Tillbaka på jobbet

Då var man tillbaka på jobbet igen. Det var riktigt mycket att göra idag. Inte så nice :/ Elin svimmade nästan vid 16 för att hon var så trött och hon skulle jobba till 19 och jag till 17, så jag fick ta hennes sista timmar. Jag jobbade totalt 10 h, inte nice. Nu har vi bara ätit och kollat på tv. Vi fick sallad, med sjuukt mycket vitlök, så nu luktar man gott, haha. Jag ska strax in i duschen nu, sen ska jag träna och försöka få tag på Tunkis. Han kör lumpen i enköping och är i tjänst ungefär 6.00-22.00, och då får han inte ha någon mobil på sig. Kul kille va? men men, igår hann vi bara skicka några sms, får se hur det går idag. Men nu är Elin färdig, ni får ha det så bra så hörs vi snart igen. Tusen pussar <3

Ledig idag

Ännu en dag på jobbet avklarat. Gårdagen var hur jobbig som helst. Det var hur mycket folk som helst, men som tur var danns min ängel Måns på jobbet. När det var som mest hjälpte han mig, och han lagade min middag och till och med jobbade över för att hjälpa mig. Så det gjorde mig riktigt glad faktiskt. Jag fick jobba tills allting verkligen var klart. Då var klockan 22.30, så jag var rätt trött när jag kom hem om man säger så. Jag fick knappt sitta ner på hela dagen, så jag la mig framför soffan med Elin och kollade tv en stund, sen gick vi och la oss. Måste säga att en viss person är väldigt saknad just nu. Drygt med lumpen säger jag bara.. 11 månader, så inte okej..

Idag är jag ledig iaf, jag och Elin har inte gjort ett skit idag. Vi vaknade vid 12.30 och har i princip bara lekt med såpbubblor (?) och kollat på tv. Antar att vi ska äta snart, och mycket mer händer det nog inte. Tv, läsa boken och sova. Imorgon ska det jobbas igen så det blir till att sova tidigt. Vi får se när jag uppdaterar igen, sakna mig inte för mycket. Kisses and hug's

Vila

Nu har ännu några dagar gått. Jag har nu lärt mig att köra båten själv, och det börjar faktiskt gå riktigt bra nu. annars har det inte hänt mycket, har varit lagom mycket folk på jobbet, vissa dagar värre än andra. Jag har också lärt mig kassan, så jag sitter en del i affären nu. Det är faktiskt riktigt roligt tycker jag. Imorgon skulle jag egentligen varit ledig, men jag fick hoppa in istället för Amanda, så jag jobbar 13 till stängning imorgon. Stängning kan betyda allt mellan 20-02, så vi får väl se när jag får sluta. Tisdag är jag iaf ledig. Om väder och lust finns ska jag och Elin gå en riktig långpromenad. Men nu ska jag hoppa in i duschen, sen ska jag ringa ett samtal. Ni får ha det så bra! massa pussar

Still here

Jag är fortfarande kvar på Ornö och är det en vecka till från och med söndag. Sitter just nu och väntar på att Elin ska duscha klart så jag kan gå in och duscha. Det har varit lite dålig uppdatering på sistonde, men jag har inte orkat helt enkelt. Loggade precis in på facebook och insåg att jag hade 64 nya händelser, jippie. Men nu är dom kollade iaf. Det har inte hänt mycket sen jag skrev sist. Har varit ganska lugnt och skönt på jobbet. Körde motorbåten för första gången igår också. jag försökte köra rakt, men det gick inte så  bra om man säger så.. Höll på att köra in i en annan båt, välta och lyckades köra in i bryggan.. men men, jag och elin fick oss ett gott skratt iaf. Jag hoppas att alla har det bra där hemma, jag saknar er massor.
Nu är Elin strax klar så jag ska gå in och tvätta bort sminket. Jag ska försöka att uppdatera oftare.

Föresten, jag vet inte om jag ahr sagt det, men annars säger jag det nu. I lördags gick min mobiltelefon sönder, så jag har en jättegammal nu. Allt funkar som det ska på den förutom att det knappt går att få in någon mottagning här. Så om ni skickar sms och jag svarar VÄLDIGT segt, så är det för att jag jobbar eller för att det inte finns någon mottagning (smsen kommer då inte fram förns mottagning finns). Don´t be worried, jag svarar så fort jag kan.

