ändå kunde jag aldrig ta steget fram och komma fram till dig.. Vad var det som fanns i vägen? Helt ärligt vet jag inte exakt. Personer fanns emellan. Personer jag ville utforska. Sen kom gårdagen. Som var en bra dag, men förvandlades till ett helvete på några minuter. Vi började bråka. Svartsjukan tog över igen. Allt gick över drift för min del. Jag kläckte ur mig så jävla mycket onödigt. Sen kom dina komentarer. Att jag var precis som alla andra. Att du förstod varför jag förlorade vänner. Och nu gör jag också det. Jag gjorde det inte lika tydligt förut, men nu gör jag. Jag trodde att jag var annorlunda. Att jag var bra. Men jag var snarare sämre än andra. Jag betedde mig som en skit. Som du sa. Om jag gjorde såhär mot mina vänner så förstod han dom. Och kanske har jag det? Helt ärligt vet jag faktiskt inte. Jag bara vet att många lämnar mig för att de inte orkar med mig längre. Och det är stor risk för att det du sa var felet. Jag räckte aldrig till för dom. jag fanns inte där. Dom fanns där, men när dom behövde mig så fanns jag aldrig där. jag hade aldrig tid. Och jag kan förstå varför de gick. Det skulle jag också gjort om jag varit dom. Nu när jag sitter här och förstår på mig själv för en gång skull, så inser jag att en förändring måste ske. Jag vet inte hur det ska gå till, och kanske kommer behöva stöd utifrån. Men jag måste bättra mig. För det här är inte den personen som jag vill vara. Jag vill vara hon som alla gillar. Hon som alla vill umgås med. För när jag tittar tillbaka på saker så inser jag att vissa har hållt sig borta. Nu förstår jag också varför du vill bort från mig. Jag förstår precis vad du såg i mig förut, och vad du ser nu. Jag skriver det här för att jag vill att alla ska veta vad jag gjorde mot dig. Du kan be dina vänner som tycker att jag är dum i huvet att läsa det här. Jag vill att alla mina vänner ska förstå att jag ska förändras. Jag vill att du förstår att ingenting är ditt fel. och framför allt. Jag vill be om ursäkt. Jag vill be om utsäkt för precis allt. För att jag lurat dig. För att jag inte fanns där. Och för den skit jag har varit mot dig. Jag vill också att alla ska veta att den personen jag skriver om heter Timmy Säberg. Han är världens bästa människa och förtjänar bara det allra bästa. Gör inte som jag, behandlade honom inte som skit. Han ska behandlas som glas. Han är annorlunda. Han är speciell. Och han är underbar. Jag förstår om du väljer att gå nu. och jag antar att jag måste försöka acceptera det isf. Men glöm aldrig att jag älskade dig. Jag visade det knappt, men jag gjorde det. jag hoppas att du en dag hittar någon som beter sig bättre än vad jag gjorde. Någon som du älskar så som du älskade mig. Någon som älskar dig på riktigt och behandlar dig väl. Jag kommer må skit för att jag låter dig gå om det är det du vill. Men jag har bara mig själv att skylla och ingen annan. Glöm aldrig att du är värdefull och är värd det bästa. Låt aldrig någon trampa dig på tårna. Och lyssna på ditt hjärta. Jag finns här om du vill, och jag kommer alltid att ställa upp som din bästa vän. Jag hoppas att du förstår det. Din hemlighet är min hemlighet, och jag kommer aldrig att svika dig, vad om än händer.

Rosersberg

Godmorgon alla älskade läsare! Jag sitter just nu och äter frukost framför datorn eftersom jag har lite bråttom. Jag kände att jag behövde blogga innan jag åkte, och måste göra min rehab innan jag drar också. Jag ska iaf hem till Robin i Rosersberg. Planerna på vad som händer idag är inte klara än, men det brukar lösa sig. Jag tror iaf att det kommer bli najjss. Jag kanske langar ett inlägg från honom sen, annars hörs vi inte förns ikväll.. Ha en bra dag alla härliga läsare så hörs vi sen! Pussar!

Försökte precis ladda upp en bild, men det gick inge bra. Så ni får klara er utan bild helt enkelt!

