Sommar och sol

Det är nästan för varmt ute nu alltså.. När jag vaknade gick jag en tur till skolan och hämtade lite burkar som är mammas och sen la jag mig ute på altanen. Jag låg 3 min, sen gick det inte längre, och jag brukar inte vara så känslig för värme.. Satt jag plockade på mig allt jag behövde och gick ner till privatbryggan. jag badade och solade där i min ensamhet med hörlurarna i öronen. Riktigt skönt faktiskt. När jag kom hem satte jag mig i skuggan på altanen med min kära papegoja och käkade jordgubbar, så fruktansvärt gott. Alldeles nyss gick jag in på blocket för att hitta en ny fin moppe, och tror ni inte jag hittade en precis likadan som den jag skrev om igår? Joo såklart, och den var nyare, inga repor elr nåt, plus att den var billigare! jag gråter nästan av glädje, så jäävla härligt! Så nu sk a jag strax in i duschen och göra mig i ordning, för ikväll åker jag o pappa och kollar på den. See you later, kisses and hug's<3


Moppen vi ska åka och kolla på (klicka på bilden för att få den större)



Moppe-utflykt

Jag och mamma bestämde att vi skulle åka och bada på det stället som pappa var på för tilläfället. mamma gick på en gång och 15 min senare skulle jag åka iväg med moppen. Jag kände från början att det inte var min moppe-dag. Först glömde jag 3 saker i huset efter att jag låst, så jag fick springa ut och in igen, ut och in igen och sen ut.. Sen kunde jag äntligen komma ner till moppen. Då fungerade såklart inte elstarten så jag skulle bli tvungen att kicka igång den, men då är det stora stödet ivägen, så jag var tvungen att få upp moppen på det stora stödet först (Jag använder alltid det lilla stödet annars) innan jag kunde kicka. Då kunde jag såklart inte få upp moppen på stödet.. Jag ringde pappa och försökte få lite hjälp, men det hjälpte inte, försökte ringa Anders, men han svarade inte så jag tänkte att jag försöker elstarta en gång till sen ger jag upp, och då startade den såklart så jag ba yeei! Satt jag åkte iväg dåra, och efter 10-15 min var jag framme. Jag och familjen badade en stund till solnedgången, mycket mys! Efter det åkte vi förbi ett stall som lades ner förra sommaren. Det var verkligen hemskt att se.. Alla delar från staket och sånt låg i stora högar, allting inifrån hade bara kastas ut, alla boxar stog öde och hur mycket hästskor som helst låg utanför.. Iaf, mamma hittade en grind hon ville ta med hem (?) och lite hästskor som man kan leka med, haha. Sen åkte vi hem iaf. Nu kollar jag på lite moppar, men hittar inte ett skit.. Men men, bara att vänta på att moppe-prinsen dyker upp..

JAG KOM IN!

Jag kom hem vid 14.00 ungefär. jag käkade lite macka, packade och sen tog jag på mig bikinin och gick ner till privatbryggan. Det var så sjukt varmt, klarade inte av att ligga på tomten.. Sen dess har jag bara chillat typ. Käkade tacos med familjen, mums mums. Juste, mitt ex Ludde sålde en moppe som jag gillade så jag skulle ringa honom och åka och kolla på den. ludde har tjatat som fan på att jag ska köpa den, och nu var jag verkligen såker på att jag ville ha den. Så jag ringde dåra, men fick inget svar. Sen ringde jag en stund senare och då svarade han. och vad tror ni han säger? Jo den var ju såld såklart.. Aso jag blev fett ledsen när jag hade bestämt mig och allt.. Men men, får försöka hitta någon annan.



Jag hade som säkert många andra bestämt mig för att vänta med att kolla om jag kommit in på gymnasiet eller inte förns jag fått kuverten, men mamma tjatade på som fan och Timmy var inte mycket bättre han, haha.. Först tog det några minuter innan jag vågade logga in, sen tog det några minuter till innan jag vågade klicka på min ansökan.. men till slut gjorde jag det, och insåg att jag var långt över, fast det visste jag egentligen innan. Intagningspoängen låg på 180, medianen låg på 215 om jag inte minns fel och jag hade 280, så det var lugnt för mig. Känns iaf riktigt kul att ha kommit in, för jag är verkligen nöjd med mitt val! Grattis till Signe och Timmy som också kom in på sina förstahandsval! <333

Kymendö

Nu är jag äntligen hemma från Ornö. Elin har det finaste landstället jag någonsin sätt.. Vi badade, solade, spelade luffarschack och bara chillade. Det var bara så sjukt mysigt. Vi hade tänkt åka ut och fiska också men det hans inte med. Vi jobbade som sagt på Kymendö, så jag och Elin fick ta båten till och från jobbet. Vi hade ett jobb som var ganska förnedrande. Jag plockade disk från kunder och Elin stoppade in i diskmaskinen och ställde tillbaka det på rätt plats. Det låter förjävligt, men det är jättefin miljö och jättetrevligt folk, så det är inte så farligt som det låter. Det jobbiga var att man går säkert en mil bara fram och tillbaka mellan olika ställen. Det är sån brist på personal att man får käka lunch på 20 min och får i princip inte mycket mer rast. Nu i helger var det helt sjukt mycket folk, så man var ständigt stressad. Vi fick jobba över 3 h båda dagarna (och jag skulle egentligen inte jobbat andra dagen, jag hoppade in i brist på personal). Vi fick ingen middag vilket gjorde att man var sjukt seg, och när man kom hem var man så trött att man inte orkade stå på benen längre.. Men som sagt, men det folket man träffar och den miljön man arbetar i får man skiten och det bra att jämna ut sig.


Våran arbetsplats



Påväg till jobbet



Asfin utsikt

Skön kväll

Har bara tagit det lugnt hela kvällen. Riktigt skönt. Tidigt imorgon åker jag till Elins landställe på Kymmendö och jobbar med henne. Jag kommer inte hem förns på måndag igen. Fram tills dess blir det alltså ingen dator, men mobilen är med så det är bara att höra av sig där. Sakna mig inte för mycket när jag är borta nu, Pusselipussar till tusen! <333



Kymmendö


Ännu en solig dag



Jag vaknade vid halv 12 av solen idag med. Skönt! Hittade en lista i köket med grejer som jag skulle göra så jag satte igång med det. Jag skulle typ dammsuga, hänga ut tvätt, stoppa in ny tvätt, plocka lite grejer och tömma diskmaskinen. När jag var klar gjorde jag min rehab, och det är ju ett nytt pass nu. Till en början var det skitlätt, men efteråt var jag som en spaghetti! Shit va trött jag va. Efter det åkte bikinin på och solade ett tag, och resultat blev det, mohaha. Vid 16.30 elr nåt kom Anders. Vi har inte setts på 1,5 månad, så nu var det verkligen dags. Du var saknad vännen <3 Vi satt iaf och snackade mest. Kollade min goja och fasters moppe också. Nu har jag precis packat. Känns som jag glömt hur mycket som helst, usch. Nu ska jag gå och laga lite chili con carne, hörs sen. Kisses and hug's