Kisses and hug´s

Framme på Ornö

Nu är jag äntligen framme resan var lång och stressig men till slut kom jag fram till Kymendö där Elin väntade. Vi hälsade lite på personalen och sen åkte vi hem och käkade korv stroganoff. Efter det tog vi en promenad och nu har vi precis ätit kladdkaka och kollat bilder på facebook. Jag är trött efter resan, och elin trött efter att ha jobbat idag så vi tänkte gå och lägga oss strax och snacka / läsa. Jag hoppas att jag ska kunna langa ett inlägg imorgon efter jobbet. Ni får ha det så bra så länge. kisses and hug's

Färdigpackad

Jag somnade rätt tidigt igår och vaknade vid 10 tiden av att farmor ringde. Jag låg o käkade lite nötter först innan jag duschade. Jag tror aldrig att det har varit så skönt att duscha förut.. hehe. Efter duschen packade jag ner det sista. jag visste inte vad jag skulle ta för väska, så det blev en IKEA påse, hahaha. Nu har jag gjort min rehab och käkat lunch. Jag sitter och funderar på om jag ska ta moppen till konsum och köpa lite godis inför resan.. Jag tror jag ska det bara för att få köra lite moppe, haha.

Föresten, min mobiltelefon har gått sönder, så ni som smsade/ringde igår och insåg att jag inte svarade, här har ni anledningen. Just nu har jag en jättegammal sony ericsson, men det går iaf att smsa och ringa till mig nu. Drygt att jag inte har någon musik längre bara.. Men men, jag får väl klara mig.

Nu ska jag diska undan och sen ta moppen till konsum. Efter det är det lite grejer som ska fixas hemma innan ja kan dra, så vi får väl se om jag langar något mer inlägg. Som ni vet så finns det en dator på jobbet (om ni inte har fattat att det är dit jag ska), men jag kommer antagligen inte hinna skriva så mycket. Jag jobbar nu i 2 veckor, satt jag slutar jobba söndag nästa vecka. Efter det kommer mina föräldrar med segelbåten och hämtar mig, så jag kommer hem 1,5-2 veckor efter det. Då kommer jag inte ha tillgång till någon dator, men det kan vi ta senare. Vi hörs sen, kisses and hug's

Efter 1 v på vässarö

Efter en lång vecka är jag äntligen hemma. Idag har vi bara packat ihop alla grejer i princip. Jag var sjukt trött, hade sovit i 3 h eftersom vi busat med konfen. Vi försökte skrämma dom, men det gick inte så bra.. men men, kul var det iaf. På bussen påväg hem satt Hugo bredvid mig. Vi sov som grisar hela vägen hem ungefär.. Från Tekniska Högskolan fick jag skjuts av lisas farsa. Var väl hemma vid 17.30 tiden och gick och tog en dusch. Sen kom farmor, och vi packade upp och tvättade tsm. Sen åkte vi och käkade pizza o sist gjorde lite korsord. När farmor drog kom brorsan hit. Vi har mest snackat och chillat, han kollar på batman nu, hahaha. Ja ska strax hålla honom sällskap, men först:

Lite bilder från veckan (klicka på dom för att få dom större)



























Fler bilder finns på facebook

Packning

Igår blev en sen kväll. Vi bastade med hela konfunderad + några funktionärer. Vi kom i säng vid 4 ungefär coh vaknade vid 11 igen. Sen var det upp att äta frukost och efter det en orgenisationstävling (stavning?). Man får en massa uppgifter som man ska klara av och så får man olika poäng för dom grejerna. Tex på några vi hade nu var att gå och göra nakenbad, ta ut en dasstunna, gå lite med den och ställa tillbaka den igen, strula med någon och fråga en konfirmand om en dejt. Mitt lag vann såklart, haha! Jag tog dasstunnan, det var iiinte najs!
Efter det har vi ätit lunch, spelade kort och ätit middag. Nu har vi precis duschat och strax är det dags för disco. Förhoppningsvis kommer funken också, men det få vi väl se hur det blir med det.
Nu ska jag dra ner med Lisa fisa iaf, vi hörs imorgon då jag faktiskt är hemma!
Kisses and hug's

