Godnatt

Tillbaka igen. Blev sjukt stressigt förut idag.. Jag började laga mat och så, men det tog längre tid än vad jag och pappa räknat med, så maten var klar 18.20 och jag skulle dra 18.30.. Så kasta i sig den, ut och tanka från dunken vi har hemma och sedan bort till svanhagen 2-3 mil bort. Träningen gick bra. Skojskoj var det faktiskt! Frös ihjäl på vägen hem.. Mina fingrar satt inte kvar längre, så kändes det ungefär.. Hem och äta lite till, duscha och plugga lite spanska. Nu ska jag sova faktiskt. jag är så trött att ögona ramlar ihop.. Så vi får la höras imorgon. Natti

Skarrig kille!

Har vart en riktigt chill dag. Började med bild som var riktigt skönt. Sen hade vi svenska som sög, lunch (då jag käkade en supergod nachostallrik!), engelska och sist företagsekonomi. Ekonomiläraren var på kurs så vi hade ingen lärare. Vi fick en uppgift som tog hela 80 min att göra. Tydligen så var den viktig för betyget så det var bara att utveckla allt så gott man kunde.
När jag skulle hem var det 20 min kvar tills min buss gick, så jag gick in på ICA maxi och skulle köpa en cola, och såklart så var det cp lång kö sen. Så när jag väl kom ut fick jag springa till bussen, och när jag är 20 meter ifrån så kommer bussen. När jag är 2 meter från bussen så kollar busschauffören på mig, stänger dörren och kör. Aso jag fattar inte poängen? Jag blir så jävla irriterad..
Fick iaf sitta och vänta på nästa i 20 min, men gjorde matteläxan så länge så det gick ganska fort. Träffade Julia från laget på bussen också. Juste, fett läskigt! Det klev på en utvecklingsstörd kille i brommaplan, och han höll på och skrek som fan och ba "Vad gjorde ni förra onsdagen kl 5? Eller nej, vad gjorde ni förra onsdagen kl 3?" Och sen så vänder han sig mot Bea och börjar peta på hennes röv och säger "Får jag jucka mot dig?" Och Bea ba "eeh, nej?" och då började han med att han skulle ge oss pengar för det. först ba "aah, men du får 100. okeej, 200. 500, 1000, 2000, 3000? okej, en miljon? Du får en miljon om jag får jucka mot dig" Och vi ba men vad är det här för snusk? Sen gick han av efter ett tag iaf, då kastade han sin godispåse till Bea och ba "här, ni får den".
Usch, skarrig kille!
Nu ska jag kolla fb och eventuellt läsa lite bloggar. Sen måste jag laga mat till mig och pappa. Ska träna ikväll.

Idol!

IDOOOL!
Är färdig med bilden och nästan färdig med engelskan. har inte gjort företagsekonomin än, men jag tar den efter idol. Ska även försöka fixa en video som filmades i skolan idag, så vi får se hur det går med det, haha!

Rädd för brödrosten

Hemma igen. har inte något kul alls idag.. Bara usch och blä dag helt enkelt. Gjorde precis i ordning en macka och insåg att jag fan är rädd för brödrosten.. Varje gång mackorna ploppar upp så hoppas jag till, haha.

Ska sätta mig ner och plugga Engelska, företagsekonomi och bild nu. Laget har match ikväll men jag tror jag skiter i det för att hinna plugga och lägga upp bilderna från helgen. Skoj va?


Datasalen

Sitter i skolan och har samhälle. Vi skriver om en öde ö grej. Typ:
En båt har gått på grund i karibien och alla tvingas simma till en öde. Nu ska ett samhälle byggas. Det ska vara en demokrati. Hur gör vi? Vilka ska styra? Vilka ska fixa mat osv. Ska det finnas några regler och ja, allt sånt ska skrivas. Det är ganska kul faktiskt, men jag måste säga att Natasha gör det mesta. Vi andra orkar inte riktigt, haha!
Håller just nu på att somna. Somnade inte igår och gick upp 5.50 så det är väl förståeligt. Ska träffa Mr Hemlig efter skolan och prata lite seriöst. Sen blir det hem och plugga företagsekonomi samt engelska. nice vaa? Men nu måste jag hjälpa nat lite, känner mig faktiskt taskig. See ya later

Allmän fakta



Uggsen åkte fram idag



Käkade en massa goda bacon grejer till idol



Mr Hemlig är saknad och, ja.. Kanske t.o.m jävligt fittig, vem vet?

Nu ska jag sova, natti!

Bilderna

Bilderna är uppe! Älskar er tjejjor <333

Skön dag

Halloj bloggen! De här dagen har verkligen varit skönt, haha! Hade sovmorgon, skönt skönt. Matte första lektionen då vi bara kollade på film. Efter det lunch på subway. Nästa lektion var Samhällskunskap A. Vi fortsatte med grupparbetet och fick sitta kvar med läraren efter för att berömma oss, nice va? Sista lektionen var spanska som är lika skoj som vanligt. Stannade kvar i skolan ett tag efter att jag slutat innan jag drog hem, bytte om och tog moppen till sjukgymnasten. var där typ 30 min och sen har jag pluggat och ätit typ. Nu är det idol och sen fotbollskväll. Sen kommer förhoppningsvis bilderna!

Helgen på v-ö

Förlåt för dålig uppdatering, det har verkligen inte hunnits med.. Bilder har jag inte heller hunnit lägga upp än, så ni får klara er utan dom ett tag!