Min dag

Känns som om det har varit en så lång dag.. Jag åkte som sagt in till sjukhuset. Läkaren tyckte att det har blivit en förbättring vilket det också har, så någon operation blir det inte. jag ska fortsätta träffa sjukgymnasten så länge hon tycker att det är nödvändigt och så skulle jag ringa om det uppstod några problem. Han sa även att jag antagligen kommer dra av det helt i framtiden, och då blir det såklart en operation. Efter sjukhusbesöket åkte jag vidare till mammas jobb och satt och läste en tidning nån h där, sen följde mamma med mig till frisören där jag nu har klippt mig. Blev faktiskt riktigt nöjd. Det såg verkligen jättefult ut när han höll på, men när man får fixa till lite själv så blir det nästan alltid bättre. När jag var färdig tog jag en promenad bort till Kista galleria. Jag köpte lite grejer som ni kan se nedan, är riktigt nöjd med allting. Vid 17 tiden kom mamma och pappa också till Gallerian, och så gick vi och såg Harry Potter and the half-blood prince dåra. Aso det låter fett töntigt när man säger det, men Harry Potter är bara fööör bra.. Jag kan inte sluta älska varken böckerna eller filmerna.. Längtar sjukt mycket tills 7an blir film, jag har glömt bort vad som hände i boken! Efter den 2,5 timmes långa filmen satte vi oss i bilen och började åka hem. Men ett stopp till blev det på vägen. Strax innan ekerö möbler kommer en mötande bil som kör rakt på ett rådjur och bara kör därifrån.. Djurälskare som jag är tvingade jag pappa att vända om, och då låg rådjuret i diken med alla ben pekande åt fel, skrapsår överallt och flåsade av chock.. jag klarade såklart inte av att se det så jag började såklart storböla.. Det värsta var ett det var en unge.. Det var inte länge den lilla sötnosen fick leva.. Som sagt, djurvän som jag är så bad jag pappa ringa viltjouren som strax efter att vi åkt därifrån kom och avlivade det lidande stackars rådjuret.. Känns som man har gjort något bra idag iaf, men blir så jävla sur när man kör på ett djur och bara kör därifrån.. Det finns en lag som säger att man ska ringa viltjouren om en olycka vid ett större eller fridlyst djur sker.. Riktigt dålig stil av honom att inte följa den..



Klicka på bilderna för att få dom större


Två t-shirtar från H&M, 69,50 kr/st


T-shirt med en gammal klocka på från H&M, 99,00 kr


Jeansleggings från KappAhl, 299,00 kr


Lackade leggings från Gina Tricot, 149,00 kr


T-shirt med texten "Party lika a ROCKSTAR" från Gina Tricot, 149,00 kr


T-shirt med peace märken och texten "Vote for me" från Gina Tricot, 99,00 kr


T-shirt med texten "Kiss and makeup, kiss and makeup" från Gina Tricot, 99,00 kr

Blev även en puderborste, men den blev inte med på bild.





Sist men inte minst nya frisyren. Skitfula bilder men det får ni stå ut med. vad tycker ni?

Sjukhuset

Haloooe alla läsare! Idag kommer bli en dag med få inlägg. Det börjar med att jag om en kvart ska ta bussen till solna där mamma hämtar mig. Sen ska vi vidare till Sofia hemmet och kolla mitt knä för förhoppningsvis sista gången. Nu avgörs det om det blir operation eller inte. själv vill jag att det ska bli det som blir bäst i slutändan, men jag slipper gärna operation. Efter det åker jag med mamma till hennes jobb, kommer sitta där någon stund och läsa eller nåt, och sen drar jag till Kista C (mamma jobbar i närheten) och tar en shoppingtur. Vi får se om det blir några fynd. Vid 17.15 ska jag, mamma och pappa till SF och kolla Harry Potter, såklart ! Hoppas att den är bra, jag är fett taggad. Sen ska vi köpa med mat och sen bär det hem. Jag kommer att vara hemma mellan 20.30-21.00 ungefär. Så jag hoppas att ni klarar er utan mig så länge. Pussar och Kramar,önska mig lycka till!