Ännu en dag på Vässarö

Nu har ännu en dag på vässarö gått. Jag, Lisa, Klara och Maria sov ute under ett yttertält ungefär. Var skönt att vakna upp och inte behöva lida av den äckliga värmen i tältet. Iaf, vi låg kvar en lång stund innan vi käkade frukost. Jag var riktigt hungrig satt det var härligt med mat. Efter det hade vi lite love tema. Vi satt i en ring och så fick alla gå in en och en och berätta om minnen man har med personen i mitten. Var riktigt kul att höra, haha. Jag fick höra mkt att folk kommer ihåg att jag blev så sur när jag förlorat något, vilket inte förvånar mig alls eftersom jag är en så sjuukt dålig förlorare.. Iaf, efter det blev det väldigt varmt ute, så vi gick till bastun och badade och bastade. Efter det gick vi till duscharna och rakade benen eftersom Klara bangade på att bada i det iskalla vattnet.. När vi kom tillbaka till lägret hade resten precis börjat med lunchen, och kl var då ungefär 14.30.. Vid 16.00 var lunchen klar, gulashsoppa (stavning på det?). Var riktigt gott om man saltade lite extra. På eftermiddagen/kvällen har vi spelat volleyboll och spelat kort. Nu blir det väl som vanligt, en andakt med årets konfirmander och sen sitta ute och chilla med funkisarna.

Nu ska jag gå coh spela lite neger och president med Klara, Lisa och Maria. Vi hörs senare, kisses and hug's

Sovmorgon

Idag hade vi sovmorgon. Jag vaknade vid 10 av att det inte fanns något syre i tältet, så jag och några till gick ut och la oss istället. Vi låg där och spelade kort och yatzy hela morgonen tills efter lunch då vi spelade upp våra porrdanser vi hade gjort, ahah. Hela funken glodde, SJUUKT pinsamt.. Mitt lag förlorade iaf eftersom vi inte orkat anstränga oss på rörelserna och fick skrattattacker hela tiden.. Iaf, det var kul. Nu håller vi på och bygger en piratmiddag i kapellet (kyrkan) som är en överraskning till alla konfirmander, kollobarn och funk. Det blir riktigt fint faktiskt! Men nu har maten kommit satt jag måste sätta mig i traktorn och få ner det (jag kör inte, sitter på flaket). Jag kanske hinner skriva någonting ikväll, annars få ni ha det så bra så hörs vi imorgon. Kisses and hug's

högtryckstvätt

Jag glömde att berätta en grej. Efter att vi hade gjort vattenlekarna så satt jag och kastade sten på en funk som heter jakob. Tyvärr råkade jag missa och träffa en annan funk som heter Martin i ansiktet.. han tillsammans med Jacob, Tunkis och Alex bar iväg mig till traktorcetralen där de tog fram högtryckstvätten och spolade över HELA mig.. Det var kallt och blött, men såhär i efterhand kan jag skratta åt det, haha.

Vattenkrig

Idag har det varit weat wednesday på vässarö. dagen började med att "ledarna" tog hinkar med vatten och hällde på oss. Sen var det frukost och lite chill. Efter frukosten gick vi ner till markan (kiosken) och gjorde lite vattenlekar. Vi började med att man skulle springa till en hink med vatten och ett äpple i. Man skulle ta en tugga av äpplet och sedan springa till en tallrik med mjöl som det låg gömda sockerbitar i. Där skulle man leta upp en sockerbit och sen springa tillbaka till sitt lag och nästa sprang. Mitt lag förlorade tyvärr på det här. Efter det skulle vi dricka 5 liter vatten ur en dunk. jag kan säga att alla mådde rätt illa efter det, vi var ungefär 7 i varje lag. Sista leken var att få över vatten från en hink till en annan, där blev det lika. På tävlingen innan vann mitt lag, så vi låg nu lika. Sen blev det lunch som jag Signe och Lisa lagade medan de andra var och badade. Efter lunch gjorde vi i ordning en dans där man ska dansa så sexigt som möjligt, haha. Det ska visas upp framför publik och jury imorgon. Nu på kvällen har vi ätit middag och bastat. Nu sitter vi som vanligt och snackar med lite funk, så jag ska gå och vara lite social mot dom nu. ni får ha det bra så länge, kisses and hug's