Fredag:
Vi åkte till tekniska högskolan där det kryllade av folk. Vi prickade av oss hos en snubbe och hoppade på en buss. Sen hände inte mycket mer. Vi lärde känna några tjejer och en snubbe som heter David som sedan visade sig vara en kille från våran konfs storebror.. Världen är allt bra liten va? Väl framme var det mörkt som tusan. Vi lyckades till slut få upp ett tält och gick sedan till matsalen och fick kvällsfika. Resten av kvällen spenderade vi ute tillsammans med bl.a David, Konrad och Martin, med flera. Somnade vid 1-2 tiden någon gång.

Lördag:
Lisa vaknade med iskalla fötter, Klara skakade hela hon. Jag själv frös inte alls, vilket var väldigt skönt. Vi tog ett ryck upp till frukosten och sedan ner till platsen där vi skulle samlas. Vi blev uppdelade i lag och jag hamnade faktiskt tillsammans med Lisa. Uppgiften var att springa till olika platser på ön och lösa olika uppgifter som man sedan fick poäng för. Såklart så vann min grupp, mohaha! Sån skills vi hade! Tack vare vårat Track ID i huvud (internskämt). Det blev lunch och efter det fortsatte aktiviteterna fram till middagen. Måste bara lägga till att maten på v-ö är så extremt god.. haha. Efter middagen började tinget. Jag orkar inte riktigt förklara det men typ ett möte där man skulle bestämma vilka som skulle sitta i AU. På kvällen blev det bänkarna med grabbsen igen. När det var dags att gå och lägga sig var vi tjejer så kalla att vi trodde vi skulle dö, så vi smsade konrad och kollade om vi kunde sova i deras stuga, och det var chill. Så vi gjorde oss i ordning och la oss där inne i värmen. Jätteskönt! Babbel och privata grejer gjorde att klockan blev upp mot 4 på morgonen innan vi somnade.

Söndag:
Vaknade upp kokandes.. Så varmt var det i stugan.. Drog på oss kläderna och gick till frukosten. Fick fritid fram till lunch där vi packade ner tältet, sov i stugan en stund till och spelade kort i princip. Sen blev det lunch, och det sista vi gjorde på ön var att göra en majbrasa (?) och plocka lite skräp.
Jag och Klara hade EXTREMT tråkigt på bussen hem.. övertrötta + godis + cola + uttråkade, bra blandning va? Inte särskilt. Lisa dampade sönder på oss, haha. Nu har jag varit hemma ett bra tag. Har badat, ätit och kollat ensam mamma söker. Härligt va? Jag ska försöka hinna få upp bilderna på bloggen imorgon, det beror lite på hur mycket plugg jag har. Nej juste, jag ska till sjukgymnasten och sedan och träna.. Eller ska jag träna? Kanske ska hoppa det.. Hmm, äsch, jag tar det imorgon. nuär det dags att sova iaf. Natti på er!

påväg till vässarö

sitter just nu hemma hos klara och ska strax käka. Sen drar vi till tekniska högskolan och vidare till Vässarö. Hinner inte skriva mer nu, men jag ska försöka blogga på ön. Hare gött!

Stress

Kom nyss hem från träningen och blää. Allt bara sket sig. Påmindes om mina prov jag fick tillbaka som jag inte kan nöja mig med.. Skulle packa och insåg att min regnställ var i båten och att klockan var extremt mycket. Jag var tvungen att blogga och se hur det gick för dif. på träningen drog jag även till knät som nu gör ont ont ont och sträckte ena bakre låret. Bra Jossan, bra. Insåg nu att dif förlorade i både hockey och fotboll och kommer snart strypa någon.. Har ävet ett spanskaprov imorgon och jag inte ett piss.. Så ja, skitkul.

Fick en komentar från MAGDA om att jag skulle lägga upp bilderna, men jag hinner inte idag, jag gör det efter skolan imorgon. <33

Plugg..

Förlåt för att jag inte skrivit något. Jag har helt enkelt inte hunnit. Har spanskaprov imorgon så jag har pluggat och pluggat. Har också inte riktigt haft humöret uppe på grund av en viss person. Michelle och Magda vet vem. Hade tänkt göra matte också men det hann jag såklart inte med. Nu drar jag och tränar, och när jag kommer hem måste jag packa inför helgen på Vässarö med Klara och Lisa. Så vi får höras lite senare helt enkelt. kramisar

Dagens låt



Jag kan inte sluta älska den! Och den är så mitt jobb.. Never forget <3

Osäkert

Kom precis hem från träningen nu. Får egentligen inte spela match, men idag struntade jag i det och hoppade in iaf. Gick ganska bra, men nu har det svullnat upp som tusan. Men men, vad gör man inte? La ett feting skott rakt i krysset. Man kan ju inte låta blir att skryta. Helt underbart! Efter träningen får vi alltid fika, och jag brukar sitta kvar en stund och pusta innan jag drar mig hemåt. Men sen insåg jag en grej.. ungefär hälften duschar på plats. De springer runt nakna i omklädningsrummet och flummar, alltså helt nakna, och jag blev typ, va? Jag kan knappt göra det med en pojkvän liksom.. Och jag känner att jag inte riktigt vet vart jag ska titta, för man vill ju inte stirra..jobbigt enligt mig.. Någon som varit med om samma sak?
Men men. Nu har jag ont i benen och håller på att somna, så det är bäst att man går och duschar och sen går till sängen. Kramar!

Underbart!

Try JibJab Sendables® eCards today!


Sverigelotten

Tråkdag! Har inte hänt något kul alls.. Träffade en gammal vän vid busshållplatsen när jag kom hem. Mycket trevligt!

Föresten, jag säljer sverigelotten med laget, och undrar om någon skulle vilja köpa någon för 25 kr/st? Mamma köpte precis några st och vann 50 kr, så vi tog två nya som nu ska skrapas. Hoppas på miljonen!