9ornas musikal


Har varit en riktigt skön kväll. har bara tagit det lugnt vid datorn i princip. Smsat lite med Anders har jag också gjort.. Sen fick jag ett ryck för en stund sen att sätta på filmen från 9ornas musikal, så nu sitter jag och kollar den och tänker tillbaka på träkivstatiden.. Det är fortfarande svårt att förstå att man inte kommer tillbaka dit igen.. aja.. Fyfan va våran musikal var dålig, ingen handling alls, men skratt fanns det gott om, hahaha. Åh va jag har skrattat, så sjukt kul! Nu är den strax slut , sen ska jag spola tillbaka och visa mamma en speciell grej i som jag garvade sönder åt! Sen ska jag antagligen gå och lägga mig. har inget bättre för mig så. Ha det schönt så ses vi imorgon, hejsvejs <3

Fernando Torres



Är det bara jag som tycker han är feeett sööt??
(Bäst på fotboll vilket betyder het kropp! Inte bästa bilden på honom)

A'

Jag saknar dig! Så sjukt jävla mycket! Du var min allra bästa vän, och jag kan inte fatta att du har dragit.. Visst, vi ska ses igen, det har du sagt, men ingenting kommer bli som förr. Du är inte samma person längre, och det gör så ont att du varje dag glömmer bort mig.. Jag hoppas bara att allt en dag blir som förut. För ord kan inte förklara hur mycket jag saknar dig, det är helt sjukt. Det svider varje sekund, kom tillbaka.. Snälla, jag behöver dig så sjukt mycket.. Du är den som lyser upp min dag, som finns där för mig.. Du är mitt allt, jag behöver dig. Kom tillbaka

Förintelsen

Som vanligt gick det bra hos sjukgymnasten. har fått ett nytt träningsschema som är dyngre, men inte tar lika mycket tid så det är skönt. När jag kom hem blev det solstolen, och där har jag legat sen dess. Signe ringde och vi snackade typ 40 min, var mkt trevligt, tråkigt att min telefon är cp bara. Jag har också läst ut boken "jag överlevde" nu. Jag grät nästan på slutet, det är så sjukt hemskt.. Ja fattar inte att vissa människor har fått vara med om något sånt. Om nån av er som läser det här är en sån person som inte tror på att förintelsen har ägt rum, så stick från min blogg, för fyfan va jag hatar er..



Nu håller jag iaf på och lagar lite middag eftersom pappa e borta och mamma inte kommer förns sent. Jag kokar upp pastavatten just nu, sen ska jag steka på lite kött och så blir det permesan och bearnaise till, gott eller vad?

sommarväder

Jag är kär i vädret! Vaknade av att solen lös mig rakt i ansiktet i morse. Gick ut på balkongen och läste lite i min bok. jag läser boken "jag överlevde". Den är bara så sjukt brutal.. En jude som skriver om sitt liv under förintelsen. Hur han bor i ghettot och hur han lyckas fly från en gaskammare. Jag är på tippen till tårar varenda mening.. Aja, iaf. Efter det gjorde jag mig i ordning och lagade lite pyttipanna. Mumselimums. Mamma ringde och bad mig hänga upp lite tvätt och stoppa in en ny hög i maskin, så det gjorde jag också. Nu börjar klockan närma sig hel och jag måste ta cykeln ner till sjukgymnasten. Jag har fortfarande inget att göra senare idag, så ring om ni vill träffas! Kisses and hug's


Shopping

Ojoj, vilken dag. Jag åkte som sagt ner till sjukgymnasten och började cykla som jag ska göra. Men efter den kvarten jag skulle cykla hade min sjukgymnast fortfarande inte kommit. jag fortsatte och efter 25 min hade hon fortfarande inte kommit, så jag gick och frågade en kille som jobbade där om vart hon var och då visade det sig såklart att min tid var imorgon och inte idag.. SUCK. Så jag bytte om och gick till ICA och köpte en daim istället. Vid busshållplatsen mötte jag Sophie som jag inte sett på evigheter så vi snackade en lång stund innan bussen kom. Vi åkte tillsammans till Solna där jag klev av. mina föräldrar var som vanligt sena, så jag gick in i Solna C och kollade i lite affärer så länge, kolla nedan för mina småköp.
Klicka på bilderna för att få dem större


Vitt Linne från Gina Tricot 99 kr.



Vitt linne med texten "the look of love" från H&M 99 kr.

Btw! Fick mitt körarbevis med posten idag, inte liite glad jag blev! och jag har bevis, mohahaha (klicka på bilden för att få den större) :



Efter ett tag kom dom iaf, och vi åkte till mormor. Där fick vi som vanligt skitgod mat, och otroligt mycket mat.. Tur nog lyckades jag inte bli proppmätt som man alltid är när man åker därifrån. Vi kollade på mina kusiner som var med på tv efter maten, och därefter kollade de Allsång på Skansen och jag kollade fotbollen, Såklart! Helt underbar match.. Hur ska man kunna förklara den? Markus Berg är en kung och Serbien spelade halvfult. Målen var snygga, vinsten var rätt. Vi blev lite trötta mot slutet, men vad gör det? Vi vann ändå med 3-1! Det var iaf sjukt kul att se! Nu tänkte jag chilla här en stund och sen får vi se vad jag gör resten av kvällen. Imorgon har jag bara planer på att åka till sjukgymnasten,sen vet jag inte.. Någon som vill hitta på någonting?