Mysdag på Vässarö

Idag har varit en hyfsat lugn dag. Vi belv väckta vid 8, och alla fick gå ut och springa kanske 1,5 km, men pga min skada fick jag stanna i lägret och börja med frukosten tillsammans med klara och maria. Efter det tog vi det lugnt en stund innan vi gick till markan (kiosken) där vi körde heta stolen vilket var jaa, hur ska man förklara det? spännande kanske.. haha. Efter det lagade vi lite lunch och efter lunch skulle vi ha seglat, men det blev inställd pga av dimma. Några seglade optimistjolle, men jag var så pass trött så att jag gick och la mig. Nu har vi precis varit inne i kapellet (kyrkan vi blev konfirmerade i) där jag la stelnat stearin över hela klaras ansikte (?). Bilder kommer på det när jag kommer hem. Nu ska vi strax gå och laga lite middag, jag känner att magen börjar kurra lite. Ikväll blir det mys med tjejjorna vid bastun. Jag kommer antagligen att kunna skriva lite mer imorgon, så ni får klara er utan mig så länge. Kisses and hug's

Nakenbad

Nu är jag framme på min älskade ö igen.Jag gick upp 05.30 och var framme på vässarö vid 11 tiden. När vi kom fram ställde vi upp tälten och gjorde i ordning ett diskställ + matplats. Efter det var det varmt, så jag, Klara, maria och Lisa gick ner till en klippa och badade näck. Riktigt mysigt, och skrattade, ja det gjorde vi gott. Precis när vi ahde klätt på oss alla kläder kom det 4 killar gående förbi, haha. Ja då har man tur..

Påvägen dit ahade vi gått på en väg som var väldigt lerig, så påvägen tillbaka valde vi en annan väg. Grejen var bara att den går runt halva ön, så vi tänkte att vi skulle ta genvägen genom skogen, och ni kan ju gissa hur det slutade.. Vi kom ut på ett ställe som var LÅÅÅNGT bort från där vi hade tänkt oss, så vi fick ringa våran gamla konfledare som fick berätta hur vi skulle gå.. Det tog en stund att komma tillbaka, men till slut var vi tillbaka till middagen. Nu har vi precis haft en liten andakt och kväållsfika, snart ska vi gå och lägga oss. Konfen sitter nu en bit bort från mig och fikar, så jag tänkte gå dit och vara lite social. jag hoppas ni inte saknar mig för mycket. Kisses and hug's

Segling

Idag vaknade jag ganska tidigt, vid 10 faktiskt. Jag gick upp och käkade, sen gjorde jag mig i ordning. Stoffe kom förbi, han var ledsen och ville prata om några saker så vad gör man inte för sin vän? Efter det kom mamma och hämtade mig, och så åkte vi ner till båtklubben där pappa och mammas 3 kompisar var. Vi satte oss i segelbåten och seglade i väg i ungefär 2 h, sen la vi till vid en ö och grillade och hade det mysigt. var riktigt trevligt. Jag tog lite bilder på båten för de som är intresserade, kolla nedan. Vi fick också se en huggorm som käkade upp en HEL padda.. usch, det var äckligt... iaf, när jag kom hem packade jag och sen tog jag moppen ut med Stoffe. Vi åkte till busviken och kollade på solnedgången, och sen åkte vi en omväg hem. Jag råkade köra på ett gupp som jag inte såg, hahaha. Jag flög som en liten mus.. Men jag lyckades sitta kvar på moppen iaf, haha.


Här är mitt egna rum


Vardagsrummet, lite av toaletten och mammas och pappas rum bakom


Köket


En del av Ekerö båtklubb


Aktern på båten


Segel


fören och segel


Jag är assnygg i båten


Hela båten, fin?


Huggormen som käkar paddan, kolla pilen

Imorgon åker jag iväg till Vässarö med min älskade konfirmation på en återträff i en vecka. Det finns datorer där, men jag kommer ha lite tid att skriva. Några bilder kommer jag inte kunna lägga upp, men jag ska försöka blogga lite, så håll utkik! Som sagt kommer jag hem på söndag kväll igen, så då är jag tillbaka!
När jag jobbade så hittade jag dom här snygga plåstrerna i affären, så jag var ju bara tvungen att köpa. Vad tycker ni om dom? haha





Hur ballt är inte det här?