The voice

Kom på att jag har glömt att berätta om gårdagen. Det började iaf med att jag, Jennifer och My åkte in till tc. Vi träffade Moa och Leo på vägen in också. När vi kom dit drog My och träffade några andra, och jag och Jennifer sprang och letade efter Tim som typ inte fanns kvar när vi äntligen fick tag på honom, men men.. haha. Sen började vi typ röra oss rakt in i smeten, men efter 10 meter så orkade vi inte längre, så vi klämde oss ut och gick och mötte Lisa och hennes kompis istället. Vi stod där och snackade en stund, sen drog dom och då stod jag och Jennifer kvar där en stund. Sen kom Maria med hennes 2 kompisar och Signe med hennes kompis/kompisar. Var riktigt härligt att få träffa dom. Träffade också på laura och Jenny. Hade velat träffa resten av gänget också, men jag fick typ aldrig tid till att hinna träffa någon. Iaf, sen träffade jag på Celina när jag och Jennifer sprang runt och letade efter My igen. Och till slut hittade vi henne, stod och snackade med henne lite och sen drog vi till donken i hötorget och käkade. Sen ringde typ robin och bad oss komma till norrmalmstorg, så vi började gå dit typ. Sen ringde jag upp honom när vi var där, och då var han utanför NK, så det var bara att vända. Sen stod vi typ och snackade med dom ett tag. Träffade på Pillan och Bella också under kvällen. Träffade säkert några fler också, men kommer inte riktigt ihåg. Jag, Robin, Adam och Jennifer drog iaf till pendeltågen sen iaf. Sen vidare till donken som var överfull, vidare till nästa donken som också var överfull och sen vidare till den sista som också var överfull. Sen orkade vi inte längre, så vi drog till 7eleven där adam och robin köpte godis. Seen drog vi tillbaka till pendeln och pojkarna åkte hem. Jag och Jennifer drog ner till tunnelbanan och satte oss på ett tåg mot Alvik. Såklart så vägrade det åka, stod typ där en kvart och man kunde inte ens öppna dörrarna.. Timmy stod utanför och ville prata med mig, men eftersom jag inte kom ut så gick det inte så bra.. Iaf så kom vi till slut fram till Alvik, där vi bytte tåg och åkte till Brommaplan. Där träffade vi Anders, David, Moa, Leo, nån annan människa, Gabbe och Amy. De följde med mig hem för Anders skulle få en present av mig, mohaha. Sen satt jag med dom i 20 min och väntade på deras buss. Typ strax innan bussen kom så åkte Stoffe förbi med moppen med Conny där bak. Så han stannade och när alla andra dragit stod vi kvar och snackade i typ 20 min. Till slut kom jag hem och fick äntligen gå och lägga mig. Mycket hände denna härliga kväll iaf.



Kan meddela att jag och Jennifer hörde 3 låtar under hela kvällen.. Bra jobbat va?

Ännu en förlust

Idag var det tänkt att jag skulle träffa Tunkis dåra, men har var sjuk så det sket sig. Istället gick jag upp vid 11, gjorde i ordning frukost och la mig i badkaret ett bra tag. Var riktigt najjs. När jag kom upp klädde jag på mig och tog moppen till mysberget för att få vara för mig själv en liten stund. Behövde tänka igenom en del grejer, så det var faktiskt riktigt skönt. Kom på vad 13.30 att laget hade match på svanhagen idag kl 14 också, så jag drog tillbaka hem och hämtade körkortet som jag hade glömt och åkte dit. Idag mötte vi Lidingö som var serieledarna. Det är är vårat andra lag, så det var inte samma tjejer som spelade igår alltså. Det här laget ligger långt ner i tabellen, så vi visste att det skulle bli en tuff match, och det var den redan från start. I halvlek stod det 5-0 till Lidingö, och efter andra stod det 7-0. Minst 3 av målen var solklara offside mål med en hel meter ungefär. Riktigt dåligt av domaren att inte se det. Men men. Nu har jag precis käkat 2 mackor och gjort mig i ordning. Ska försöka få tag på Stoffe som är ute och kör cross just nu, vi skulle träffas sen. Jag langar ett inlägg lite senare, hare gött så länge !