T'

Vill bara säga att våran tid är över T.
 Du har ditt liv och jag har mitt.
Jag orkar inte med att det ska vara såhär
Vänner eller inget,
och det blev inget
Vi kanske börjar snacka i framtiden
Men idag är det bara fel
jag är ledsen,
men det går inte

Äntligen sommarväder

Jag vaknade vid 10.50 av att pappa ringde och sa att en snubbe skulle komma hit och byta batterier till vårat larm. Han kom strax före 11 och fixade alltihop. måste säga att han var riktigt trevligt, vi satt och snackade en lång stund. Han var tydligen nämndeman också och jag ska ju plugga till advokat nu på gymnasiet och efter, så han gav mig hur mycket tips som helst. Iaf, efter 40 min ungefär drog han och jag gick och duschade. Sen var det raka vägen ut i solen. Det är helt sjukt skönt väder ute, äntligen är det sommarväder. Nu har jag precis gjort mig i ordning och om 10 min ska jag ta bussen till vårdcentralen, alltså sjukgymnasten igen. Direkt efter det åker jag till mormor i Tyresö och käkar middag där, så det blir inga fler inlägg förns ikväll. Men ni får la ha det så bra så länge, kisses and hug's

patetiskt

Jag tycker bara att du är så jävla patetisk. Du säger att du älskar mig, men samtidigt så sitter du hemma och skrattar åt mig. Du säger att jag använde dig som en leksak, men du visste spelets regler när du började snacka med mig? Du visste att jag var upptagen, du visste att jag älskade en annan, men du ville ge dig in i spelet ändå. Du försvårade saker och ting för mig, samtidigt som du själv låg hemma och grinade för att jag inte kunde ta ett beslut. Jag tvingades göra ett förhastat val som jag fortfarande inte vet om jag är nöjd med eller inte. Jag var tvungen att avsluta det förra innan jag kunde skaffa en ny, men jag ville inte avsluta det. han ville inte och jag ville inte. Jag kunde inte bara hoppa in i ett förhållande med dig, hur mycket du än vill. Eller visst, jag hade kunnat göra det, men varje dag hade jag legat och drömt om att få vara med någon annan, och hade du mått bättre av det? Om du hade haft tålamod hade jag kanske valt på ett annat sätt, men du ville ha ett svar nu, och jag kunde inte som sagt inte bli tillsammans med någon jag inte älskade och framför allt inte innan jag avslutat allting med honom. och du fattar inte att allt jag sa till dig var så jävla sant. Du vill inte tro på det. och visst, tro på det eller inte, det skiter jag i, allt jag kan säga är att det är sant.

Jag tänker inte lyssna eller ta åt mig av det du säger till mig. Du säger att han bara vill bli tillsammans för att han inte ska känna att han misslyckats. Men du känner inte honom. Du vet inte hur han fungerar. allt du har hört är det negativa, men du har ingen aning om hans positiva sidor. jag har själv snackat med honom om allting. Jag har till och med vidarebefordrat smset du skickade, och han nekar till allting. I ett förhållande ska man kunna lite på varandra, och jag litar på honom. En dag kanske jag inser att jag gjort fel, men då gav jag det iaf en chans. Jag orkar iaf inte att du ska säga att allt e mitt fel och att det var jag som gav mig in på det här, för det var du som ville börja snacka även fast jag hade pojkvän. Det var du som fortsatte träffa mig och allting. och visst, jag hade ingenting emot dig, för jag gillade dig, men kom inte och säg att det bara var mitt fel, för det var precis lika mycket ditt fel.

Hemma igen

Nu är jag hemma från Vässarö igen. Det är bara så underbart att vara där med er tjejer. Jag kan vara mih själv, jag kan skratta med er, jag kan gråta med er. Vi är lika känslosamma allihoppa och allt är bara så underbart! Bilder från våran härliga midsommar kommer antagligen upp imorgon, för just nu är jag för trött för det.

Jag kom iaf hem vid 18 ungefär. Jag packade upp alla grejer och la mig i ett varmt skönt bad och somnade såklart, men det var skönt. Sen fick jag en jättegod middag. Kycklingfilé med pasta och nån chilisås till, mums! Efter middagen gjorde jag min rehab. jag har inte gjort den på 4 dagar så jag var sjukt svullen, men nu känns det mkt bättre efter att ha kört den en gång. Nu tänkte jag strax gå upp och kolla på någon film med mamma och pappa och äta tårta, mohaha. Får se vad som händer resten av kvällen, hemma blir jag iaf.

skratt, tårar och glädje

Nu är jag äntligen här igen. På något sätt så är det här jag mår som allra bäst, men ändå inte. Iaf inte nu. Vi kom fram igår vid 20 tiden och såklart började det regna när tältet skulle sättas upp. Vi fick iaf upp det till slut och sen gick vi och käkade lite kvällsfika och chillade. Hela natten satt några äckliga bitchar och skrek/skrattade, så det var i princip omöjligt att sova.. Maria skrek "håll kiäften" (på skånska) till några snubbar utanför tältet och svaret vi fick blev "Hahahahahaha. Om vi skakar på tältet kommer det säkert komma ut en arg skåning, hahahahahaha.", vilket vi har skrattat gott om nu. Vi gick upp vid 9, käkade frukost, chillade i tältet och var på en danskurs (men jag dansade ytterst lite med klara). Efter lunch duschade vi och sminkade oss, och sen var det midsommarfirande. Vi fick dansa en LÅÅNG stund runt midsommarstången, var helt sjukt kul, haha! Sen fikade vi lite, chillade i tältet igen, lyssnade på allsång (då det blev en heel del tårar eftersom årets konf satt där och skojade/skrattade vilket vi blev en aning avundsjuka på och längtade tillbaka till den tiden), lagade middag, var på kareoke och dansade gaalet på ett disco. Nu fikar vi lite och snart ska vi på andakt, ska bli sjukt kul. Efter andakten är det nattbio och sen vet jag inte vad som händer. Men nu ska jag gå till dom andra, Kisses and hug's

Glad midsommar

Hos Klara

det blev lite dålig uppdatering igår eftersom det blev lite stökigt med ett par grejer. Jag kollade iaf lite fotboll och sen gick jag och la mig. Nu på morgonen har jag gjort mig i ordning och packat ner allting, sen tog jag bussen och tunnelbanan hem till klara. Såklart så lyckades jag göra bort mig som i helvete på bussen eftersom jag fastnade med väskan i säterna, haha.. usch. Men nu sitter jag iaf hemma hos klara och väntar på att Mikkan ska komma hit, sen drar vio ner till ICA elr nåt och handlar mat inför helgen. Men nu kom Mikkan så vi ska väl dra, vi har en lång resa på flera h framför oss. Det finns datorer på Vässarö så jag kommer antagligen skriv lite korta inlägg då och då så vi hörs.