Hemma igen!

Äntligen är jag hemma igen. Vad har hänt sen senast jag skrev då? Joo.. Igår slutade jag kl 17 och jag skulle åka till Andreas, men han skulle käka så vi väntade lite. Elin slutade senare än mig och jobbade sent, och såklart kunde hon inte köra över mig med båten till Andreas.. Så vi fick ringa hennes morfar som fick komma med stora båten och köra över mig. Jag träffade iaf Andreas. Vi tog en promenad på några km och sen satte oss på ett berg och bara pratade. Vart sjukt skönt, känns kul att lära känna lite nytt folk också. Jag följde honom hem och sen sprang jag hela vägen hem (och jag vet att jag inte får med mitt knä, men jag var mörkrädd.. haha). Det var i princip det som hände. Idag dåra så har jag jobbat 9-17. Var en skön dag, jobbade en kvart, vilade en kvart, jobbade en kvart, vilade en kvart. Så gick det runt ungefär. Asnice. Vid 18.05 gick min båt ifrån Kymendö. med packningen och ett hejdå till personalen satte jag mig på den långa resan hem. Kl 21.00 var jag hemma, helt slut. Nu är kl inte mycket alls, men jag är cp trött, så jag ska göra min rehab, umgås med mina föräldrar en kortis och sen faktiskt gå och lägga mig. Här kommer lite bilder ifrån jobbveckan iaf, Godnatt på er allihoppa!

Klicka på bilderna för att få dem större




Så går det när man har tråkigt







Vi var på promenad i SPÖREGNET.. Sista bilden är på Andreas brygga, haha



Andreas badar fötterna på våran kvällspromenad


Ännu en dag på jobbet

Kom precis hem från ännu en dag på jobbet. Idag har det varit riktigt lugnt. Våran chef Ewa var inte på jobbet, så vi har i princip inte gjort någonting. Jag fick börja med att göra i ordning salladsbaren, och därefter gjorde jag och Elin rent väggen i diskrummet. Jag kan säga att det var nog det äckligaste jag någonsin gjort.. Väggen var brun av fett, och man fick verkligen skrubba för att få bort allting. Det tog mig och Elin nästan 2 h att göra, och det är en ganska liten vägg.. Usch.. Juste, jag hade lite otur när vi skulle åka hem. Det var 2-3 dm vatten i båten,satt jag fick sätta mig ner ch ösa. Elin hade glömt ett par stövlar så hon fick springa tillbaka och hämta dom medan jag öste. Iaf, jag hade dom sämsta skorna på mig när det gäller vatten, så jag halkade såklart och ramlade i hela skiten.. mmmmm, jättehärligt.. Sen var man blöt.. Nu tänka jag logga in på facebook och läsa lite bloggar, sen blir det gå och sova för min del. Imorgon jobbar jag 9-17, därefter kör förhoppningsvis Elin över mig till Andreas, så tar vi en promenad eller något liknande. Jaja, men jag kanske skriver någonting senare, hare gött. Kisses and hug's

Call from Ornö

Hejsan allihopa! Jag fick lite bråttom här om dagen eftersom jag skulle packa och så satt jag hann inte skriva någonting. jag sitter nu på Elins landställe och tar det lite lugnt. Igår jobbade jag och Elin på Kymendö som vanligt. Det var ovanligt lite folk igår, så jag satt mest och pratade med lite personal. Var iaf ganska skönt. idag skulle vi egentligen också jobbat, men våran chef ringde och sa att det skulle bli lite kunder idag pga regnet, så vi blev lediga. Jag vet inte riktigt vad vi ska göra idag. Antagligen bara chilla lite.

Som ni märker finns det alltså en dator här, men jag kommer inte ha mycket tid att skriva eftersom den oftast är upptagen. Vi får se om det blir några fler inlägg, annars kommer jag hem på lördag kväll igen. Ni får la ha det bra, Kisses and hug's

hämnd!



Hahahahaahahaa, Timmy här har du HÄMND!