Dagens låt



Seriöst, världens finaste

Idol

dampar på idol! Pausa när det är som mest spännande! Jävla idioter...

Vad händer ikväll?

Vet ni? Jag skulle göra ris idag. och kan ni gissa? Jo, jag lyckades få det att koka över. Herregud.. jag ska verkligen inte laga mat.

Efter förra inlägget satte jag igång med matten. Men jag gjorde ungefär 3 tal, sen insåg jag att jag inte fattade någonting när mitt mattesnille Andreas logga ut från msn.. Så ja, jag gav upp och tar det när han kan hjälpa mig igen, haha! Gjorde engelskan så länge. Var skitenkelt.. Tog mig 10 min och då skrev jag extremt långsamt för att få det snyggt. Skriva en meny liksom, gjorde man inte det i 2an? Jaja, skönt med enkla läxor ibland iaf. Någon som vet om det är något kul på tv idag? Annars blir det ett nytt försök på matten och kanske lite andra avenyn sen.. Jag följer det stenhårt, men jag är ingen tv människa så jag kollar från datorn när jag känner för det istället, smart va?

när jag såg den här bilden insåg jag hur många det är som har försvunit.. Jossan är borta, david är borta, hon den mörka är borta och han längst till vänster är borta.. tråkigt enligt mig, men men..

Plugg

Dags att börja plugga. Engelska och Matte på listan, seyya!

Dagens låt



Haha, det finns ingen mer klockren människa! Eller hur Anders N?

kortis

nu har jag varit hemma ett tag, och det blir bara ett kort inlägg. Träningen gick bra. De körde match nästan hela träningen så jag stod och sköt lite isället. funkade det med. Nu har jag suttit och kollat på fotbollskväll och ska snart in i duschen. Usch, fryser extremt mycket..

Nu har jag lagt ner matkortet i väskan också, bra va?

klantigt värre

Stress-dag! fick 1 läxa idag och spanskaprov på fredag. alltså 2 läxor och ett prov, det är inte så farligt. Var iaf i skolan som vanligt. Hände ingenting kul.. eller jo, haha! Jag skulle dra och käka, och gissa? Jo, jag hade glömt plånboken hemma och ingen hade pengar med sig.. jag ba ååh, kul. Så ja fick sitta och käka av allas rester, haha! Men jag blev mätt till slut iaf.

När ja kom hem packade jag min påse och åkte till sjukgymnasten. Var bara där 30 min idag eftersom jag ska träna nu om en stund. 19.00 rättare sagt. Men först nu så ska jag plugga lite, men jag langar ett inlägg efter träningen.

Näktergal besök

ååh, äntligen är han borta.. haha nej jag driver! Anders kom till mig vid 17 tiden typ, och han åkte precis. Vi har verkligen haft det kul, haha! Först så tvättade vi min moppe som var extremt skitig.. Sen kollade vi på lite michael jackson filmer (alla dom där minnesgrejerna som gick på tv och det) eftersom anders älskar michael. Sen käkade vi spaghetti med köttfärssås, kollade ensam mamma söker och typ chillade ett tag innan han vid 22.40 tog mc:n hemåt. Imorgon är det skola, så det är väl bäst att man går mot sängen. Natti!















(Anders hade fått en present, dock inte från mig, men här har vi den iaf. String med plats för stående orm. hahaha, jag dog!)

match

Igår bestämde jag mig verkligen för att jag skulle sova ut. Så jag vaknade kl 13.00 imorse, pigg och utvilad. Jag hoppade in i duschen och gjorde mig i ordning innan jag kom på att laget hade hemmamatch idag. Så jag sprang ner till datorn och insåg att matchen började kl 14.00 och kl var 13.50. Så utan mat sprang jag ut till moppen och körde iväg. missade första 5, men tydligen så var det ingen bra början för oss så det gjorde inget. Båda lagen hade chanser. Det blev bråk, knuffar och svordomar åt alla håll och kanter.. alla var otroligt irriterade på varandra. med dryga kvarten kvar fick våran målvakt en spark i nacken och man trodde först att hon brutit nacken, så matchen var avbruten i 20 min innan den kom igång igen. Det var inget allvarligt med målvakten. hon gick med stöd senare, men hon hade rejält ont. Matchen slutade till sist 2-0 till Reymersholm, surt, men det gjorde väl inte så mycket egentligen.

Ibland är folk bara så jävla dumma i huvet.. Dom kan verkligen få mig att må dåligt, speciellt du..

Bästa med bästaste

Hej och förlåt för ännu en dag med dålig uppdatering.. Jag fick aldrig tid till att kolla datorn hos Lisa och internet vad paj när jag kom hem igen.. här var min fredag-lördag iaf!

Jag mötte upp allihoppa i Vällingby och vi drog och käkade. Jag, Klara, Lisa och Alex käkade sushi medan Sara käkade någon kyckling med ris. Efter det rörde vi oss mot bowlinghallen i Åkeshov. Där mötte vi upp Mikaela som också var med och spelade bowling, haha! Jag fick kort på mitt, Mikaelas och Alex resultat. Klara vann och Lisa kom sist. Jag kom näst sist.. Måste säga att jag var helt värdelös, haha! Efter bowlingen drog vi till Hässelby allihoppa förutom Mikaela som åkte hem. Vi gick ungeför 15 min från t-banan hem till Lisa, spelade lite kort och drog sedan och skulle hyra film, men den affären var såklart redan stängd. Så vi satte oss på ett staket och väntade på Maria som skulle komma 30 min senare.

På kvällen glodde vi på good luck Chuck. Sen gjorde vi i ordning oss och satte sedan på någon film jag inte kommer ihåg vad det var, jag somnade iaf i början så..