Kisses and Hug's

Victor

Idag var jag hos Victor dåra. Vi har inte gjort något speciellt egentligen, snackat och bara chillat. Vi har iaf haft det riktigt bra. jag var hemma strax efter 18 och käkade då en god middag med familjen. Nu har jag precis kollat på Jönsonligan på Mallorca, haha, så sjukt skön! Men nu ska jag och mamma packa inför imorgon, hörs snart ! <3

Då bär det av till Uppsala

Nu sitter jag här igen. Nu är allting klart för morgonen. Jag har duschat, rakat benen, sminkat mig, fixat håret, gjort min rehab, käkat och till och med bäddat sängen. Om 20 min går bussen från mig, sen är det 2 h och 15 min hem till victor, suck. Vill också säga förlåt till Timmy som får gå igenom all den här skiten. Det var inte såhär det skulle sluta gubben.. Aja, jag måste packa väskan nu innan jag drar så det är väl bäst jag gör det då.. Vi hörs senare, pöössar <3

Kvällen

Jag mötte Anders i centrum iaf, men vi började såklart bråka och gick skilda vägar ganska fort. Jag gick hem och käkade lite pastasallad och sen kom Timmy. Vi gick till ICA i centrum (där jag precis varit) och handlade 2 st Ben & Jerry's och ett paket mjölk och sen åkte vi bussen hem. När vi kom hem var det soffan direkt och 4an på där Sverige-Vitryssland skulle visas. Heeelt underbar match! Vilka mål, riktig fotbollsporr! Massa Ben&Jerry's blev det också. Strawberry cheesecake, mums! Efter den matchen blev det Italien-Serbien, såklart. Inte lika spännande match, men men. Efter det drog Timmy hem. Nu har jag precis planerat klart morgondagen. Det bli Uppsala imorgon, besöka Victor!! Det var inte igår precis, så det blir najjs. Men jag ska strax gå o sova, jag ska upp kl 7 imorgon, usch.. Jag kanske hinner langa ett inlägg innan jag drar, vi får se.

Kisses and Hug's

Hejdå ....

Jag har ett stort problem i livet, och jag vet inte vad jag ska göra åt det. Jag ställer alltid till med problem. och hur jag än gör lyckas jag alltid göra någon arg elr ledsen. Jag försöker och försöker, men jag räcker aldrig till. Jag kämpar för att vara en bra vän, men alla lämnar mig i slutändan iaf. Jag vågar inte fråga om man ska träffas längre, för det känns som jag tvingar folk att träffa mig, fast dom egentligen inte vill. Jag blir så sjukt glad av att tro att jag äntligen hittat någon som gillar mig, men det slutar alltid med att personen drar och lämnar mig ensam kvar. Nu händer det igen. Och du verkligen mitt allt. Jag ser ingen framtid utan dig, men jag antar att jag måste försöka. Jag vill bara att du ska veta att jag är sjukt ledsen för allt. Förlåt

Sjukgymnasten

Skön morgon jag har haft. Bara chillat gaaalet ! Nu ska jag iaf iväg till sjukgymnasten. Anders mitt ex e tydligen påväg till centrum enligt honom så vi får väl se hur det här slutar? haha. Timmy kommer ikväll sen och kollar fotbollen. Men vi hörs senare, pööss <3

Varför?

Varför tvingas jag välja mellan två personer jag inte kan leva utan?

Hemma igen

Satt och kollade på hela mysteriet på greveholm med Jennifer, haha! Vid 21 var filmen slut och vid 21.25 tog jag bussen hem. Jag käkade lite pasta/kyckling sallad och gjorde min rehab. Sen ringde jag Victor och snackade med honom en lång stund, mkt trevlans ^^ Tänkte att jag skulle gå och lägga mig strax. Jag ska till sjukgymnasten imorgon (vilket gör mig sjuukt irriterad eftersom jag tänkt åka till Victor då!). Hoppas att det går bra iaf. Hare gött, pössar <3

     

Morgontrött, eller?

Vaknade i morse av ett sms. Svarade på det och insåg sen att klockan var 13.50. Så kan det gå när man är trött, haha. Jag käkade lite wok-rester, duschade och gjorde min rehab, sen tog jag bussen ner till Jennifer. Vi har typ chillat hela dagen. Sitter just nu ohc kollar på musteriet från greveholm, haha. jag har inte sett den sen den gick på tv så det är fett kul att se på den. ska iaf fortsätta kolla nu och sen får vi se vad som händer. Vi hörs ikväll, puuusss<3

Gå inte

Timmy Karl Andreas Säberg, snälla gå inte
Lämna mig inte själv kvar i mörkret
Jag behöver dig

Timmybooy

Var hos Timmy idag dåra. Vi gick först och handlade, sen hem och kollade på Hide and Seek. Den var riktigt läskig tycker jag eftersom jag blir rädd så sjukt lätt.. Tur att timmy var där, haha. Mitt i filmen käkade vi en sjukt god middag enligt mig, hur gott som helst! och efter det kollade vi klart på filmen. sen var det dags att åka hem för min del. Träffade Adde i hornstull på vägen hem, var verkligen inte igår man såg honom.. Men det blev ett snabbt möte för jag var tvungen att springa upp till Eric som väntade där uppe. Vi stod bara och snackade om lite saker en kort stund sen åkte jag hem. Köpte godis i bromma som ja sitter o tjockar nu, asgott! :D Ska nog chilla här en stund till sen kolla klart på we own the night om det nu var det filmen hette. Godnatt <3

    

Min söndag

Planerna var att hälsa på Signe på dagen, men det sket sig för att det inte fick för henne. Jag snackade istället med Anders men han hade annat för sig så det sket sig också. Jag tänkte att jag skulle chilla lite istället, för ikväll skulle jag träffa Lisa i Hässelby, vi skulle kolla på Skå Ik-Hässelby som spelades där, men eftersom det spöregnar så gav i upp det också. Så planerna blev inga alls idag, suck.. Men så snackade jag lite med Timmy satt om 20 min åker jag hem till honom i Beräng och kollar lite film istället. Blir nog kul iaf, nu var det ändå ganska länge sen vi sågs :) Jag kanske langar nåt inlägg från honom, annars hörs vi ikväll ;)<3


Alla har vi varit små en gång i tiden

Jag tycker det är så sjukt att man har gått ut 9an nu.. Även om man inte känner sig större, så har man längre inte skolplikt och om man vill kan man faktiskt gå raka vägen ut i vuxenlivet nu. Men en sak får man inte glömma.. Alla har vi varit små en gång, kolla bara på det här. (klicka på bilderna för att då dem större)

Alla 9or på Träkvista skola





















Sen har vi han som inte tror att han varit liten




Och såklart har mentorerna också varit små en gång i tiden



Tack för en underbar tid på Träkvista skola

Kusinerna och oväntat besök

Vi var hos kusinerna dåra. Jag fick lite presenter faktiskt, ett jättefint armband av faster och hmm, jag vet inte hur man ska förklara det jag fick av farfar.. men han  köpte lite papper för 1000 kr år 2007. typ 4 ggr om året är det lotterier som gör att man kan vinna typ asmycket pengar.. Så år 2011 går dom här papprerna ut och då får jag minst 1000 kr i handen (det priset han köpte papprerna för) och sen om jag har vunnit på något lotteri så får jag dom summorna. Så man får hoppas på att jag vunnit nåt, haha. Jag kom hem från kusinerna vid 22 typ, jag satte mig och kollade på Rocky på en gång typ, riktigt bra. Vid halv 1 ungefär kom Eric, Philip och Amanda förbi utanför mig. Vi satt typ och chillade en stund innan dom typ drog hem nån h senare. Har iaf inte träffat dom på länge så det var najzz. Somnade ungefär vid halv 4 eftersom jag snackade med Timmy en stund också.