För er som inte fattar:
Timmy hejar på aik, jag på dif. En likadan skylt (fast finare tillverkad, INTE MÄRKET/LAGET!!!!) sitter på dörren hemma hos Timmy fast med aik i mitten dåra. Nu vände jag på det för att få det från ett finare håll. haha. Nu kan inte Timmy kränka mig med den skylten mer, SUUCKER!

En underbar dag

Dagen började med att ekerö körskola ringde och väckte mig. Det visade sig att dom hade glömt att skriva in att jag redan gjort uppkörningen i arkivet, så det hade blivit en miss där. Efter det hörde jag att mormor och moster var hemma hos mig, så jag gick upp och käkade frukost med dom. Mamma, moster och mormor skulle till blå lagunen och bada, men eftersom Timmy skulle komma så följde jag inte med. Däremot så följde jag med ner till Ekerö C och kollade på skor. Det blev två köp, såhär ser dom ut.









Vad tycks?


När jag kom hem hoppade jag in i duschen på en gång. Rakade benen och smörjde in mig gjorde jag också, riktigt skönt. Någon timme senare kom Timmy som sagt. Vi kunde inte riktigt komma på någonting att göra först, så vi kollade lite på min moppe och spelade spindelharpan, haha (?). Efter ett tah blev det väldigt varmt iaf, så vi gick ner till privat bryggan och solade/badade. Ett par jobbiga människor kom ner sen så vi valde att gå upp till huset igen. Väl uppe satte vi oss i soffan, och såklart somnade jag som en liten bebis i hans knä.. Lite pinsamt, men men.. Han väckte mig efter en kvart, och sekunden senare kom mamma, mormor, moster och pappa hem. Vi satt och snackade en stund innan vi gick ner allihoppa till privat bryggan och badade igen. Sjögräs krig hade vi också, haha. Till middag blev det fisk. Jag var osäker på om kräsne Timmy skulle kunna äta det, men det slank ner iaf, satt så farligt kan det inte ha varit. Efter middag låg jag och Timmy bara och snackade i mitt rum i typ en timme. Vid halv 11 tog han bussen hem igen. Då satte jag mig vid datorn en stund och snackade med Stoffe, så vi bestämde oss för att ta en tur med mopparna eftersom jag inte kört en meter på hela dagen! Vi åkte iaf till skolan, så det blev inte så långt. Där satt vi och snackade en lång stund, riktigt skönt. Var hemma vid 1 ungefär, och nu ska jag strax gå och sova. Imorgon vet jag inte riktigt vad som händer. Stoffe skulle iväg och Anders är i skärgården, satt någon annan som vill träffas?











Lägereld med Sandra och Stoffe

Den här dagen har verkligen varit lång.. Inte har jag hunnit uppdatera något heller.. Dagen började iaf med att jag duschade och gjorde min rehab. Sen kom söta Sandra hit, och så käkade jag lite lunch typ. Efter det drog vi ner till Lundhagsbadet, där vi också mötte Melina och jossan B. Vi la oss bredvid dom och badade/solade i några h. Stoffe kom dit också och solade med oss. Efter en stund blev Sandra hungrig, så vi drog hem, packade, gjorde oss i ordning och åkte till gula huset/cykelpizzan där hon och Stoffe käkade lite lunch. Sen drog vi hem till mig igen, hämtade fasters 30-moppe och åkte och tankade den. Tillbaka hem igen, hämtade min moppe och drog till Älvnäs och mysberget. Där satt vi en stund och bara chillade. Efter nån h blev jag lite småhungrig, så Sandra åkte hem till sig och jag och Stoffe hem till mig. Vi chillade en stund och sen käkade jag och pappa lite pytt i panna. Pappa sa att jag var tvungen att köra hem 30-moppen till min faster i Skärvik, så jag satte mig på den och Stoffe på sin och så åkte vi dit. På vägen tillbaka fick jag skjuts av Stoffe. När vi kom tillbaka hem bytte jag till min moppe och så hämtade vi upp Sandra igen och sen åkte vi vidare till busviken. Där badade jag och Sandra och hade sjuuukt roligt, haha. Efter badet blev vi kalla, så vi hjälptes åt att tända en brasa. Var sjukt mysigt att sitta där med trevligt folk, mysig brasa och en fin solnedgång. Vid 23.30 ungefär kom jag hem, och nu är jag trött som vanligt så jag ska väl sova snart tänkte jag. Imorgon kommer Timmy hit också. Fåglarna har kvittrat att det ska bli dåligt väder imorgon, det gillar jag inte.. Vi som skulle sola och bada..