På morgonen åkte Sara först vid 8.50 typ. Vid 9.20 drog Lisa och skulle träna små knattar i tennis. Jag, maria och klara låg kvar och kollade på någon film, städade och spelade kort. När Lisa kom tillbaka drog vi till gula kiosken och käkade kebab innan vi rörde oss hemåt igen.
















Överraskad!

seriöst, roligaste grejen hände nyss! Jag satt vid datorn och så hör jag ett ljud. Kollar ut genom förnstret och vad ser jag? Jo, Anders Näktergal och Ludvig Näktergal som står där med sina motorcyklar.. Jag trodde jag skulle dö, vafan gjorde dom här liksom? Jag stod iaf och pratade med dom en lång stund och nu drog dom precis. Ska packa och ta bussen till vällingby nu. Jag försöker blogga ikväll.

Ludvig

Anders


ska köpas!






Tillbaka till verkligheten

Jag ber verkligen om ursäkt för den dåliga uppdateringen de senaste dagarna.. Det har helt och hållet berott på plugget. Jag hade prov i företagsekonomi igår, och i historia idag. Måste säga att båda gick riktigt bra! Stolt över mig själv.

Igår föresten, min första träning! Jag var verkligen lycklig över att få komma tillbaka till sporten jag älskar igen. Vi fick göra ganska många olika träningar. Kunde vara med på allt förutom matchspelet i slutet. Fick beröm från tränarna för att jag har varit så duktig med min rehab. Jag är verkligen på topp just nu! Jag springer som en dåra, lyssnar som en uggla och spelar som ett proffs, det säger väl allt? åååh, jag längtar redan till nästa träning!

Ikväll ska jag först till Vällingby och käka med Klara, Mikaela?, Maria, Lisa, Signe och Alex. sen ska vi till Åkeshov och bowla, mohaha! Det ska fan bli riktigt kul! Jag sover kvar hos Lisa efter det och kommer hem imorgon någon gång och berättar mer då. Tror att det kommer bli super! men nu ska jag beställa lite kläder från ellos.se om jag lyckas, lägger upp bilder senare på det.


Heting!

Varför är fotbollsspelare alltid så snygga? Kanske inte just den här bilden bara.


Dagens låt



Victor skickade till mig, började tänka på honom så ja, virres låt

Happyyyyy

Förlåt för en extremt dålig uppdatering idag. Ni ska få höra anledningarna. Först var jag i skolan som vanligt. Jag och Carro fick extreeema skrattanfall där ett tag. ojojoj, aldrig skrattat så mycket... Iaf, när jag kom hem hade jag tänkt plugga. Kollade på klockan. 16.23. Då slog det mig.. Helvete, skulle till sjukgymnasten 16.30.. Så kasta ner alla grejer i en påse, ut med moppen och full gas hela vägen till centrum. Sprang in och insåg att min sjukgymnast fortfarande var upptagen och var det en kvart till sen.. Kul när man stressat.. Till slut var hon klar iaf. Körde sönder mig som vanligt. Väl hemma satte jag mig ner och gjorde företagsekonomi som jag har prov på i morgon. När jag var klar tog jag med mig historian och la mig i badkaret med den någon h och läste. När jag kom upp läste jag lite till, haha, och nu sitter jag här!

Har föresten glömt att berätta största nyheten!
Jag får börja träna med laget nu!! Aso feett rooligt! Jag är riktigt taggad! Längtar som fan tills första träningen jag kan vara med på!!


Dagens låt



Sum 41-pieces
I tried to be perfect but nothing was worth it

Sur!

Det har verkligen inte varit min kväll.. Matchen blev ett helvete. vi ledde med 2-1 när motståndarna fick en straff för att en motståndarspelare slängde sig i straffområdet. Såklart så satte dom den. 2-2. Vi ägde resten av matchen, hade 1 stolpe och många andra bra försök, men nej. Det ville sig inte. När jag kommer hem inser jag att Örgryte vann idag. och vad hände? Jo, djurgården ramlade ner. Aso helvete, det kokar i mig.. En grej till som händer och jag kommer allvarligt talat slå sönder något.

Match

Nu drar jag på match, seeya!



Skå DFF-Mariebergs SK

Bloggtorka

Jag vet faktikst inte riktigt vad jag ska skriva. Har inte hänt någonting speciellt idag,och det känns så tråkigt att skriva om en skoldag. Jag langar bara ett inlägg och säger att jag hemma, haha! Sitter just nu och kollar simpsons och ska väl sätta igång och plugga lite historia/företagsekonomil strax.

Svenska hollywoodfruar

Nu har jag äntligen kommit ifrån tvn! Först käkade jag en god middag. Kycklinggryta, mums! Vad tycker du om det Magda? haha! För er som inte vet så är Magda galen i kyckling. Efter middagen blev det tvn. Först kollade jag på Sveriges fulaste hem. Det var tråkigare än vad jag trott men men.. Har man inget bättre för sig så. Sen var det svenska hollywoodfruar, haha! Aso jag dog.. Det är så patetiskt att man inte kan ana.. Anna Anka köpte smycken för 17,5 miljoner kronor liksom? haha, det är inget man skrapar fram bara sådär.. Aja.. Nu senast så anmälde jag mig till Ting 09! Jag ska dit med några av de jag fikade med i söndags om 3 v, det är ett läger på vässarö. Jag tycker att det ska blir sjukt roligt och hoppas att en viss person ska vara där också.

Men nu är det dags att sova, har fortfarande ont i huvet, är jättetrött och ska upp 6 imorgon så ja.. Natti natti!