Föresten, jag måste bara. Jag hittade nog precis den mest patetiska bloggen någonsin. Det är värre än kissie och alla dom. Gå in på Amandavardet.blogg.se och kolla hennes videoinlägg.. Jag höll på att kissa på mig

Bildextra

KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT FÅ DOM STÖRRE

Konfunderad 2.0



Vilse i skogen..


Klaras och min tops-bregravning


Jossans special-spa


Våra snygga belgier vi träffade


Vattenpipa med belgierna


Lisa Fisa


Myskvällar med Maria, Lisa, Klara, Signe, Tunkis, Alex och Martin <3


Tillfix i kapellet


Solnedgång på Vässarö, finns det något finare?


Alex och whoo?

Segling med familjen


Mamma och Pedro


Mamma och Pedro pussas


Segelbåten i solnedgången


Solnedgång

Torsdagen inne i stan med Elin


Sötnosen inne på hälsorestaurangen



Sötnosen igen

Middag hos faster med kusiner


Det började ösa ner hagel. Kolla marken.


Mina småkusiner var frisörer, vad tycker ni?


Det vackra resultatet igen

Dagens egobilder med nya mobilen







Förlust

Kom hem från matchen för nån h sen nu. I första halvlek ledde vi med 1-0, men i andra blev domarn dum i huvet och dömde HELT fel. Vi förlorade till slut med 3-1, men vi ligger fortfarande 2a i serien. När jag kom hem tryckte jag i mig lite mat och nu har jag precis gjort min rehab. Ska snart ta bussen in till stan med Jennifer och My. Kommer att träffa Lisa, Maria och ungefär hela konfen där. kanske kommer träffa Anders också, så vi får väl se. Jag jobbar på med min bildextra här, den är snart klar! Kommer inte skriva mer förns ikväll nu, så ni får ha det så bra så länge. Hör av er om ni vill ses i stan idag.

Godmorgon

Godmorgon allihoppa. Kom hem sent igår och orkade inte sätta på datorn. Jag hade det trevligt iaf. Lekte med mina småkusiner som är 6 och 9 år gamla. Började använda min nya mobil igårkväll, den är riktigt nice! Lite ovant bara. Vaknade vid 9.30 imorse av att min fågel visslar utanför min dörr och vill att jag ska komma ut.. men jag är inte kompis med honom så nej, mamma fick ta honom. Gick iaf upp och käkade frukost. Nu har jag precis läst lite bloggar och vaknat till lite ungefär. Pappa har just tagit min moppe och kört och tankat (vad gör man inte när det är han som betalar?). Om en liten stund ska jag ta moppen till svanhagen och kolla på när laget kör match, det kommer bli riktigt kul! Fick en fråga om jag ska på the voice ikväll, och ja det ska jag. Jag ska dit med Jennifer och vi försöker just nu dra med Malin, Sara, kristian och My också. Hoppas att vi får ihop lite mer folk. Men nu ska jag fixa en lite bildextra eftersom jag har den nya mobilen. Vet inte om det kommer gå, men jag hoppas på det. Kanske inte hinner klart just nu, men den kommer upp snarast möjligast. Ha det bra så länge så hörs vi senare. Pussar på er !

Nya mobilen

Kom hem från Anders för en stund sen, var härligt att träffa honom, saknade honom verkligen. Vi satt i princip bara på en klippa och pratade tills han var tvungen att dra. När ja kom hem hade pappa kommit hem med min mobil, är riktigt nöjd! Nu ligger den på laddning bredvid mig. Ska strax åka till min faster och käka middag, och när jag kommer hem kan jag börja använda mobilen, mohaha! Riktigt najjsss! Lite kort fakta om den för dom som är intresserade: Namnet är Sony Ericsson w508. Det är en uppfällbar walkmanmobil med touch på framsidan. Det är en 3,2 megapixel kamera och internet med bredbandshastighet. Skakfunktion när man ska byta låt finns. Låter det inte helt okej? Det är mer som en ipod än en mobil, och jag kan ju inte få en bättre mobil eftersom jag älskar musik. Right? Men nu måste jag ta moppen till faster, vi får höras ikväll. Kisses and hug's

Äntligen får jag röra på mig!