Bilder från kvällen (klicka på bilderna för att få dem större)





















Tack för en underbar kväll <3


Grillning med Stoffe och Anders

Precis efter att jag gjort mig i ordning ringde Anders och undrade och han och Stoffe kunde komma förbi en stund, så det gjorde dom. Vi åkte iväg direkt, och jag kommer inte riktigt ihåg va vi gjorde.. jo juste, vi åkte till en lekpark och chillade i solen där en stund. Sen drog vi hem till Stoffe, hämtade pengar, hem till mig och hämtade pengar, sen drog vi till macken och tankade. Sen åkte vi vidare till busviken och hämtade lite grejer. Stoffe kände till ett mysigt ställe som vi åkte till på en klippa typ. Så där satt vi nån h och bara chillade. Vad gjorde vi sen? Joo vi skulle åka hem till Anders och hämta lite grejer. Så körde vi på en grusväg med skitmycket gupp i. Jag är fett rädd om moppen så jag tog det försiktigt. Så skulle vi svänga in på en stig, och såklart så bromsade jag lite för hårt så hela moppen välte.. Jag lyckades stå på benen och gjorde mig inte illa, men moppen fick sina repor.. Fett synd iaf, det var inte en repa på den innan så.. Men iaf, efter vi hade varit hos Anders åkte vi till OKQ8 och tvättade min moppe. Sen vidare till Lidl och handlade lite revbensspjäll, pommes, bea och läsk. Sen åkte vi vidare till Stoffe och började grilla. Lite jobbigt folk (!!!!!!!!) kom dit också, men men, det var bara att försöka ignorera. Vi käkade iaf asgott, tog en liten promenad och sen åkte vi hem till mig. Där satte vi oss och kollade på en film (minns inte vad det hette) och bara hade trevligt. Vid 00.30 drog dom typ. Stoffe hjälpte mig att ladda batteriet först bara, för det var nästan urladdat.

Nu ska ja strax gå och lägga mig. Imorgon kommer Stoffe och Anders igen och hjälper mig att fixa det sista med batteriet. Efter det kanske jag skulle åka och bada med Sandra och Martina. På kvällen kommer antagligen Anders och Stoffe igen och kollar klart på filmen, haha. Men iaf, godnattish. Kisses and hug's

Bilder från mysberget (klicka på bilderna för att få dom större)









Mardröm

Vaknade i morse av att jag kallsvettades, grät, skrek och skakade i hela kroppen.. Jag hade drömt en mardröm om Victor som inte var den härligaste, men men, den behöver vi inte ta här. På morgonen nu har jag bara tagit det lugnt. Funderar på om ja ska ut med moppen en sväng men det känns lite trist att göra det själv. Jag ska iaf laga lite mat nu, jag är vrålhungrig..

Btw, vad hände med vädret? Det var ju sol och fint, nu är det som bortblåst.. ? Tråkigt.. Jag ville sola!


Min moppe <333

Åååh, bästa kvällen jag har haft! Jag, mamma och pappa åkte och kollade på moppen dåra. Den är i princip ny, inga repor eller någonting, så vi tog den såklart. Var inne på biltema på vägen hem för att köpa hjälm, men det fanns inga bra i min storlek. När vi kom hem käkade vi lite middag och tog loss moppen från släpet. Sen kom Anders och Stoffe och kollade på den. Vi stod så länge att ja till slut inte kunde låta bli, så jag sprang och bytte om och satte mig på moppen. Vi åkte iväg alla 3 och åkte runt lite överallt på Ekerö typ. Jag lyckades få upp moppen i 63 på plan mark, Anders fick upp min i typ 67 i lätt nedförsbacke. Den är iaf sjuukt fin. Stoffe lyckades ramla under kvällen, men det gick hyfsat bra iaf.. Kom typ hem för någon halvh sen, gjorde min rehab och nu kollar jag på rånarna på tv och chillar lite. Tror jag ska sova snart, e fett trött. Sov så gott allihoppa, Kisses and hug's

         

Klicka på bilderna för att få dom större


RSS 2.0