Dagens låt



Backstreet Boys-Shape of my heart
Jag blev verkligen kär i den här låten.. Så sjukt fin.. Det fick mig att börja tänka på en viss person som jag saknar över allt annat på jorden just nu. Jag vill bara och ringa och höra din röst men jag vet att jag inte får.. Jag hoppas att allt blir bra efter ting. Jag behöver dig

Huvudvärk

usch, jag har skitont i huvet.. Fick det inför sista lektionen. Det sög. Somnade på bussen på vägen hem.. Tror fan att jag snarkade, haha! slog på tvn och insåg att det inte fanns någonting kul att se.. Så jag tror faktiskt jag drar på en film! Men jag vet inte riktigt vilken det blir än..

Träningen ikväll var inställd så jag försökte kolla med brorsan om vi kunde kolla på matchen tillsammans ikväll (dif-malmö tror jag det var), men han skulle dra dit en massa polare och då kändes inte det så kul. Så om någon har canal+ och inte bor så långt bort från mig så RING MIG! den börjar 20.00 om jag inte minns fel.

Skuulan

Sitter i skolan och har samhällskunskap A. är redan färdig med arbetet så ajg sitter här och leker på fejjan. Kul va? inte särskilt. käkade precis Max med Michelle och ibrahim. Det var "fett" göööttt. Insgå att träningen är inställd ikväll. Jag som verkligen var taggad.. aja. Ville till brorsan och se difs match istället men han skulle kolla med en massa polare så det kändes inte som någon höjdare.


Gammal

Idag när jag satt i Brommaplan och väntade på Lisa så stod det en tant, eller dam kanske man ska säga, bredvid mig. Jag kollade på henne och tyckte att hon såg lite olycklig ut. Det fick mig att tänka. Hur är det att vara gammal egentligen? Att minnas allting man har varit med om. Jag tycker att jag har många minnen nu, undra hur många minnen man då har när man blir äldre..? Hur känns det att veta att nästan hela livet är förbi, att man snart inte kan få uppleva mer?  njuter man av varje dag, eller vill man bara försvinna? Är det inte väldigt jobbigt när alla vänner och liknande dör en efter en och man står där ensam kvar? Blir det inte väldigt ensamt och sorgligt då? och tröttnar man inte på att bara gå hemma och skrota till slut? Vad gör man egentligen? Till slut kan man knappt gå, glor man bara på tv och löser korsord då?

Det finns så många frågor som jag inte vet svaret på. men jag hoppas att jag en dag kommer att få uppleva hur det är att vara gammal. om det är så hemskt som det faktiskt kan se ut ibland. Varje dag kommer man en dag närmare döden. Ta vara på dagen som om det vore din sista, du vet aldrig när det tar slut.


Kul söndag!

Har haft en riktigt bra dag än så länge faktiskt! Mötte Lisa i bromma och sen åkte vi tillsammans in till stan där vi mötte Maria, klara, Signe, Linda och Alex. Vi gick mot gamla stan för att hitta ett mysigt café, och plötsligt så skriker någon mitt namn, så jag vänder mig om och där står Ibrahim från min klass, haha! Så det visade sig att han jobbade där och så satt det var trevligt. Sen hittade vi iaf ett café bredvid där han jobbade så där satt vi hur länge som helst och pratade. Haha, det var så kul. Alla började viska om en massa saker och jag fattade ingenting. och sen började Signe fråga mig om hon skulle göra det, jag ba aah visst? Och jag sitter på en stol typ 2 cm från en 1dm hög kant, så Lisa som sitter bredvid tar tag i min stol och drar den över kanten. Jag ramlar av stolen och ner på marken. Vi höll på och garvade ihjäl oss och då kom en gubbe springandes och tog tag i min arm, lyfte upp mig, gav mig min väska, ställde upp stolen och tryckte ner mig igen, hahaa. Aso vi garvade ihjäl oss.. Sen gjorde jag samma sak på Lisa, haha. Oj oj, en rolig händelse.

Nu är jag iaf hemma igen. Ska snart äta lammgryta och sen ska jag ringa stoffe och kolla om han bytt sin moppe nu. Måste se isf!


In till city

Idag bär det in till city, med ett mobbat språk. Stan iaf. Ska fika med Klara och Lisa, hoppas att det blir nice! Har pluggat lite företagsekonomi nu på morgonen. jag kan verkligen ingenting.. Jag förstår inte hur jag ska kunna klara det provet.. Aja, jag läser och läser så får vi se hur det går, det är ju ett tag kvar.

Alla som har varit hos mig vet att jag har en spegel bredvid mig dator. Kanske töntigt?, men jag har den där för att jag sminkar mig här då och då. Nu sitter jag iaf och bara kollar in i spegeln. Det är så härligt att se på en själv när man är helt nyfixad, haha!

Men nu ska jag gå och äta 2 äggmackor, fläta luggen och sen bär det av till stan. Jag skriver när jag kommer hem och ska försöka ta lite bilder!


Nya


Mode

Jag hittade lite snygga kläder i en tidning idag, jag tog lite bilder men som ni ser så orkade jag inte riktigt anstränga mig..


Mysig kväll

Nu är en sliten jossan tillbaka igen. Har haft en riktigt mysig kväll faktiskt. Först hände inte så mycket. Pratade runt lite med alla medan vi lagade mat. Sen käkade vi räksallad, mums! Det var verkligen gott. Efter det kollade jag och Felix lite fotboll och annat skit på tv. Det sista vi gjorde var att spela ett spel med tärningar. Dt var verkligen kul, haha! Jag kom 4a dessvärre..

Mina batterier i tangentbordet håller på att ta slut, så ni får ursäkta om det saknas lite bokstäver här och var.