I "morse" var jag som sagt hos sjukgymnasten. Vi kollade skillnaden mot förut och insåg att mina muskler är mycket starkare i höger än förut, jag är nu nästan lika rörlig i höger som i vänster. Var skönt att höra att det går framåt! Jag fick göra som små tester som visade hur balans och styrkan var i benen. Jag var starkare i höger ben, men balansen i vänster var dubbelt så bra som i höger. Så nu ska jag börja hoppa hopprep och lite andra balansövningar för att få igång balansen. Jag ska också 3 gånger i veckan (då laget har träning) få springa i 10-15 min. Göra lite tvära svängar, spurter, indianhopp, åttor, sick-sack, baklänges och lite sånt. Riktigt roligt, jag längtar till nästan träning!! Det ända som kan gå dåligt nu är om sjukhuset på måndag säger att jag måste operera mig.. Men eftersom jag är så pass rörlig och bra i knät nu så borde jag slippa det. Skönt! Nu smsade Anders och kanske tar moppen och träffar honom en stund, förhoppningsvis. Ikväll kommer pappa hem med min nya mobil, iiiihj! Det ska bli så kul! Sony Ericsson w508 är min suuckers!


Shopping

Idag har varit en riktigt härlig dag. Jag gick upp vid 8 och åkte in till stan vid 9. Mötte Elin vid brommaplan och åkte in till stan. Båda två var på sjukt bra humör och shoppade på. Allting var perfekt fram tills vi skulle betala i kassan på H&M. Elin insåg att hennes plånbok var borta. Vi letade i provrummet, i hela H&M men den fanns inte. Vi gick bort till mango där vi senast varit och kollade/frågade där, men där fanns den inte. Sen gick vi tillbaka till H&M, letade överallt utan resultat. Det sista vi gjorde var att gå och fråga i kassan överallt på den H&M. När det var 2 st kvar att fråga i så sa tjejen i kassan att hon skulle ringa ner till barnavdelningen och fråga, och då hade dom den såklart. Så jävla glada jag och Elin blev sen. Sen gick vi och käkade lunch iaf. Vi hittade en "kinarestaurang" som det inte var så mkt folk på som vi gick till. Det visade sig sen att det typ var en hälsorestaurang som skulle rena kroppen och grejer, haha. Jag och Elin höll på att garva ihjäl oss hela tiden. Men men, vi fick mat och vi hade roligt iaf. Sen shoppade vi lite till, och sen kom Robin, Krisse och Frida in till stan så vi var med dom en stund innan vi rörde oss hemåt. Jag och Elin var riktigt trötta på vägen hem sen. I centrum gick jag av och mötte mina föräldrar. Vi gick till SportXtra och köpte en moppehjälm som vi inte hunnit göra än. Den var riktigt fin faktiskt. Efter det ringde jag Jennifer och gick över till henne. Vi satt i princip vid datorn, lagade mat, åt och kollade tv hela kvällen. När jag kom hem käkade jag lite och sen drog jag ner till Träkvistavallen med moppen och hälsade på laget. Riktigt härligt att få se dom igen. Nu ska jag bara ta det lugnt resten av kvällen. Antagligen göra min rehab om en stund. Imorgon ska jag till sjukgymnasten kl 11.30, så bäst man är pigg. Men nu ska jag göra lite annat, kisses and hug's

Dagens inköp (klicka som vanligt på bilderna för att få dem större):



Ett par svarta och ett par mörk/ljus grå randiga leggings från H&M



Mascara, solpuder och foundation från H&M



grå tröja med svart lackskärp från Ohio



Vit/svart Midjekjol med svart enkelt skärp från H&M



Grå midjekjol med nitskärp från H&M



Blått linne med blommigt diskret tryck från H&M



Vitt enkelt linne från H&M



Lila BH och string från H&M



Vit BH och string med rosa blommor från H&M

(hade egentligen tänkt fixa en bildextra med bilder från jobbet och seglingen, men eftersom mobilen e trasig och jag inte får det att funka så sket det sig. Imorgon kommer min nya mobil, då börjar den riktiga bilduppdateringen igen. Sorry för uppehållet)