Dålig uppdatering, här kommer det senaste!

Igår
Jag och Jennifer åkte som sagt till Frida på Adelsö. Vi typ käkade tårta, kakor och bullar först. Sen snackade vi o satt vid datorn en stund. Efter det lagade Frida middag åt oss tillsammans med hennes mamma. Det blev Tacos, mums mums! Efter maten tog vi det bara lugnt. jag fick feber på kvällen så jag var lite halvseg. men glad som jag är ändå så åkte jag såklart inte hem. Vi gick ut med vovven, jag och tobbzz var hos jocke en stund och typ låg i sängen o snackade. Vid 23 gick färjan från Adelsö så jag och Jennifer åkte hem tillsammans då. Jag fick gå hem från Konsum, lite drygt (det är ca en km).. När jag kom kollade jag slutet på bandits elr vad den hette som gick på 1an. Efter det var jag sjukt trött och somnade på en gång med en ärtpåse slingrat runt kroppen.
Klicka på bilderna för att få dem större.

 
Tobbzz kittlar Jennifer


Frida och hennes mamma lagar mat, Tobbz står bredvid och hunden Selma springer glatt o letar efter mat.


Jag o Tobbzz ruffsade Jennifers hår, det blev pottfrilla!


Jennifers hår

Dagen
Vaknade 11.55 av att jag hade fetaste hostan, inte kul.. Iaf, jag hade tänkt åka och kolla på Timmys match idag men eftersom jag fortfarande är så pass sjuk känns det inte så bra att sitta stilla ute i 2 h.. Jag gick iaf upp och satte på en film. Jag är inte riktigt säker men jag tror den hette we own the night elr någonting sånt. Mitt i gick jag och käkade brunch med mamma. det blev förrätt från igår, asgott! Haha, det var askul, jag kollade igenom alla bilder på mammas telefon så hittar jag 4 bilder på en tjej utan bh jag ba vafaaaan är det här!? Så frågade jag mamma och hon ba "neej, jag har ingen aning om vem det där är.. jag känner inte igen rummet hon är i heller.. hur fan kom dom in i min telefon? Jag fattar ingenting" Så satt vi och diskuterade det en lång stund innan jag såg att det var hemma hos min brorsa, hahahahahah xD För länge sen fick jag ett minneskort av brorsan, och mamma fick det av mig så det var bilder som brorsan tagit! BUUSTEED BRORSAN! Iaf, nu sitter jag här och ska strax sminka mig eftersom vi ska till kusinerna och fira att jag och Emma gått ut 9an kl 16.30 tror jag det var. Men jag langar ett/flera inlägg senare, köössar <33


Jag och mamma käkade blodgrape, mums

Sjukling

Jqag vaknade vid halv 10 i morse av min hosta. Sitter just nu hemma hos Jennifer och grubblar över hur sjuk jag är, haha. Har hosta, är snorig, ont i halsen o lite halvseg, så lite synd är det minsann om mig. Jag kollade iaf på Hitman tror jag den hette, riktigt bra film =) Väldigt mycket pang bom och döda människor bara, haha. Efter det åkte jag till centrum och skulle fixa ID, men kortet jag hade på mig dög inte så det får vänta. Nu är jag iaf hos jennifer, vi ska käka lite korv stroganof strax och sen ta bussen till Frida som FYLLER ÅR IDAG! Massa grattis på henne <33 Jag langar ett inlägg lite senare, puss o hej på er så länge


Tv-plan

Tvn är paxad resten av kvällen, mohaha, här har vi tv-planen:

19.30 Sjukhuset
Eftersom jag älskar sjukhus program så blir det en självklarhet

20.00 Supersize vs superskinny
Jag har fortfarande inte sett det och det värkar så jävla sjukt så det måste man bara se..

22.00 Grannfejden
Klockrent program, haha! så jävla patetiskt att man måste se på det

23.00 Sex and the city
Självklart liksom..

Rambo IV

Kollade precis på Rambo IV. Den var bra men jag har sett mkt bättre. jag hade lite svårt att hänga med, men det kanske ni andra som sett den också hade. Nu ska jag först av allt pudra näsan och sen baxa nässprayen (FÖRKYYLD!!). Efter det ska jag fixa lite grejer med sommarjobbet och gymnasiet. Köössar


Kokt spaghetti morgon

Jag sov hos Laura i natt. Hon skulle iväg på morgonen så jag fick dra vid typ 9 från henne. när jag kom hem kollade jag på stardust, riktigt bra tycker jag ! Käkade lite frukost och drack ett jättegott te samtidigt också. Efter det gjorde jag rent alla kläder från kvällen som var helt leriga.. Skorna fick jag stå med en diskborste och skrubba på plus en trasa och torka av. Min stickade tröja (vit också) fick jag sitta och dra bort pinnar och annat skit från.. Var också lite fläckar på jag försökte få bort. Det sista jag gjorde rent var min jacka. Den var vit från början, grå av lera efter kvällen. ALLA hade typ suttit på den, kul. jag fick sitta med en tandborste och skrubba rent hela jackan och allt gick ändå inte bort, SUCK! Men men, mamma får köra den i maskinen sen. Samtidigt kom jag på att jag glömt att lämna tillbaka en bok till skolan, och lärarna jobbar ju fortfarande så jag drog dit och lämnade boken, gick hem igen, käkade lunch och la mig sen i ett varmt skönt bad. Där låg jag typ en h och sov, haha (A) Nu sitter jag lite här och fixar med alla sidor jag är medlem på.. Ska snart sätta på en film tror jag. Eftersom jag sovit 4,5 h i natt är jag som en kokt spaghetti idag.. Trött med andra ord



Skolavslutningen



Ååh, aso det var helt sjukt sorgligt! Dom hade satt upp bilder på alla 9or och sånt i kyrkan, kören sjöng en massa låter (bland annat du är en bön, så alla konfunderade borde fatta va ja grinade då) och alla höll massa farvälstal och grejer.. Mitt i någonstans fick vi gå upp och hämta betygspappret. Jag har höjt mig i 7 ämnen, och jag är så sjuukt stolt över mina poäng, så bra trodde jag verkligen inte att jag skulle få! Aja, efter allting sprang vi bara runt och kramade alla. Alla tjejer och mentorer grät och grät, inklusive jag dåra. Vi stod där typ 30 min innan jag, Elin, Celina och mina föräldrar åkte hem till mig. Vi var hemma typ 15 min och jag snyggade till mig lite, Elin och Celina drog till pizzerian och jag åkte på studentskiva hos David. Jag var där en stund sen åkte jag hem och kollade första halvlek på Sverige-Malta. Efter en stund kom Elin och Celina tillbaka och vi gick ut och mötte alla andra.