Hemma

Nu är jag hemma igen! Har verkligen haft det mysigt! Som alltid när vi är ute och seglar.

Jag har lite bråttom just nu för jag ska strax ta moppen till statoil där jag ska möta pappa som ska tanka åt mig, sen ska vi vidare till min kompis familj där vi ska käka middag. Så nu har jag precis duschat och sminkat mig. Jag provade ett nytt sätt att sminka mig på idag. Det kanske inte är jättemycket skillnad men jag fick ett mer neutralt utseende nu. Jag ska försöka få till en bra bild på det innan jag drar sen. Men nu måste jag rulla iväg. Jag ska skriva mer ikväll, puss!

Segling

Nu drar jag ut och seglar, kommer hem imorgon igen! Seeya!



Våran pärla

Försov mig

Nu är jag hemma igen efter ännu en skoldag. Haha, det kom fram en kille till mig och sa att jag hade fin hy, fina ögon och grejer idag. Han sa att vi va värsta homiiies och kallade mig för baby hela tiden, jag ba aha okej, jag känner inte dig? haha. Men men, det var roligt! Nu har jag en uppgift framför mig som jag inte ser fram emot. Varje torsdag ska jag dammsuga så får jag mer månadspeng men jag har slarvat i 2 månader typ, så idag måste jag dammsuga.. ett hus på 4 våningar. Nej nej, inte härligt att städa. Men men. Får se om jag ska plugga lite sen. Jag vet, inget liv på en fredag, men jag har verkligen skitmycket i skolan.. 2 prov och en historia läxa har jag framför mig. Kanske inte låter så mycket men jag kan verkligen ingenting till proven. Så ja, dags att börja plugga.

Pappa kom in i mitt rum och väckte mig
-När ska du upp egentligen?
-Vad är klockan?
-7.40
-Driiiver du med mig? min buss gick 7.10!
Så ja, ni förstår. Fick kasta på mig kläder och hoppa in i bilen så skjutsade han mig. Jag började 8.20, var utanför skolan 8.23, i klassrummet 8.30 och jag kom inte försent. Är inte det jävligt bra jobbat? det tycker jag iaf!

Hade ingen bra bild så det fick bli en gammal goding på mig själv!


Dagens låt



Istället för en dagens låt så blev det den här, den är bara för underbar!

Ritkunskaper

Erkänn att jag är bra på att rita när jag väl vill? hahahaha




Trött

Jag är trött, ovanligt va? Men jag har faktiskt en anledning. Träning. Efter sista inlägget la ja mig och glodde på damfinalen. Efter ca 20 min somnade jag och vaknade i 85 minuten igen.. Trodde jag skulle kasta ut tvn, helevete va sur jag blev.. Men men.. Det var rätt att Tyskland vann iaf. När matchen var slut drog jag och tränade. Tog det chill idag eftersom ja var så seg efter tuppluren. Men det gick väl bra.

fick reda på att jag ska ut och segla fredag-lördag.. Hoppas att det blir någolunda kul. Har faktiskt ingenting bättre för mig så.. Men ni får väl höra av er om ni blir sugna på att ses!


Klantigt

Kan föresten lägga ut bilder från mitt härliga kramkalas med moppen (när jag låg under den..)















Det kanske inte ser så illa ut men känns, japp, det gör det.

Plugg i massor

Åååh jag orkar verkligen inte med mera plugg! Ja hade mycket, sen kom det mer, och mer och mer.. Tur att jag redan har gjort hälften så det inte är extreemt mycket.. När jag kom hem från skolan hade jag Svenska, Spanska, Företagsekonomi och Historia att göra. Jag började med spanskan som jag redan kunde typ, så det gick fort. Sen skulle jag göra historia och insåg att jag glömt blocket med papprerna i i mitt skåpet. Surt.. Jag gjorde iaf svenska istället och nu har jag en lite paus. Ska strax börja med företagsekonomin. Prov på det nästa vecka.

Rostade mackor med avokado och skagenröra. Ni förstår inte hur gott det är.


Bloggar

Tänkte lämna en lista på de bloggar som jag läser och tycker om!

Linda Hjärén

Deity

Amanda Eklund


Signe Kjellberg

Timmy Säberg

Martina Karlsson

Adrian Ringman

Dagens låt



Jay Sean ft Lil' Wayne - Down

Älskar låten, den gör mig glad!

Min dag

Idag har det verkligen varit dålig uppdatering men jag har inte varit hemma förns nu. Dagen började i skolan. Hände ingenting speciellt mer än att jag blev utkastad från engelskalektionen på grund av en rejäl skrattattack.. Men sånt händer alltid mig. Efter skolan åkte jag till Fridhemsplan med Natasha och höll henne sällskap tills hennes buss kom. Då drog jag vidare in till t-centralen. Gick till ett café, köpte en latte och tog upp företagsekonomi boken. Det var 1,5 h kvar tills mamma skulle komma och jag orkade verkligen inte shoppa, så det fick blir plugget. Efter någon halvh ser jag hur Carro från min klass kommer fram och hälsar. Var kul att träffa på någon jag kände! Hon var där med ett par kompisar och skulle möta sin pojkvän lite senare. Så när hon drog satt jag kvar med hennes polare och snackade lite. De var riktigt trevliga faktiskt. Efter en stund ringde mamma och jag mötte henne. Vi drog till någon bänk och käkade en macka, sen gick vi runt ett varv på någon marknad som var och sedan in i kulturhuset där vi skulle se på de tre musketörerna som är en musikal som går där. Den var verkligen skiiiiitbra! Så fort de var klart och de började buga reste jag mig upp direkt och bara skrek. Aso jag hade garvat ihjäl mig verkligen, helt sjuukt bra! Efter att jag ställt mig upp ställde sig alla upp, mohaha! Kändes bra!