Trasigt

Har glömt att berätta att min mobil är trasig. eller har jag sagt? Skitsamma, det är den iaf. Jag har just nu mammas, men jag måste snart lämna tillbaka den igen och då har jag en knappt fungerbar mobil.. så om jag är seg på att svara är det på grund av det.

har kommit på hur trött jag är, på att äntligen ha bestämt sig för något, och sen inse hur fel allting var. När ja äntligen hade bestämt mig, så förstördes allt med en text. Jag inser nu att det bara är att gå vidare och glömma. Men det är inte lätt. Minnerna svider. Jag förstår hur du har kännt dig nu, vilket svin jag var mot dig. Och nu känns det som om du gjorde samma sak mot mig. Kanske borde vi inte prata med varandra? Kanske borde vi aldrig träffats? Jag vet inte. Allt har bara slutat i tårar hela tiden. Jag önskar att allt hade kunnat bli bra, men sista vinden tog mig med, det här var kanske ändå slutet

Komentarer

Jag hade föresten fått en del spännande komentarer när jag var borta. Jag vet att jag har gjort en viss person väldigt upprörd när jag varit borta, och antar att det är du som skrivit. Omogen att ta det via en blogg och göra det anonymt istället för att komma fram till mig och berätta det öga mot öga säger jag bara. Väx upp. Fick också en anonym komentar från någon som frågade om jag läste deras blogg med hälsningar från bulgarien. Får man fråga vem den personen var? Lite svårt att svara annars. Sen tycker jag det är fegt att prata skit om Tunkis, när ni inte vet vad vi har för relation eller någonting? Han kan vara min pojkvän, han kan vara min på g, han kan vara min allra bästa vän. Ni vet ingenting, så säg heller ingenting.

Hemma på Ekerö igen

Jag har varit borta från bloggen riktigt länge nu, och det har inte känts helt bra men nu är jag hemma igen och allt kommer bli som vanligt. Här är iaf det senaste som hänt:

Efter senaste inlägget jobbade jag 4 dagar till. Det var ungefär som vanligt, ganska mycket folk men ändå så man kunde ta det lugnt. På söndagen var min sista dag. Jag fick jobba över i affären 1 h eftersom grabbarna skulle käka middag. Jag slutade alltså vid 18. Mina föräldrar var där med båten också. De tog en promenad och en öl i båten. Strax innan jag skulle sluta kom Cissi in genom dörren till affären. Jag blev glad för att någon hälsade på. Sekunden senare kom 3 jobbarkompisar till, och då förstod jag. Jag hade hört rykten om att första året man jobbade som löpare, blev man ikastad när man slutade med kläder på och allting. Jenny sa "vi har en lite present till dig Jossan". Jag kastade mig direkt på våra radiogrejer som vi kan prata till varandra igenom och ropade på Elin, men utan resultat. Jenny kom fram och tog av mig mina skor. Sen tog dom tag i ben och fötter och gick ner till vattnet. Alla kunder började kolla på mig där jag förjäves försökte ta mig loss. De blev en 1, 2, 3 och sen var jag blöt. Kundera jublade och personalen skrattade. Jag lyckades ta mig upp på bryggan, och sen stod jag där utan ombyte, haha. Enn h senare var det Elins tur att vara med om samma sak. Roligt!

På kvällen käkade vi middag på jobbet, och därefter åkte vi tillbaka till stugan och fikade. Sent på kvällen gick jag och föräldrarna ner till båten och la oss. I 1,5 vecka nu har vi farit runt och träffat folk, seglat och solat. Jag är nu brun och fin igen. Vi hade 1 dag med regn och det var igår när vi redan lagt till, så vi har haft riktigt tur. Jag har läst, fiskat (jag fick upp min första fisk på kastspö, en gädda på 1 kg!), sovit, badat och solat i princip. men skönt att ta det lite lugnt ett tag.

Men nu är jag som sagt hemma igen. Jag har precis packat upp och duschat, ska försöka få tag på Stoffe snart, vill ut och åka lite moppe (A) Annars får vi se vad som händer, bara ta det lugnt tror jag. Men nu ska jag kolla vidare på fejjan och fb, jag langar fler inlägg senare. Kisses and hug's

RSS 2.0