Kvällen var typ helt underbar. Jag orkar inte riktigt gå in på detaljer för det hände så sjukt mycket grejer. Allt hände verkligen, och det var skratt, gråt och så sjukt mycket mer. Det är en kväll/natt jag sent kommer glömma iaf. Tack för den 9orna på Träkvista skola <33

Bild     MVG
Engelska     G
Hem- och konsumentkunskap     MVG
Idrott och hälsa     MVG
Matematik     VG
Spanska     VG
Musik     MVG
Biologi     MVG
Fysik     VG
Kemi     VG
Teknik     VG
Geografi     MVG
Historia     VG
Religion     MVG
Samhällskundskap     MVG
Slöjd     VG
Svenska     VG

1 G
8 VG
8 MVG

Totalt 290 poäng

Skolavslutning på g

Jaa, då var man än en gång sminkad och tillfixad. Om en kvar går bussen härifrån ner till kyrkan där skolavslutningen ska vara. Jag har inte riktigt orkat sätta på mig klänningen än, men den ska på nu om ett par minuter. Efter skolavslutningen vet jag inte om jag ska hem direkt eller om vi åker till studentfirande på en gång. Så vi får väl la se. Men vi hörs senare iaf, pussar!

Skolavslutning snart!

Nu sitter jag i skolan och laddar över bilder från balen. Har precis stäng och låst mitt skåp föralltid och lämnat tbx nyckeln, riktigt hemskt att veta att det snart är slut.. Aja, vi ska iaf gå nån tipspromenad strax och sen typ dra hem o lämna ut all vodka celina hämtade igår tills ikväll som står hos mig just nu. Jag langar ett inlägg sen,Kyyssaar <33

Korsningen

Jag är bara så jävla förvirrad och har ingen aning om vilken väg jag ska gå nu.. Jag bara känner att alla förväntar sig så mycket just nu, och jag kan inte fylla allas förväntningar.. Om jag går åt det hållet jag vill gå, kommer jag få min familj, släkt och alla vänner emot mig.. Min familj o släkt kommer ifs acceptera det senare, men mina vänner har fortfarande inte slutat, och dom kommer inte att göra det heller.. Jag fattar inte varför ingen kan vara på min sida.. varför inte stötta mig i mina val för? Det gör så sjukt ont och det är så sjukt tungt att behöva klara av allt det här själv.. Ska jag göra alla andra glada och gå dit jag inte vill? Men jag vet att jag själv inte kommer bli glad då.. och varför ska jag då göra det egentligen? Min hjärna vill åt det här hållet, men mitt hjärta vill till det första.. Hjärtat eller hjärnan? Vad ska man välja? jag blir tokig över allt det här.. Tiden bara rinner och rinner och snart är det för sent..

Det värsta är att det finns en tredje väg. En gömnd väg.. Som bara jag vet vart den leder till.. jag tror att det skulle kunna bli bra, men ändå inte. Jag tänker inte avslöja någonting för jag orkar inte att alla ska lägga sig i nu. alla är ändå bara emot mig, så varför ska jag ens berätta det? Ärligt talat vet jag inte ens varför jag skriver det här.. Kanske för att kunna läsa själv och förstå vad det är som låter vettigaste.. Kanske för att nån läsare har samma problem.. Att inte kunna hitta rätt.. Jag hoppas bara att den väg det än blir inte blir som någon tidigare. För det har bara varit återvändningsgrändar. Jag har gått mot lyckan, och när jag äntligen trodde att jag var framme, tvingades jag gå tillbaka till mörkret igen.. Jag orkar inte göra samma misstag en gång till

Balen<3

Till att börja med måste jag säga att det här nog var det bästa jag gjort i hela mitt liv.. Helt sjukt roligt! Vi träffades allihoppa vid en brygga på Rastaholm. Det kom folk i båtar, sportbilar och limousiner. Vi fick välkomst drinkar och stod och minglade en stund innan vi fick gå in på restaurangen. Det var ungefär 30 min tills maten var klar så vi fick fortsätta mingla runt lite och kolla på hur alla såg ut. Det var stor skillnad mellan alla, vissa hade varit hos en make-up artist och frisör och grejer medan andra såg ut precis som vanligt ungefär.

Vid 19.00 fick vi mat iaf. Kyckling med potatis&morötter, smask smask! Jag satt och pratade med Karro, Laura, Jacob och Simon mest eftersom det var de som satt närmast mig. Efter en stund kom efterrätten. Då blev det marrängsviss. Inte igår man käkade det precis. Lärarna gjorde lite parodier på oss elever, höll lite tal (det gjorde även Erik) och lite sånt. Var iaf riktigt kul att kolla/lyssna på, länge sen man skrattade så mycket! Efter det var det dans. Alla trodde att det skulle bli stelt och så men nej nej, det tog inte lång stund innan alla var på dansgolvet. DJn som vi hyrt spelade faktiskt riktigt bra tycker jag. I alla fall. Alla dansade på och sjöng ooh tog av sig kläder och allt man kunde tänka sig på dansgolvet. Det hände så sjukt mycket grejer under kvällen! Martin sprutade sprite över hela dansgolvet, Jossan B halkade i det, folk badade i sjön och skämde ut sig.. man kan summera kvällen som heeelt galen! strax efter tolvslagen åkte Djn hem och vi började röra oss mot bilarna. När jag kom hem var det raka vägen i säng. Aj aj i fötterna (även fast jag hade låga klackar) och trött från topp till tå. Men bästa dagen på länge var det helt klart iaf!

Klicka som vanligt på bilderna för att få dom större. Fler bilder ska laddas upp på min bilddagbok (Hagdahl) och på facebook (Josefine Hagdahl)











Körkortet fixat!