Nu är jag iaf hemma igen och ska strax gå och lägga mig, men först ska jag läsa lite bloggar. Imorgon kommer jag hem efter skolan så då lovar jag en bättre uppdatering! Puss på er!


Idol-vinnararna

Felix Västerhamn och Jon Sindenius ägde sönder! Felix engelska var väl lite si och så bara, men det går att öva upp, rösten finns verkligen!! Jon, vad finns det att säga? Det går inte att hata..

Dagens låt



Keri Hilson-Knock you down

Finns ingen låt. Den gör mig glad, den gör mig ledsen. Den är bra, den går att sjunga med. Bäst helt enkelt!

internet funkar igen

Äntligen är internet tillbaka tack vare mamma!

Igår hände egentligen ingenting speciellt på dagen. Var en enkel skoldag. Väl hemma så pluggade jag en stund innan jag drog och tränade. Träningen gick bra, men jag var sjukt seg. Sen kom själva grejen.. Ni som inte vet det så har min bensinmätare slutat fungera, och det förklarar väl det mesta? Jag trodde att bensinen skulle räcka, men 1,5 km från mitt hem hostade moppen till och dog.. Inga pengar, mamma var i stan, pappa i Danmark.. Jag försökte ringa Anders som skulle hjälpa mig, men han svarade inte.. Jag ringde Stoffe som var min ängel och skulle möta mig vid konsum (0,5 km från där jag stod). Så det var bara att rulla. Efter några minuter ringde Anders Näktergal också, så jag pratade i telefon samtidigt. Han garvade verkligen ihjäl sig hela tiden när jag höll på och stöna där.. När jag var i princip framme så tappade jag balansen själv, moppen började luta och ja, den ramlade över mig. Sen ställde jag upp den på stödet och tjurade för mig själv. Stoffe kom efter ett bra tag och hjälpte mig att till slut få hem moppen. Jag insåg då att hela mina ben var blåa och svullna efter att den ramlat över mig. Sur som jag var när jag kom hem gick jag och la mig på en gång.

Idag har det varit en skön dag i skolan. Egentligen skulle jag ha Samhällskunskap A, Engelska, lunch, Svenska och Bild, och vi hade samhällskunskap som vanligt, men sen var engelskan inställd så vi hade introduktion i datasalen istället där vi fick inloggarkonto osv. Sen var det lunch. Vi käkade på en indisk restaurang, skiiitgott! Njöt verkligen av varje tugga. Sen hade vi inställd svenska, så vi hade bild typ 1,5 h innan vi skulle egentligen plus att vi fick sluta tidigare. Sköönt!

När jag kom hem pluggade jag lite Historia och Matte. Sen kollade jag lite på TV och nu är Jennifer här :] Vi ska kolla på idol ikväll, mohahah. Jag är taggad! Men nu ska jag gå och vara lite social. Kiss!


Bitchaa

Mitt internet hemma var paj igår, jag hoppas att jag kan skriva när jag kommer hem sen. Nu ska jag fortsätta bitcha med en viss person. haha nej jag driver, men ah. Ska plugga vidare på vårat arbete om Qatar. Kiss!

MAGDA OCH NATASHA ÄR GRYMMA; SHALALALALALALA
Bara btw liksom!


Dagens låt



Delta Goodrem-Lost without you
En dröm som gick i kras

..

Jag blir så jävla trött på det här..

Tjejmiddagen

Hejsan Hoppsan! Jag lyckades komma hem en stund emellan iaf, men om en liten stund ska jag in till stan och träffa Tunkis. Men igår dåra. Jag åkte till Jakan och träffade Klara på tåget. Väl där träffade vi Signe och under en halvh sen kom det bara mer och mer folk. Som mest var vi 23 pers. När alla kommit gick vi iaf in på en Kina restaurant och käkade. Det var mums mums! Vid 20-21 tiden någon gång tog vi bussen till en skitfin brasplats där vi tände en bra, satte på musik och bara hade det huur bra som helst! Jag lärde känna otroligt mycket nytt folk jag tyckte var riktigt kul. Haha, jag trodde att jag skulle ha tappat bort någonting under kvällen eftersom det var mycket folk och så pass mörkt och det hade jag såklart. Kan ni gissa vad det va? ALLA min kondomer jag hade i väskan, hahaha! Helt borta.. Vem fan tar det liksom? haha. Jag bryr mig inte, tyckte bara att det var roligt. Vid 24 tiden gick jag, signe och linda hem till Signe och la oss.

På morgonen sen gjorde vi inte så mycket. Städade hennes rum, käkade frukost, gick en promenad och träffade Madde typ. Vid 13.30 tog vi bussen till jakan där alla typ skulle gå och käka lunch, men jag valde att åka hem eftersom ja ville hinna duscha och sånt innan jag skulle in till stan. Så nu är jag hemma iaf, ska väl in till stan om 1 h kanske eller nåt. Hoppas att det blir roligt. Men nu ska jag läsa lite bloggar och koppla av lite, seeya!


Tjejmiddag

Ååh, jag är på sjukt bra humör idag! Fick sova tills jag själv vaknade, och sedan la jag mig i soffan med en tidning och en macka. Vid 12 tiden åkte jag, mamma och pappa till centrum och handlade. Jag fyndade en kalender, riktigt fin! Efter det har jag bara tagit det lugnt. Köpte en varsin godspåse, ett kort och lite rosor till min faster och kusiner. Skrev "Änglarna vakar över er. Ni är så välkomna hem, tack för att ni mår bra. Vi älskar er. Josefine, Bitte, Niklas". Lämnade det på deras köksbord och åkte hem. Nu har jag ätit, gjort mig i ordning, målat naglarna, rakat benen och lite sånt, så nu är jag redo för signes tjejmiddag ikväll! Jag åker vid 16.30 dit. Jag tror inte att jag kommer att blogga någonting mer efter det. Jag sover hos Signe i natt och ska träffa Tunkis hela morgondagen, så jag är hemma vid 22 tiden imorgon. Jag kanske langar ett inlägg från min sötnos. Här har vi en snygg bild på mig, mikaela, klara och Alex som är några av dom som ska vara med ikväll (inte alex dåra)!



Dagens låt



7 års olycka-Ur en hemlig synvinkel
Det går bara inte att älska låten mer

Olyckan

Det blev aldrig att jag åkte till sjukhuset. Pappa åkte dit själv. Nu är det iaf säkert på att ingenting är allvarligt. Känns skönt iaf, men jag måste säga att jag är rätt chockad..

 

Den gråa bilen här är min fasters bil där hon och mina 2 kusiner satt


Sjukhuset

Min faster krockade precis med mina 2 kusiner med. 2 bilar som tävlade, en fick vattenplaning och gled in i mötande filen. Min faster kör in i honom, och bilen bakom kör in i min faster. Barnen åker ambulans i chocktillstånd, min faster åker helikopter med smärtor i knän och mage. Ska till sjukhuset nu. Ni får höra hur det gått när jag kommer hem.

Duktig tjej

Idag har jag faktiskt varit duktig! Jag har sprungit 1,5 km på gympan. Höll typ på att spy eftersom jag inte tränat på 6 v, men det var riktigt skönt att springa lite. Annars har i princip ingenting hänt idag.. Käkade pizza till lunch, det var gööött! Insåg precis att det är fredag idag, smart av mig va? Har faktiskt inga planer alls. Ska kolla på Sagan om konungens återkomst med familjen ikväll, men annars händer inget. Resten av helgen är jag bokad, mohaha! Har verkligen sett fram emot den här helgen. Men vad som händer, det får ni veta dag efter dag.


Movie-time

Det har varit en riktigt skön kväll faktiskt. Var först tänkt att jag skulle träna ikväll, men isf skulle jag ha fått stressa med maten och spela i regn, så jag valde att vara hemma istället. Jag kollade på fotboll efter maten. Frankrike-Holland, kan det ha varit det? Kollade faktiskt inte riktigt vilka det var som spelade.
Sen ringde Tunkis, så jag pratade med honom fram tills att mamma kom och ville kolla på film med mig. Så vi satte på Låt den rätte komma in. Handlade om en ung vampyr som får en bra relation med en "normal" och mobbad kille. Den var riktigt bra faktiskt, rekomenderar den.
Men nu är det dags för sängen. Ser fram emot att få sova Godnatt på er!


Dagens låt


Elefant & PH-Jag lagar din mat
Det är torsdag, alltså pannkaksdagen! Hungrig är jag också!
Tyvärr blir det nog inga pannkakor för mig del idag.

pateeetisk!

Hej alla sötnosar! Jag har nog haft en av dom mest patetiska dagarna i mitt liv idag. Det känns inte särskilt moget att skriva det här via bloggen, men det blev en del diskutioner idag i skolan som enligt mig var jävligt patetiska. Om ni blir nyfikna får ni fråga mig privat.
Annars har dagen varit lungt. Natasha låg på akuten i natt eftersom hennes luftstrupe helt plötsligt täpptes igen.. Sjukt läskigt, men jag hoppas du kryar på dig gumman! Nu efter skolan så tränade jag på mina spanskaglosor som är tills imorgon. Det gick ändå bra enligt mig. Somnade mitt i också och vaknade en timme senare, haha. Så går det när man är utmattad.
Nu sitter jag och äter. Så typiskt mig. Äter äter och äter.. Jag förstår inte hur jag ständigt kan vara hungrig..


Dagens låt



Westlife-Something right
Jag är bara på riktigt myshumör med min babe och den här låten får mig att tänka på kärlek, närhet och mys

Träning

Sådär, nu är jag tillbaka igen! usch, sjukgymnasten har tagit kol på mig. Idag har det som vanligt inte hänt någonting speciellt. hade ett privat samtal tillsammans med michelle, Magda, Natasha och våra 2 mentorer idag. Ämnet tänker jag inte ta upp här, det får ni fråga mig privat. Jag tycker iaf inte samtalet gjorde någon skillnad, men men. Jag hoppas att det sker en förbättring. Alldeles strax ska jag gå och byta om för nu är det dags för träning. Det blir lugnt idag för mina ben är verkligen döda efter alla maskiner hos sjukgymnasten.

Nu har jag iaf fixat fram alla bilder från igår. Enjooy!

Natasha <3

Michelle <3

Kusinen ;)

Fulingen ;)


Sjukgymnasten

Hinner inte skriva, måste till sjukgymnaten. Berättar om min dag sen!

Dålig uppdatering, förlååt

Förlåt för att jag inte hunit skriva något men jag kom hem nu. Jag har varit i skolan som vanligt, sen var jag och shoppade med Michelle i typ 2 h. Hittade faktiskt lite, men eftersom klockan är så pass mycket så får ni bildena i morgon hoppas jag! Vid 17 tiden kom mina föräldrar och hämtade mig med bilen och så köade vi till Tyresö. När vi äntligen kom fram så käkade vi en massa god mat och jag umgick med min söta kusin i princip. Var riktigt trevligt, länge sen man såg många av dom. Men nu ska jag sova, jag håller på att dö här borta.. Men jag lovar att försöka skriva mer imorgon. Godnatt på er!

RSS 2.0