Idag skulle vi åka till blå lagunen och bada men det blev inställt på grund av dåligt väder, så vi gick till skolan och kollade på bilder från balen och en film med våran musikal på. Var riktigt mysigt faktiskt. Vi käkade matsäck i klassrummet, snackade och hade mysigt sista dagen med 9an. Strax före 13 fick vi sluta och jag gick hem och gjorde min rehab. Efter det tog jag bussen till körskolan och satte mig och tränade en lång stund. Efter ett tag kände jag att jag kunde tillräckligt och gjorde provet och klarade det såklart, moahha. Fick 32 av 35 rätt. Är riktigt skönt att ha det gjort, nu måste jag bara hitta en moppe som jag gillar. Ska ta det lugnt resten av kvällen, men langar några inlägg till innan jag går och lägger mig. Pussar <33


Skön morgon

BAAAAAAAAAAAAAAAAL

Jag vaknade strax efter 10 och gick och la mig i badet nästan på en gång. Där läste jag en tidning och målade tånaglarna, hihi. Efter det var det upp och smörja in sig med 4000000 krämer, sminka sig och fixa mitt hår. Jag tänker inte berätta hur jag ser ut, det får ni se ikväll/imorgon på bilder. Det var iaf sjuukt jobbigt att fixa, haha. Celina kommer hir 16.30 och ska hjälpa mig att fixa det sista med håret och sätta fast lösnaglarna (eftersom jag är totalt värdelös på det.). Vid ungefär 17.30 åker vi hemifrån till älskade baaaleen! Jag är helt sjuukt nervös.. vet inte varför men men.. Jag hoppas att det går bra iaf!

Twisted



Jag och mamma kollade precis på Twister på tv. någon annan som såg den? Jag tyckte iaf att den var väldigt bra, jag gillar sånna här filmer så. Jag trodde att det var hon själv som dödade dom dåra redan från början, så jag blev lite förvånad när det inte var så. Men nu ringde precis Timmy och jag ska gå och sova så man blir pigg till balen imorgon, JIPPIIIIE! Hoppas ja får det bra, see ya tomorrow<33

Min bästa vän<3

Det finns en person som jag tycker om väldigt mycket om. Men bara som en vän, inte mer. Han betyder i princip allt för mig. Han kan få mig glad, han kan få mig att skratta och han kan få mig lycklig. Den dagen jag träffade dig första gången i Orsa trodde jag aldrig att det skulle sluta såhär. När min mamma sa "kolla dom har godis, va gott!" på bussen och frågade om jag kunde få åka med er trodde jag verkligen att jag skulle dö.. Efter det trodde jag inte du skulle vilja prata med mig mer. Men efter resan fortsatte vi snacka, och vi träffades lite då och då. Nu är du min allra bästa vän. Ibland kan jag vara sur för att du säger vissa saker, men i efterhand är jag så glad för att du säger det. För du är ärlig. Och det är inte många som är det. Alla säger typ "men det kommer bli bra ska du se". Men du inser fakta. Det kommer inte bli bra. och du säger det. Det gör ont för stunden, men sen känns allt så sjukt mycket bättre. Du är en äkta vän i alla lägen. Och även om du kanske inte förstår det, så gör du mig glad varje dag, även när vi inte snackar. Jag vill bara säga till dig att jag hoppas att du vill vara min vän föralltid. För du betyder verkligen allt för mig Anders Ellström, utan dig hade jag aldrig stått där jag står idag.


Jag kan inte sluta älska <3


Klassresan



Bilder från klassresan finns nu på facebook, ENJOY!

Filmning suger!!

Vaknade vid 12 och gjorde mig i ordning på en gång. Vid 13 åkte jag till Svanhagen och kollade på när laget körde match. Vinst med 5-1, riktigt snyggt! Vi spelade riktigt dåligt bitvis men vi lyckades få in chanserna, det gillar vi! Måste bara säga att jag trodde att jag skulle döda en tjej i motståndarlaget. Vid minsta lilla närkontakt la hon sig på marken och skrek. Domarn var dum i huvet och gav dom frispark varenda jävla gång.. Aso är det så man spelat fotboll? Genom att tigga till sig frisparkar? Aso det är bara så jävla lågt. Okej om man gör det en gång under en match, men när man ALLTID gör det så förstör man bara spelet så jävla hårt.. Är det bara jag som tycker att det är så sjukt onödigt???


Bilder från igår


Klara, Mikaela och Sara på stan



Falun och Alex på stan



Lisa och Alex på stan



Lisa, falun och Sara på cafét i gamla stan



Alex, Lisa och falun på cafét i gamla stan



Mikaela och Klara på cafét i gamla stan

Sverige-Danmark 0-1

Helt värdelöst. Jag blir bara så jävla sur. Sverige kan spela så jävla mkt bättre. Och Kim det jävla stoltskottet. Jag brukar älska den snubben men nu blev det ett stort kors över honom. En sån värdelös straff lägger man bara inte.. Men men, vi får väl hoppas på att bättre tider kommer helt enkelt..


Riktigt pissigt av Sverige

Idag har jag varit med Timmy dåra, eller aa, vi e fortfarande med varandra. Vi har fixat lite med min blogg (som ni märker har jag bytt lite färger), kollat på film (I am Sam), chillat, käkat middag och kollat fotboll (såklart). Att källström missade en straff och att vi sen gav bort ett mål till Danmark är bara så sjukt pinsamt.. Vi spelar helt sämst just nu. Någon som håller med mig? Jag hoppas iaf att vi förbättrar oss rejält till andra halvlek.



Dålig uppdatering igår

Det blev en lång dag igår. Jag lyckades till slut ta mig in till stan och mötte upp Lisa, Klara, Alex, Mikaela och Oskar (falun). Vi gick och handlade lösnaglar och sminkborste först innan vi gick på bio. Vi såg I love you, man. Jag måste säga att den var helt sjuukt bra! Jag och Oskar som satt bredvid mig höll på att garva ihjäl oss xD Däremot var förklaringen till filmen skitdålig.. Vi läste om den innan vi bestämde att vi skulle gå på just den, och då stod det typ att han skulle bli bög (eller vi förstod det som det) men så var det ju inte dåra.. :S Efter filmen gick vi och tog en fika på ett mysigt café i gamla stan. Vi satt o snackade o hade det riktigt mysigt. =) Vid 23 ungefär så började vi rulla hemåt. Jag var hemma vid 24 och då gick jag i princip och la mig på en gång. :P
(bilder kommer senare)

Vaknade vid 12 i morse och har bara gjort mig o ordning och gjort min rehab typ. Nu kom precis Timmy så jag ska väl ta och vara lite social mot honom, see yaa later <3

Falun är i staden!

Imorse började jag 8.00, men jag försov mig till 10.30, haha xD Ja kom iaf till engelskalektionen, men den var såklart "inställd" (man fick fråga va man fick för slutbetyg sen dra). Efter det var det lunch, potatisbullar. Inte min favvo men funkar.. :P På lunchrasten blev jag o Celina instängda på toaletten med alla 6or och 8or utanför som typ försökte kasta vattenballonger på oss, haha xD Sen kom en lärare o släppte ut oss iaf ;) Efter lunchen hade jag extraslöjd. Jag håller på med en klänning, jag langar en bild på den när den är klar sen. Ska sy resten hemma nu iaf ^^

Såklart nu på en fredag så har bron vi måste åka över för att komma någonstans (jag bor på en ö) gått sönder.. Så den står och pekar uppåt och ingen kan komma förbi, kul.. Falun kommer till Sthlm idag så jag och Lisa (någon mer?:S) skulle in och träffa honom ! :D Men jaa, nu får vi hur det blir med det. Jag tar en buss strax o ser om jag kommer in eller inte.. :P Men nu ska jag gå och äta någonting så hörs vi ikväll ;D Kyss o smääk <33


Raggningsrepliker

Jag har blivit kär i raggningsrepliker, så här kommer de bästa!

Det krävs 134 minuter aktivt sex för att förbränna alla kalorier från en chipspåse. Jag har precis ätit 5 påsar, vad gör du ikväll?

Jag begär inte att du ska falla för mig, men du kan väl iaf snubbla lite?

Fryser du? Det borde du göra; för du har varit naken i mina tankar hela kvällen.

Av med kläderna snygging, det är insidan som räknas!

Tyst kvinna! du har två val!...hem till mig eller dig??

Hoppas du fortfarande är såhär snygg sen när jag blir nykter.

Tjena sexbomb, står du här och tickar.

Om en kram leder till en puss, en puss leder till hångel och hångel leder till sex. Vågar du krama mig då?

Din pappa måste vara trädgårdsmästare, för du har så schyssta lökar.

Får man fresta damen med ett samlag?

Jag sätter 100 spänn på att du inte kan få av dig kläderna på 30 sekunder!

Ska vi leka brandbil, jag sprutar, du tjuter!

Orka raggningsrepliker. Ska vi knulla?

Dum fågel

Nu har jag varit hemma ett tag. Tränade en lång stund på datorerna och gjort 2 av 4 faser :] Gjorde också uppkörningen, hahaha. Det gick skit fast jag blev godkänd ändå. (A) Moa kom en stund senare och gjorde uppkörningen, sen fick jag skjuts hem :] Snackade en lång stund med Victor och sen snackade jag med pappa ända tills min fågel attackerade mig utan anledning. Fick ett skitstort bitmärke på armen, inte alls skönt :( Efter det har jag pluggat. Sista arbetet ska in imorgon, men har inte så mkt kvar ^^ Pappa tog precis ut fågeln igen och den attackerade en gång till utan anledning, den här gången 4 gånger i handen.. Så det var verkligen inte skönt..  Det blir ändå ganska riäla sår.. Menmen.. Nu ska jag fortsätta plugga, hörs seen :] Pööss<33

Så jävla vacker låt


Sjuk..

Var helt sjukt trött igår, somnade vid 00.30 som en stock.. Ställde kl på 10 och vaknade med att jag hade ont i halsen och huvudet.. usch =( På morgonen nu har jag bara gjort min rehab, gjort mig i ordning och kört moppe. Idag kl 16.00 är det uppkörning som gäller, men jag ska dit tidigare och träna på datorerna inför provet. =) Får se hur långt jag hinner idag. ^^ Kanske inte orkar heller eftersom jag fortfarande inte mår helt OK plus att jag e så sjukt trött.. Men men =) Jag langar ett inlägg när jag kommer hem, kyss o smääk på er så länge <3


Hon som aldrig räcker till

Jag bara känner att jag aldrig räcker till längre.. Du och jag hade det helt underbart, men vi fick det inte som vi ville.. Det känns som om allt bara är mitt fel, som om jag inte gjorde tillräckligt för dig. Jag vet att jag gjorde det, men ändå får jag den känslan.. alla som klagar på mig. När jag inte vet tillräckligt, eller när jag inte kan göra tillräckligt. Förlåt för att jag inte alltid kan finnas där för er, men just nu orkar jag knappt ta hand om mig själv längre. Jag orkar inte med att alla ska lacka och tycka att jag e dum i huvet för att jag inte bryr mig tillräckligt längre. Jag har ett eget liv också med mina egna problem. Jag behöver få lite luft och andas lite själv, för jag orkar snart inte mer annars. mitt självförtroende har verkligen hamnat på botten, och jag orkar inte ha den här känslan längre att aldrig duga för någon. Jag hjälper andra men glömmer mig själv. Nu har det gått för långt, jag måste få bort de här känslorna

Hemma!

Äntligen hemma igen! orkar inte skriva så mkt om resan. Det har iaf varit kul, men inte mer än så. en klassresa i 9an ska vara super duper kul, så den här sög.. Eftersom jag har den här ön väldigt varmt om hjärtat + att jag inte varit där sen min konfirmation så var det tungt för mig att komma dit och framförallt höra alla klaga hela tiden.. Men men.. Vi har en del kul kvar tsm. På min bilddagbok finns alla bilder från resan. Sök på Hagdahl så hittar du mig. Ni som har mig på facebook kommer kunna se bilderna där inom ett par dagar. Här kommer några bilder iaf:  (Klicka som vanligt för att få dom större)











Message from Vässarö

Okej, jag tänka berätta lite om gårdagen. Vi fick åka buss hela vägen hit, resan tog ungefär 4 h med väntetid. Sen fick vi ta en båt över till ön. När vi kom fram fick vi oss en liten rundtur och sen var det middag. Det blev piizza :] Gött gött. Efter maten tog vi hand om våra rum en stund och chillade, sen bytte vi om till badkläder och gick ner och badade bastu. kallt som tusan i vattnet, ungefär 8 grader. Fötterna domnade på en gång -.- Men det var kul :D Efter det satte vi oss på en klippa och grillade korv till solnedgången. Asmysigt! Vi gick tillbaka o snackade en himla massa i några tjejers rum. Där satt vi till kl 3 på morgonen, då gick vi tillbaka till klippan och kollade på en liten del av soluppgången. Vid 5 så gick iaf jag o la mig, några få var uppe några h till. Jag var helt sjukt trött efter dagen.

idag började det med frukost 8.00. Inte var pigg inte.. Sen hade vi samling och fick veta vad vi skulle göra under dagen. Det började med en sammarbetsövning. alla typ flippade så det gick skit, men det var kul ändå om man bortser från att det regnade. Nu är alla aströtta så alla typ sover. Jag och Elin sitter här och dricker kaffe nu. Skönt skönt. Om en h är det lunch, men jag tänkte gå och vila en stund nu. Vi hörs senare, puss på er <333

Vässarööö!

Än så länge är allt bara underbart. Vi har käkat, badat, och myst vid en brasa. mer orkar jag inte skriva just nu. Snart ska vi gå och sätta och oss bada bastun igen, sååå mysigt!!! Vi ska försöka dygna. men nu ska jag dra mig, får se om det blir något mer inlägg. hare göööött babiiie's <333

RSS 2.0